Amikor a Ford F-150 nem elég

Felfrissítették a Ford F-sorozatának Super Duty változatait

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a Ford F-150 sem kicsi és akkor még finoman fogalmaztam, ám léteznek nála nagyobb platósok is az F-sorozatban, amik már valóban munkagépek. Ezek idén új motorokat és egy kis frissítést kaptak.


Itthon leginkább a 150-es a legismertebb modell a Ford F-sorozatából, amely az USA legkelendőbb autója. Pedig a paletta jóval szélesebb, bár tény, hogy a 150-es az a méret, amit nem csak munkaautónak használnak. Felfelé lépkedve létezik 250-es, sőt 450-es is, amelyek már tényleg hatalmas gépek, gondoljatok csak bele, hogy a testes Ford Ranger már az F-150 mellett is szerény termetűnek tűnik, hát még a sorozat nagyobb tagjaihoz képest.
Nagy testhez nagy motor jár, de ez érthető is, hiszen a Super Duty változatok nem kispályáznak, hatalmas terhet képesek vontatni, vagy szállítani. Már az alapmotor is egy 6,2 literes, V8-as benzines egység, de választható az új fejlesztésű, 7,3 literes V8-as benzinmotor is.

Ez az erőforrás egy vezérműtengelyes és nyomórudas OHV-vezérlésű, blokkja vasöntvény, főtengelye kovácsolt acél. A vezérlés változó, a befecskendezés hengerenkénti, és a szívócsőbe lövi a benzinpermetet.

A dugattyúkat pedig a terhelés függvényében, alulról motorolaj-sugarak hűtik. Emellett a harmadik generációs Power Stroke dízelmotort is kérhetik a megrendelők, amely szintén V8-as, 6,7 literes hengerűrtartalommal. Ebben a vadonatúj befecskendezők szívóütemenként akár nyolc adagra is képesek bontani a gázolajtöltetet, ami javítja az égést és csökkenti a zajt, mindezt 2500 baros nyomással. Az erősebbik benzineshez és a dízelmotorhoz alapáron jár a tízfokozatú, automatikus sebességváltó (TorqShift), amit a Ford házon belül fejlesztett. A váltó érdekessége, hogy ugyanakkora helyet foglal, mint a hatfokozatú váltómű, ám annál csak 1,6 kilogrammal nehezebb.

A Super Duty modellekhez rendelhető többek között Pro Trailer Backup Assist tolatástámogató rendszer, ami segít a legnagyobb utánfutókkal manőverezni, a Trailer Reverse Guidance rendszer pedig megmutatja az utánfutó által bezárt szöget, illetve annak irányát, valamint javaslatot tesz az irányításra, hogy a tolatás a lehető legjobban sikerüljön. Mindkét rendszert úgy tervezték, hogy az összes utánfutótípushoz alkalmazható legyen. Emellett nem hiányoznak a biztonságot növelő megoldások sem, többek között a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az utánfutóra is kiterjesztett holttérfigyelő rendszer és az automata vészfékezéssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer is megtalálható az igavonókban.
Hirdetés

Míg az F-150-es többnyire a magánvásárlók körében hódít, a Super Duty modellek a különböző iparágakban dominálnak. A kőolajiparban 50 százalékos, a közüzemi szolgáltatóknál több mint 45 százalékos, a kormányzati piacon pedig 60 százalékos a részesedése a legkeményebb F-modelleknek. A Ford nagy platósai az Egyesült Államokban, a Louisville-i (Kentucky) teherautó-gyártó üzemben, és az Avon Lake-ben található (Ohio) gyárban készülnek. A frissített modellek idén ősszel érkeznek meg az amerikai márkakereskedésekbe. Érdemes lentebb megnézni az F-sorozat hangulatos amerikai reklámjait is, amelyek büszkén hirdetik, hogy a pickupok mennyire „kemények”.



Végül egy nagy kedvenc néhány évvel ezelőttről!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?