A leggyorsabb, mégsem versenyezhet a Demon
Gyorsulási versenyre készítették, mégsem állhat rajthoz a Challenger Demon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Látva a Demon hivatalos adatait, az állítólagosan kiszivárogtatott adatok alaptalanok voltak. Speciális, sorozatgyártású autóban sosem látott verseny technikákat ad, mégsem állhat rajthoz.
Minden idők leggyorsabb negyed mérföldjét futó autója a Dodge Challenger SRT Demon, gyorsulási versenyekre optimalizálták
A Demon motorjáról a fejlesztők hangsúlyozzák, hogy túl sok köze nincs a Hellcat V8-asához, igaz, az alapot ugyanaz a 6,2 literes Hemi szolgáltatja. Ugyanakkor azonos alkatrész csak a hengerfej, a blokkon is alakítottak, valamint erősebb dugattyúk, szelepek és módosított főtengely került bele. Emellett két benzinpumpa szolgáltatja az üzemanyagot, a motor 91-es normál amerikai benzinnel is üzemel, a csúcsteljesítményét viszont csak 100-assal adja le, ilyenkor aktiválható a magas oktánszámú üzemmód. Egy sor különleges megoldás sorolható fel a Demonnál, ami még nem volt sorozatgyártású autóban.
6,2 literes V8-as Hemi, a Hellcat motorjának végletekig átdolgozott kivitele új dugattyúkkal, hajtókarokkal, főtengellyel, két benzinpumpával ellátva. 100-as oktánszámú benzin az ideális hozzá
Még a démon is kifejel a Hellcaténél nagyobb kompresszorból, megállni Brembo fékek segítenek
a 402 méteres aszfaltcsíkon nincs nála gyorsabb sorozatgyártású autó.
Emelő, kompresszor, sport légszűrő, vékony első felnik, szerszámok a választható kiegészítők között, valamint az egyedi sorozatszámot és a tulaj nevét mutató szellőzőkeret
Az opcionális csomaggal, amit stílusosan egy szerelőládában kap a tulajdonos, minden olyan szükséges extra megtalálható, amire egy gyorsulási versenyen szükség lehet. Még vékony első felniket is adnak hozzá, amiket közel egy méteren keresztül még a levegőbe is emel a Demon a rajtnál. Közel 100 kilót faragtak a súlyán a Hellcathez képest, kidobálták a legtöbb szigetelést, könnyebb üléseket kapott négypontos övekkel, könnyített stabilizátorokat, valamint kikukázták a fölösleges elektronikákat, mint például a hifit.
Csak a sofőr, senki más nem ülhet a Demonban, 100 kilót sportoltak többek közt a felesleges ülések és a hangrendszer kidobásával, az első vékony kerekek a csomagtérben utaznak a szerszámokkal együtt
2,3 másodperc a 0-96 km/h, 9,65 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, az első méteren a levegőbe emeli az első kerekeket. Ördögi, de biztonsági felszerelések híján nem indulhat hivatalos versenyen
Így is maradt még bőven fölösleges belső borítás, de azoknak maradni kellett, hogy a mindennapokban is használható legyen. Ugyanis utcai kocsi a Demon, de versenyen is bárkit, bármikor elgyepálna. Már ha indulhatna hivatalos versenyen, ugyanis az NHRA a 9,99 másodpercnél gyorsabb autóknál biztonsági rendszereket ír elő, aminek egyik fő pontja a bukókeret, amit a Demon nem kap. Persze ennek beépítése lesz az első a tulajdonosoknak, de csak miután a fölösleges belső alkatrészek kidobásával nyernek még vagy 50 kilót. Emellett a Demon ára nagyjából 25 millió forintnál megáll, nem kérdés, hogy az adott vevőkörnél sláger lesz.
1 dollarert megkaphatja a tulaj az uleseket, szoval nem „csak a sofor”.