Apad a balesetek száma, de a sérültek fele nem köti be magát

Csökkent a közlekedési balesetek száma

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az év harmadik negyedévében nyolc százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt a magyar közutakon, mint a 2010-es esztendő azonos időszakában.

Az év harmadik negyedévében nyolc százalékkal kevesebb személyi sérüléssel járó baleset történt a közutakon, mint az előző év azonos időszakában - tudatta közleményében a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Jelentősen visszaesett a halálos és a súlyos sérüléssel végződődő, illetve az ittasan okozott balesetek száma, míg a könnyű sérüléssel járó baleseteké csak kisebb arányban csökkent. Az első három negyedévben több mint 15 ezren szenvedtek közúti balesetet, 427-en életüket vesztették, 3900-an súlyosan és több mint 11 ezren könnyebben sérültek meg. A balesetek sérültjei közül 1191 gyermek volt, 87 százalékuk könnyű sérülést szenvedett, míg négyen meghaltak az utakon. Azok közül, akik személygépkocsiban utazva sérültek meg, 45 százalék nem használta a biztonsági övet, a halálos áldozatok 46 százaléka vétlen volt.
Hirdetés
A balesetek 55 százalékát személygépkocsik, 12 százalékát kerékpárosok, 9 százalékát tehergépkocsik, 6 százalékát segédmotoros kerékpárosok, 5 százalékát motorkerékpárosok és 6 százalékát a gyalogosok okozták. A többi - a jármű, az utasok hibája és egyéb ok miatt bekövetkezett - baleset részesedése 7 százalék. A balesetek 92 százaléka a járművezetők hibájából történt.
Az autópályákon az év első kilenc hónapjában 6 százalékkal kevesebb baleset történt, mint egy évvel korábban. Az autópálya hosszához mért fajlagos mutatók szerint az M1-es autópályán történt a legtöbb baleset, száz kilométerre 47 jutott. Az M5-ös autópályán megsérült személyek 60 százaléka külföldi állampolgár volt. Az úthosszhoz viszonyított mutató szerint a legveszélyesebb útszakasz (mily meglepő) az M0-s autóút volt, ott száz kilométerre 49 baleset jutott.
Régiós bontásban az előző év azonos időszakának adataihoz viszonyítva 2011 első kilenc hónapjában a balesetek száma a Nyugat-Dunántúlon két százalékkal nőtt, a Dél-Dunántúlon csaknem azonos szinten maradt, a többi régióban csökkent. A területen bejegyzett tízezer gépjárműre jutó balesetek száma Észak-Magyarországon a legalacsonyabb (28), az országos átlag 32 volt.
Az ittasan okozott balesetek száma a Dél-Dunántúlon nőtt (7 százalékkal), a többi régióban csökkent. A legnagyobb csökkenést Észak-Magyarországon regisztrálták, 34 százalékkal kevesebb balesetet okoztak ittas állapotban, mint egy évvel korábban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:58
    Permalink

    Ez mind igaz, amit írtál. Azt tenném hozzá: Olyan sebességkorlátok vannak, város-országút, hogy ha azt mindenki betartaná, akkor elveszne a jelentősége egy jármű biztonságosabbá válásának.
    Szerintem a balesetek fő okozója a durva sebességtúllépés, meg a figyelmetlenség, vagy a rossz helyzetfelmérés. Nap mint nap találkozok lakot területen, országúton olyannal, hogy a megengedett sebesség bő duplájával is haladnak. Ilyen körülmények között hiába biztonságos egy autó, ha valaki hibázik körülötte, olyan rövid a reakcióidő ilyen körülmények között akkora sebességgel, hogy nem sokat tud tenni a vezető, bekövetkezik a baleset.

Vélemény, hozzászólás?