Borzasztóan rossz a Teslák értéktartása a használtautó-piacon

A Teslák maradványértéke finoman szólva sem túl erős

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy friss kutatás alapján az Elon Musk vezette vállalat villanyautói az átlagosnál is rosszabbul tartják az értéküket a használt piacon, a 10-es listán 4 Tesla is megtalálható.

Érdekes piackutatást végzett az iseecars.com, amelyben azt vizsgálták, mennyit veszítenek az értékükből egy év leforgása alatt a használt autók. A mintát több mint 2,4 millió gépjármű adta, amelyek minimum 1, maximum 5 évesek. A listát a 2024 és 2025 májusi adatok alapján állították össze.

Ez alapján a Tesla Model S végzett az "élen" 16 százalékos értékvesztéssel. 2025 májusában átlagosan 46 503 dollárt (16,1 millió forintot) kértek érte a másodpiacon, ezzel szemben egy évvel korábban közel 9 ezer dollárral (3,1 millió forinttal) drágábban lehetett túladni rajta. A második helyen a Model Y szerepel, amely 14,2 százalékos mínuszban zárt. Harmadikként a Porsche Taycant rangsorolták, amely ugyan 12,7 százalékot vesztett a maradványértékéből, de mivel ennek a legborsosabb az ára a top 10-ben (75 644 dollár (26,3 millió forint)), így nem meglepő módon itt történt számszerileg a legkomolyabb visszaesés (-10,998 dollár (3,8 millió forint)).

Az első ötöt a hibrid Ford Explorer (-11,3%), illetve a Tesla Model 3 (-10,8%) egészíti ki. A top 10-ben emellett megtalálható a Jeep Gladiator (-10,7%), a Ford Escape plug-in hibrid (-10,7), a Mercedes-Benz GLB (-9,9%), a Maserati Levante (-9,5%), valamint a Tesla Model X (-8,9%) - áll az iseecars.com jelentésében.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Borzasztóan rossz a Teslák értéktartása a használtautó-piacon

  • 2025.06.17. at 12:09
    Permalink

    Gondolom ebben azért vastagon benne volt hogy a Tesla folyamatosan csökkentette az újautó-árakat, miközben a konvenciális autók gyártói 20-40%-kal megemelték az autóik árait.

    Tudom hogy itt mindenkinek természetes az infláció, de 2000 és 2020 között szinte alig változtak az új autók tényleges árai euróban, miközben a tudásuk többszörösére emelkedett.

Vélemény, hozzászólás?