Álompiros olasz Sport modell – Fiat Tipo Sport
Megfelelés olaszosan – Fiat Tipo 1.4 T-Jet S-Design Sport teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szikrázóan piros fényezésével le sem tagadhatná származását ez az ötajtós, sportosnak álcázott kompakt. A Fiat Tipo korrekt, a Sport csomagot pedig totál tudja hordani.
Szúrós tekintetén csak a nappali fények ledesek
A ’89-es Év Autójának is választott kompakt rengeteg szép emléket hagyott.
'89-ben még Év autójának is választották a Tipót, az újnak nem igazán lett volna esélye 2015-ben
A Sport felszereltséggel új lökhárítóakt kap, a piros fényezés a legolcsóbb és a leglátványosabb
Klasszikus ötajtós kompakt, korrekt méretekkel hétköznapi használatra
Az álompiros színhez meglehetősen kontrasztosan passzolnak a fekete kiegészítő elemek, mint a hűtőrács kerete, vagy az ablakok szegései.
Akárcsak a lakkfekete felnik, amik meglehetősen kényesek és sérülékenyek ugyan, de ha tiszták, akkor legalább annyira feltűnőek, mint egy szett króm felni. A dizájncsomag és a látványelemek az utastérben már az S-Design felszereltségi szint szerint alakulnak. Érdekes, egyszerű, de annál látványosabb megoldású a bordázott szövet kárpit, különleges megoldás. Jó minőségű bőr a kormány és a váltógomb borítása, érdekességük, hogy egyaránt túlméretezettek, ez már korábban is feltűnt. A belső kialakítása tökéletesen harmonizál a külsővel, semmi kirívó forma, egyszerűen otthonos, leszámítva az anyaghasználatot, ami a kezelőszerveken kívül nem túl egységes. Szerencsére, ami kéz alá esik, ahhoz még mindig jó hozzáérni.Általános vonalak, amikre jó ránézni, a volán viszont óriási
Kényelmes a helykínálat, egyszerűek az anyagok, a kárpit pedig érdekesen mélyen bordázott
Furcsa, de tanulható megoldás a kormány hátoldalán lévő kapcsolók sokasága,
még véletlenül sem a váltáshoz van közük, sokkal inkább a multimédiához, a váltásról jó kapcsolási érzetű hatos kézi váltó gondoskodik. A kormány gombtengerében találjuk a tempomat, vagy épp adaptív radaros tempomat kapcsolóit is, ugyanis a modern vezetéstámogató rendszerek ezen része is elérhető. A multimédiás fejegység legjobb pontja, hogy matt az érintőkijelző, a menürendszer és a TomTom navigáció viszont kicsit sok infót hagy a főképernyőn, menet közben nem túl egyszerű a kezelés. Jó pont, hogy az okostelefon tükrözés hiánytalanul elérhető.Csak az 1,4-es turbómotorral érhető el, a 120 lóerő és a hatfokozatú kézi váltó a mindennapokban tökéletesen használható autót ad
Okostelefon tükrözésre is alkalmas, a matt kijelző nem gyűjti az ujjlenyomatokat
Motorkínálatát tekintve egyre kevesebb a lehetőség, jelenleg pontosan egy, az 1,4-es turbós benzinmotor érhető el 120 lóerővel.
Az olaszok négyhengeres turbója mondjuk nem rossz jelenség, megvan az ereje és a karaktere is kellemes, nyomatékos alul, nem húz rosszul felül, persze a vadító piros fényezéshez és a Sport felszereltséghez azért ne párosítsuk a vérpezsdítő dinamikát. Bár a Tipo mechanikailag nem sokban különbözik elődjétől, a Bravótól, a régi vágású futómű még ma is jól teszi a dolgát. Kellemesen feszes, nem hagyja billegni a bódét, megfelelően tart, de nem ráz a nagy felnikkel sem. A mindennapokra bőségesen megteszi, miközben a helykínálatot sem érheti sértés. 440 literes a csomagtartó, van láb- és fejtér hátul, de elöl is kényelmesen elférni átlag magassággal, a vezetőülés is tág határok között állítható. Vezethetőségében még véletlenül sem szabad élményt keresi, leszámítva, ha maga a gond- és feszültségmentes közlekedés a cél. Azt nagyon jól tudja, és még visszanézni is jól esik rá a parkolóban.Kényelmes futású, nem dülöngélő, könnyen vezethető autó olaszos bájjal
Nem értem, minden tesztben azt irják ” nagy kormánykerék. Saját mérésem szerint teljesen megegyezik az átmérő az 5 ős golféval.
…..de az VW…. az olasz autoknál az is hiba,ami más tipusnál pozitív… ha a Multiplán VW jel lett volna, vagy BMW,akkor dicsöség lengte volna körül, az amugy zseniális autót.. amugy van Tipo, semmi gond a kormány méretével. meg amugy sincs semmi baj vele.. tök jó autó,ahogyan az elödei is hibátlanok voltak..
Csatlakozom.
Nemrég volt itt is a tesztje az új fostos skodának, a skalanak.
Háromhengeres gyengébb motor, gyengébb felszereltség, általában mindenben gyengébb, de mégis hozsannázták. Ja, majd elfelejtettem, sokkal drágább.
Annyira örülnék, ha ezt egyszer észérvekkel elmagyaráznák az autós újságírók.
Még a sok ökör vásárló is. Hogy pl. miért az Octavia a céges autók felé, mikor ott van pl a Renault Gran Coupe, most éppen szinte fullosan a bevallottan kiváló 1,33-as 140 lovas motorral, kicsit 6 Milla fölött, uez octaviában bő 8,5.
És a kettő közül nem a Skoda a kényelmesebb, még nem is jobb…
Szóval nem értem.
Egész jól néz ki és sportosnak is hat.
Igazi farkasbőrbe bújt bárány. 🙂
Jól néz ki az biztos! Bár 120 ló az már a mai világban gyenge 🙂 Vitara 140 ló és jól ment a Laptimingban 🙂
gacsfalvirobert, menőmanó:
Szánalmasak vagytok. Ez sportos? Ez néz ki jól? Csak mert szép piros a fényezése, vagy mi van?!
Hogy lehet már szép és sportos egy MAGAS építésű, esetlen arányú, bumfordi autó?! Atyaég, mekkora stílustalan konzumidióták vagytok. Sportos és jól kinéző FIAT volt mondjuk a háromajtós Bravo. Vagy a Stilo. De ez?! Úristen.
Ízlésről csak egy idióta kezd el vitatkozni. 🙂
Hát nem. Ízlésről is LEHET és KELL vitatkozni. Mert azt bárki ugye el tudja dönteni, hogy egy budi a szebb az erdő szélén, vagy egy neobarokk étterem wc-je. Vagy hogy egy Velorex vagy egy Jaguar. Na ugye.
Idióta.
Nagy észkombájn vagy, öcsém. A nőideálodat is ráerőlteted az összes férfitársadra? A világ nem Tökmindegy-klónokkal van tele, és pont attól szép, hogy minden ember más és más. De úgy látszik, te ezt képtelen vagy elfogadni…
Öcsém? Te a bátyám lennél? Nem tudok róla.
Anyádat okítsad, ne engem. Kösz. Semmit sem értesz.
ahhoz képest, hogy fiat, jól néz ki. egy 150-200lót azért sejtene az ember a kinézetéből, de ha már 2-en ülnek benne akkor 10 másodperc felett lesz a gyorsulás, ami arcpirítóan gyenge ehhez, a 9.6 is az, ha valós és tudja hozni egyáltalán…..de egy combosabb dobozos futár otthagyja 😀 😀 😀 😀