Csajozáshoz ideális – Renault Twingo Miss Sixty teszt
Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Voltaképpen ideális csajozós autó a rózsaszín Twingo, csak éppen itt nem arról van szó, hogy a pasik egy ilyen guruló ékszerdobozban feszítve könnyedén vadászhatnak a skalpokra. A Miss Sixty a lányokat szólítja meg.
Renault Twingo Miss Sixty - az olasz divatcéggel közösen összehozott francia kisautó elsősorban különleges fényezésével jelzi, hogy nőknek készült, mert a díszítő motívumok csak közelről látszanak
Akinek a fényezett felni már túlzás, az maradjon a felár nélküli, de egy számmal kisebb acéltárcsánál, amelyhez normál dísztárcsa jár
Három helyen, a gépháztetőn, a B oszlopon, és a hátsó ajtón láthatók a Miss Sixty virágos motívumai. A legjobb szót egy, a belvárosban parkoló tesztautónkat megcsodáló fiatal pár hölgy tagjától hallottuk a Twingo díszítésére: fémtetkó
A Miss Sixty női divatmárka, így logikusan a nevükre vett autó is a női vásárlókat célozza meg, férfiaknak jelen esetben nem terem babér. Az apróságok, díszítések egyedi összeválogatására azonban nincs széles lehetőség, kedves hölgyek, a választék erősen korlátozott. A Nacré fekete mellett csak a tesztautó Bohem névre keresztelt rózsaszínje választható, mint fényezés és mindkét esetben virágmotívumok ékesítik a gépháztetőt, a hátsó ajtót és a B oszlopot – érdekes, hogy a grafikai elemek messziről egyáltalán nem feltűnők. Az összhatás szerves részét képezik a fekete ablak- és ajtókeretek, a lökhárítók betétjei, illetve a fényszóróházak, míg az oldalsó műanyagcsíkok a karosszéria színére lettek fújva. Summa summarum, a Twingo Miss Sixty látványra igencsak összeszedett képet mutat, nem túlzóan csicsás, mégis azonnal jelzi, hogy tulajdonosa igazi egyéniség, aki autójával sem szeretne hétköznapi lenni.
Csajossá varázsolt Twingo belső, de itt van az a határ, amikor még éppen nem nyomasztó a rózsaszín jelenléte. A kormány és a váltógomb bőrhuzata szintén rózsaszín cérnával varrott, de jól mutatnak a lakk fekete műanyag betétek is. A hifi alapáron kormányról vezérelt és MP3-as, sőt van hozzá Bluetooth telefon kihangosító és nagy kijelző is, de akinek az utóbbi két dolog felesleges, az 40 ezer forintot spórolhat. A Miss Sixty utastere légkondicionált, de az automata üzemmódra képes, digitális kijelzős berendezés plusz 80 ezer forintba kerül
Hallottunk már erre a praktikusnak szánt gumibetétre többféle meghatározást, műfű, autós sündisznó, mesebeli kerek erdő, de bevalljuk, csak a fotózás kedvéért hagytuk a helyén, benne szemléltető eszközként egy telefonnal. A szélvédőn való tükröződése felettébb zavaró, nálunk a kesztyűtartóban végezte
Nagy találmány a Twingo sínen, egymástól függetlenül tologatható két hátsó ülése. Ha négyen a lehető legnagyobb kényelemben, azaz teljesen hátratolt ülésekkel utaznak, akkor szerény 165 literes üreg marad a poggyászoknak, míg a másik véglettel, teljesen előretolt ülésekkel rögtön 120 litert lehet nyerni, azaz 285 literre hízik a csomagtér. Szükség szerint alkalmi haszonjárművé is átalakítható a Renault mini, lehajtott ülésekkel 959 liter, tehát közel egy köbméternyi tér várja a cuccokat. Az első ülésről nem azért hiányzik a támlaállító, mert ügyetlenül letörtük - ahogy például a Fiat 500-asban, úgy a Twingóban is a belső oldalra tették a kart
Számszerű hivatalossággal még 1,1-es lenne a 75 lóerős, Euro 5-ös benzinmotor, de a franciák 1,2-esnek jelölik - annyi baj legyen. Városi fickándozáshoz éppen elegendő a kis gépezet tudása, és nem is fogyaszt rosszul. Halkabb üzemmel és finomabb váltóval lenne az igazi
Ügyeltek az apró részletekre, bőr bevonatot kapott a műszerfal árnyékolója. 210 ezer forint a dupla, elöl-hátul árnyékolóval ellátott, elektromosan mozgatható üvegtető. Sokáig huzatmentes az élmény, de mivel az üveglap a karosszéria fölé emelkedik, az élébe belekapó levegő már kis sebességnél is jelentős szélzajt okoz. A plasztik ajtóburkolat puha textilbetétje kellemes a csupasz alkarnak, és mi sem természetesebb, hogy itt is feltűnik a Miss Sixty virágkompozíció
Hogy a nőknek végül mennyire jön majd be a Twingo Miss Sixty, még megtippelni sem tudjuk, ám a Renault próbálta úgy alakítani az árat, hogy azzal ne csukja be a vevők döntő többségének orra előtt a szalonok ajtaját. Aki belehabarodott eme rózsaszín (vagy igény szerint, felár nélkül feketében is válaszható) guruló ékszerdobozba, és úgy érzi, egyéniségének társadalmi szinten történő kihangsúlyozására megvan az ideális megoldás, annak 2,79 millió forintot kell az asztalra letenni. A tesztautó ennél drágább volt, a 16 colos - és színre fújt - alufelni, az együttesen adott ESP és ASR, a tempomat, az automata légkondicionáló, valamint az elektromos mozgatással nyitható panoráma üvegtető 545 000 forinttal növelte az autó árát, de őszintén szólva, akinek csak a Miss Sixty márkanév jelenti a vonzerőt, annak a felsorolt opciós tételekre valójában nincs szüksége.