Hű az eredetihez az 1969-ben debütált C111 kísérleti autó utódjául épített GWA Mercedes-Benz Sciento Once
Utasterével is régi vágású, de a külsőnél kevésbé modell-hű a tanulmány
1969-ben, az állólámpás W114/W115 sorozattal egy időben mutatkozott be az annak futóműveit és temérdek alkatrészét, még kapcsolóit is alkalmazó C111 kísérleti autó, mely az addig barokkosan klasszikus, elegáns formavilágú Mercedes palettától sportosságával teljes mértékben elütött. Az ék alakú, sirályszárnyú, üvegszálas műanyag karosszéria közepébe elsőként 3, majd 4 tárcsás Wankel motort építettek, utóbbi 370 lóerejével 290 kilométer/órás végsebességre is képes volt. Később újabb kísérleti motor, 5 hengeres turbódízel is került a C111-be, mely 230 lóerejével az elképesztően alacsony légellenállású karosszériával 322 km/órás tempóra volt képes Nardóban. Később még brutálisabb, 4,8 literes, dupla KKK turbós V8-as is került bele, mellyel 403,78 km/órás átlagsebességű körökre is képes volt
Komoly útfogást ígérnek az elöl 19, hátul 20 colos alufelnik, a 265/35 R19 és 295/30 R20 abroncsokkal
A C111 még a legkiváltságosabb Mercedes-fanatikusok számára is elérhetetlennek számít, a kísérleti autókat a gyári múzeum őrzi. Most egy amerikai karosszériaépítő, a GWA alkotta újra a formát. Nem csak a vonások, a méretek is hűek az eredetihez, a technikai töltet természetesen friss, már amennyiben frissnek nevezhető a mintegy 20 évvel ezelőtti, W126-os (bálna) S600 6,0 literes, 408 lóerős V12-ese. A futómű állítható keménységű, a fékrendszer az S 55 AMG-ből való, így minden bizonnyal elég izmos a csupán 1,4 tonnás önsúlya miatt extrém menetteljesítményeket ígérő súlytakarékos, karbonszálas műanyagokat és alumíniumot bőven alkalmazó karosszériához. A Sciento Once (spanyolul 111) gyártásáról egyelőre nincsenek hírek, de néhány kellően fizetőképes megrendelő nyilván rá tudja venni a GWA-t a kis sorozatú termelésre.