A3-as az első villany-Audi
Akár már egy éven belül jöhet az Audi A3 e-tron
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legfrissebb hÃrek szerint az A3 mostani változatán alapul az Audi elsÅ‘ként, várhatóan egy éven belül forgalomba kerülÅ‘ elektromos autója.
KÃvülrÅ‘l nemigen különbözik a belsÅ‘ égésű motorosoktól az elektromos hajtású Audi A3 e-tron
Kipufogó természetesen nincs az elektromos hajtású A3-ason
Korábban önálló modellként, illetve az A1 alapjain is bemutatkozott már az elektromos, e-tron Audi, ám állÃtólag az A3 e-tron lesz az elsÅ‘, várhatóan jövÅ‘ évben a kereskedésekbe kerülÅ‘, elektromos hajtású Audi. Az elsÅ‘ kerekek közé épÃtett 136 lóerÅ‘s, 270 Newtonméter nyomatékú villanymotorral hajtott A3 e-tron a tervek szerint 11 másodperc alatt gyorsulhat majd álló helyzetbÅ‘l 100 km/órás tempóra, végsebessége 145 km/óra, hatótávja 145 km az elsÅ‘kerékhajtás miatt teljesen felszabadult kardánalagútba, illetve a csomagtérpadlóba épÃtett, összesen 26,5 kWh-s akkumulátorokkal. Utóbbiak szabvány konnektorból 4 óra alatt telÃthetÅ‘k.
Az utastér módosÃtásai minimálisak, a műszerfalon a vÃzhÅ‘mérÅ‘ helyére az akkumulátorok töltöttségi szintjelzÅ‘je került, az üzemanyagszint helyett pedig a megtehetÅ‘ hatótáv látható. A fordulatszámmérÅ‘ helyén a motor teljesÃtmény-felvétele vagy motorfékezéskor a generátor-üzemi áramtermelés olvasható. Noha az elektromos A3-as egy fix áttételen keresztül hajt, az irányváltó kapcsoló az automatáktól megszokott kar, kétféle elÅ‘remeneteli móddal, a hagyományos D mellett választható az erÅ‘teljes B, azaz Boost is, melyben csak 120 kilométer a hatótáv.
Csak berendezésével különbözik a többi A3-asétól a műszerpanel. Az irányváltó kapcsoló az automatáktól ismert, sok helyet foglaló kar
A jövőre piacra várható A3 e-tron ára még teljesen titkos, ám lehetséges, hogy az emissziómentes hajtás felára egy automata váltós A3-ashoz mérten nem is lesz eltúlzott.