A tuning Prius már nem a vicc kategória

Máris tuningolják az új Toyota Priust

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az anti-autózás szinonimájának tartott Toyota Prius eddig leginkább az utólagos, kifacsart tuningok alapjául tudott szolgálni, most viszont a Toyota házi tuningcégének számító Modellista és Toyota Racing Development alakított át a legújabb generációt.

Még szinte a festék sem száradt meg a mindössze 2 hete bemutatott, ötödik generációs Toyota Priuson, máris érkeznek az optikai tuningcsomagok a Toyota világ életében a "hibridet" jelentő modelljéhez, ráadásul a Toyota japán házi partnereitől. Hálás feladat lehetett ezen a típuson dolgozni, hiszen az újdonság nem csak sokkal fürgébb és erősebb az elődjénél (a 2023-ban Európába is megérkező plug-in verzió például 223 lóerős a korábbi 122 helyett), a formaterv hatalmas tetszést aratott a világpremier helyszínén, a Los Angeles-i Autószalonon és szerte a világon. Egybehangzó vélemény, hogy ez minden idők legszebb és legdinamikusabb Priusa, egyedül a kedvező légellenállást szolgáló Kamm-formát tartották meg, ami már hagyománynak számít a második generáció óta.
Hirdetés
A Toyota- és Lexus-specialista Modellista máris előállt a saját optikai tuningcsomagjával, amelyet természetesen nem a világpremier óta eltelt rövid időben, hanem a jó gyári kapcsolataiknak köszönhetően jóval korábban elkezdtek fejleszteni. Két különálló stíluscsomagot kínál az új Priushoz a japán cég. Ezek közül a Neo Advance nevű tűnik sportosabbnak a beépített LED-ekkel ellátott első lökhárítótoldatnak, a központi légbeömlőn lévő, kék LED-ekkel megvilágított háromszögeknek, a fekete betétes küszöbidomoknak és hátsó lökhárítónak köszönhetően.
A kifinomultabb, prémiumosabb Elegant Ice-csomag viszont krómdíszes lökhárítótoldatokkal és a karosszéria színére fényezett oldalsó szoknyákkal rendelkezik, hátul pedig egy pár krómozott műkipufogó vonzza rajta a tekintetet. Egyik készletben sem található hátsó légterelő, mivel az valószínűleg növelné a légellenállást, és rontaná a hibrid hajtáslánc hatékonyságát. Közösek a két készletben a 19 colos, hókristály mintás könnyűfém keréktárcsák, amelyek tökéletesen kitöltik a korábbinál jóval nagyobb kerékjáratokat. A Modellista a készletek árait később közli, az elérhető komponensek részletes leírásával együtt. A Toyota Racing Development még szintén nem árult el sokat az ötödik generációs Priushoz készült saját GR Parts-készletéről, de ez a műhely is közzétett egy hivatalos fotót, amelyen az átalakított autó orr- és farkialakítása látható. A változások közé tartoznak az oldalablakok légterelői, a hátsó szélvédő tövéhez rögzített szárny, és az első lökhárító feketére fényezett kerete, amely a központi légbeömlőnyílást öleli át. Ez a szolid optikai csomag valószínűleg jó indikátora annak, hogy milyen megjelenést várhatunk majd a gyár által fejlesztett GR Sport felszereltségi szinttől.
Hirdetés

De nem csak a gyárhoz közel álló tuningcégek érdeklődését keltette fel az új Prius, hanem az olyan független dizájnerekét is, akik csak számítógépen, a saját szórakoztatásukra dolgoznak, de már így is komoly rajongótáborral rendelkeznek az internet autós oldalain. Ilyen például az X-Tomi Design néven dolgozó honfitársunk (Samók Tamás), aki a korábbi háromajtós változat után az új Priust ezúttal a GR86 és a GR Corolla néhány stílusjegyével képzelte el, nagyjából változatlanul hagyott, ötajtós karosszériával. Hasonló első légbeömlők és légterelők vannak az ő átiratán, mint a hátsókerék-hajtású sportautó orrán, míg a 19 colos kerekek, a fékek és az első sárvédő szellőzőnyílásai az összkerekes hot hatch-ről származnak. A dizájnt a karosszéria színére fényezett kerékjárati ívek, a zongoralakk betétek és külső tükörházak, az egyedi első szplitter és hátsó szárny, a sportosabb hátsó lökhárító és oldalsó szoknyák teszik teljessé. Természetesen a GR-logó sem maradhatott le, amely négy helyen is megjelenik a karosszérián. Theottle számítógépes grafikái még átfogóbbak, ő a Priust lényegében egy teljes GR Corolla karosszéria-készlettel képzelte el, feltűnő hátsó sárvédőszélesítésekkel és három, diffúzorba integrált öblös krómkipufogóval.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?