Az Aston Martin nem viccel: 1000 lóerős lesz a RapidE
Az Aston Martin 1000 lóerÅ‘s csúcsváltozatot Ãgér a RapidE-bÅ‘l
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Aston Martin rákontráz korábbi Ãgéretére. 800 lóerÅ‘s helyett kereken 1000 lóerÅ‘s lesz a Rapid legerÅ‘sebb, villanyhajtású változata.
Hátsókerékhajtású, 550 lóerős a most megmutatott RapidE. A hatótávja 200 mérföld, azaz 320 kilométer
Az Aston Martin bemutatta a Rapid elektromos változatát, ami stÃlusosan a RapidE nevet kapta, jelezve, hogy villany hajtja. Ez a koncepció 550 lóerÅ‘s teljesÃtményű, de már most egy még erÅ‘sebb változaton dolgoznak, ami nemhogy 800, de 1000 lóerÅ‘s lehet. A belsÅ‘s információk szerint az über-változat összkerékhajtású lesz, ami ekkora teljesÃtmény mellett már több mint szükséges. Az Aston a szériaváltozat bemutatását nem hozta elÅ‘bbre, a cél a 2017-es start, és bármennyire meglepÅ‘, az elsÅ‘dleges piacnak KÃnát határozták meg. A fejlesztést közösen végezték a Williams Advanced Engineeringgel, a pénzügyi hátteret meg a sanghaji székhelyű ChinaEquity biztosÃtotta.
A motor helyén a Williams-féle elektromos vezérlőegység. Az 1000 lovas változat lehet majd a leggyorsabb villanyautó a Nürburgring Nordschleife körén
Az 1000 lóerÅ‘s változat már most ellopta a showt a sima RapidEtÅ‘l. Annak mind a négy kerekére fog jutni egy elektromos hajtómotor, mÃg az 550 lóerÅ‘s csak hátul kapar. Hogy az autó amúgy jó vezethetÅ‘ségén ne rontsanak drámaian, az akkumulátorokat igyekeztek a kocsi váza mentén a flaszterhez a legközelebb elhelyezni. A csúcsváltozatban elÅ‘reláthatólag a vezérlés a kanyarban is segÃteni fog a nyomatékvektor szabályozással, Ãgy a hatalmas erÅ‘ mellett a kanyarképesség is a helyén lesz. A RapidE alapára 200 ezer font, azaz jó 85 millió forint lesz és évi 400 példányt szeretnének belÅ‘le eladni.
KÃváncsi vagyok hány voltra tervezik a rendszert és milyen akku lesz képes ennyi áram leadására 🙂