A3-as az első villany-Audi
Akár már egy éven belül jöhet az Audi A3 e-tron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb hírek szerint az A3 mostani változatán alapul az Audi elsőként, várhatóan egy éven belül forgalomba kerülő elektromos autója.
Kívülről nemigen különbözik a belső égésű motorosoktól az elektromos hajtású Audi A3 e-tron
Kipufogó természetesen nincs az elektromos hajtású A3-ason
Korábban önálló modellként, illetve az A1 alapjain is bemutatkozott már az elektromos, e-tron Audi, ám állítólag az A3 e-tron lesz az első, várhatóan jövő évben a kereskedésekbe kerülő, elektromos hajtású Audi. Az első kerekek közé épített 136 lóerős, 270 Newtonméter nyomatékú villanymotorral hajtott A3 e-tron a tervek szerint 11 másodperc alatt gyorsulhat majd álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége 145 km/óra, hatótávja 145 km az elsőkerékhajtás miatt teljesen felszabadult kardánalagútba, illetve a csomagtérpadlóba épített, összesen 26,5 kWh-s akkumulátorokkal. Utóbbiak szabvány konnektorból 4 óra alatt telíthetők.
Az utastér módosításai minimálisak, a műszerfalon a vízhőmérő helyére az akkumulátorok töltöttségi szintjelzője került, az üzemanyagszint helyett pedig a megtehető hatótáv látható. A fordulatszámmérő helyén a motor teljesítmény-felvétele vagy motorfékezéskor a generátor-üzemi áramtermelés olvasható. Noha az elektromos A3-as egy fix áttételen keresztül hajt, az irányváltó kapcsoló az automatáktól megszokott kar, kétféle előremeneteli móddal, a hagyományos D mellett választható az erőteljes B, azaz Boost is, melyben csak 120 kilométer a hatótáv.
Csak berendezésével különbözik a többi A3-asétól a műszerpanel. Az irányváltó kapcsoló az automatáktól ismert, sok helyet foglaló kar
A jövőre piacra várható A3 e-tron ára még teljesen titkos, ám lehetséges, hogy az emissziómentes hajtás felára egy automata váltós A3-ashoz mérten nem is lesz eltúlzott.









