A Renault csoport tudomásul veszi az újabb vizsgálatokat
Emisszió: hiába védte már meg egyszer magát a Renault, újabb vizsgálatot kapott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Renault közleményben jelezte, hogy tudomásul veszi azt, hogy újabb emissziós vizsgálatokat kap, még akkor is, ha egyszer már tisztázta magát.
Egyebek mellett az Espace 1.6 dCi motorja is érintett az emissziós vizsgálatokban
Miként az a Renault közleményében olvasható, tavaly novemberben a Francia Gazdasági és Ipari Minisztérium bejelentette, hogy a DGCCRF lezárta a Renault motorokat illető vizsgálatokat és azok eredményét megküldte a Nanterre-i Ügyészségre, ahonnan az a Párizsi Ügyészség kapta meg az anyagot, amely a fogyasztóvédelmi ügyekben eljárni jogosult. A Renault Csoport elismeri (amellett, hogy hivatalos információt a vizsgálat jelen állásáról még nem kapott), hogy további vizsgálódás indul a következő ügyben: „minőségi és ellenőrzési csalás, amely emberi és állati egészségre veszélyes termékek előállításához vezethet”. [BANNER type="1"] A fenti fejlemények arra utalnak, hogy az ügyészség tovább kívánja folytatni a vizsgálatokat. Ennek tükrében a Renault Csoport, amely fenntartja jogainak védelmét, kiáll eddig is ismert álláspontja mellet:
- A Renault minden rá vonatkozó francia és európai szabálynak megfelel.
- A Renault által gyártott járművek teljes mértékben és folyamatosan, a szabályoknak és a törvényeknek megfelelően homologizáltak, és az érvényben lévő szabványoknak megfelelnek.
- A Renault járművei semmilyen olyan szoftvert, vagy szoftveres módosítást nem tartalmaznak, amelyek a károsanyag-kibocsátási eredményekkel kapcsolatban hamis, vagy csaló eredményeket mutathatnának.
- Az Államok, az Európai Bizottság, a szabályozó szervezetek és a konstruktőrök mind osztják azt a vélekedést, hogy az érvényes szabályok szigorításra szorulnak. Ez a későbbi Euro6d norma alapjait jelentheti majd.
A Renault Csoport emlékeztet arra, hogy 2016 márciusában egy független szakértői bizottság elé terjesztette be az Euro6b normával kapcsolatos, a dízelautókban alkalmazandó, a károsanyag-kibocsátást jelentősen csökkentő NOx csapdákra vonatkozó terveit. A bizottság ezeket a terveket átláthatónak, kielégítőnek és hitelesnek találta. Kíváncsian várjuk az újabb vizsgálat eredményeit, a Renault bizonyára szintén.






















































Mi mást tehetne?
Valaki bennfentesebb magyarázza már meg, hogy tudta úgy beállítania a Renault a kis 1,5 dCi és a még fejlettebb(sic!), újabb 1,6-os dCi dízelét, hogy a legnagyobb NOx-okat bocsátják ki?
Már EURO5-ösben is siralmasan teljesítettek:
[url]http://i.idnes.cz/15/101/org/MBB5e51d3_EkoTest_oxidy_dusiku.png[/url]
EURO6-ban meg egyenesen a tökutolsók lettek a Nissanba rakottal:
[url]http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/09/ADAC-EcoTest-Diesel-Emissionen-02.jpg[/url]