BYD Seagull: végre egy elérhető villanyautó?

Kicsi, de célszerűnek tűnő villanyautót mutatott be a BYD, ami árban már a benzinesekkel versenyzik.

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az évtized kérdése, hogy az elektromos autók mikor lehetnek árban is versenyképesek, és ha Kínát is nézzük, a BYD újdonságával a válasz is megérkezhet: akár már az idén.

A Seagull 3,87 méter hosszú, 1,72 méter széles és 1,54 méter hosszú, azaz az alapterülete nagyjából egy városi kisautóénak felel meg. Az elektromos hajtás miatt viszont egészen rövid orra lehet, így a belső tér akár a négyméteres kiskocsikéval is összemérhető. Ilyet persze már más is készített, a meglepetés az, hogy a BYD használható elektromos hajtáslánccal adja a típust, a szokásosnál sokkal olcsóbban. A trükk az, hogy itt használnak először Nátrium-ion akkumulátort, amely ugyan lassabban tölthető, mint a Li-ion akkuk, és kevesebb energiát is tárol, de cserébe jelentősen olcsóbb, és nem zavarja a hideg sem. A kisautóba kétféle akku kerülhet: a kisebbik 30 kWh-s, így durván 306 km-es hatótávot biztosít, míg a nagyobbik 38 kWh-s, ami 406 km megtételére elegendő energiát tárol. Az előbbi változat 74, az utóbbi 100 lóerős – a motor valószínűleg ugyanaz, csak az akkumulátorok eltérő feszültsége emeli a teljesítményt. A nagy csoda azonban az, hogy az alapváltozatért állítólag csupán 3,3 millió forintnak megfelelő összeget kérnek majd, ami a fele sincs egy haslonló képességű Li-ion akkumulátoros kisautó árának. Az persze még nagy kérdés, hogy mennyi idő, mire ideér a típus, és addigra mekkorát nőhet az ára, de a BYD Seagull így is reményt ad, hogy a megfizethető villanyautózás talán nincs is olyan távol a megvalósulástól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?