Az egyre többet emlegetett kulcsszó az újrahasznosítás, a Renault mellett a Toyota és a Volvo is tervezi a használt modellek felújítását
Rengeteg lehetőség kínálkozik környezetünk óvására, az egyik viszonylag egyszerű megoldás a használati tárgyak élettartamának kitolása. Nem véletlen, hogy ezt népszerűsíti a legnagyobb svéd bútoráruház is, de az autógyárak is kezdik felismerni az ebben rejlő potenciált. A Renault tavaly vágott bele a használt autók gyári felújításába, már több ezer autónak kezdődött el a második élete a Párizs melletti üzemben. A felújítással mindenki nyer, egyfelől nem kell új autót legyártani, így rengeteg erőforrást lehet megspórolni, másfelől a vevők egy szakszerűen, dokumentáltan felújított újszerű autóhoz jutnak, az új ár töredékéért. A gyártó profitja sem veszik el teljesen a kevesebb új autó miatt, a felújítással valamilyen szinten képes kompenzálni a vállalat. A Renault haszonjármű ágazata sem elhanyagolható, így a “nagyvasak” is kiveszik a részüket a fenntarthatóságból.
1,5 millió kilométer környékén elfáradnak a kamionok, a használható alkatrészeiket átadják a gazdaságosan életben tartható társaiknak
A háromezer négyzetméteren elterülő üzembe a sokat futott, elhasználódott haszonjárművek érkeznek, melyeket csak költséges felújítással lehetne életben tartani, de ezt már nem kapják meg a kamionok. Helyette szétszerelik őket, majd a megtisztított és ellenőrzött alkatrészek a Renault Trucks polcaira kerülnek. Az üzemeltetőknek így lehetőségük van jóval olcsóbban életben tartani a járműveiket, nagyjából 40-50%-ot lehet spórolni egy bontott egységgel. Az autóbontás műfaja nyilván nem újdonság, ám az autógyárak eddig nem fedezték fel ennek lehetőségét, a gyártó által hitelesített alkatrész, a személyautók esetén pedig felújítás az eddiginél sokkal nagyobb bizalmat ébreszthet a vevőkben a használt portéka iránt.
A gazdaságosan nem menthető darabok a felújítóüzem melletti bontóban végzik, így olcsón rendelkezésre áll a szükséges alkatrész