Családi autó kéne? Öt komoly újdonságot ajánl a Volkswagen

A Volkswagen nem viccel, ha családi autóról van szó: komoly alternatívákat kínál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mivel lehet megnyerni a szülőket? Beépített gyereküléssel, hatalmas csomagtérrel, emissziómentes üzemmel. Mind akad a VW-nél.


Némi, nem is apró malőr a Volkswagennél, hogy épp a hazai Volkswagen Találkozó idején érkezett a hír az Egyesült Államokból az emissziós normák kijátszásáról, így aztán a cég minden bizonnyal az elmúlt évek legkeményebb napjait éli. Ellenben az idén már negyedszerre rendezett (igaz, kezdetben még csak a golfosokra összpontosító) márkatalálkozó, s az oda vitt családiautó-felhozatal több mint ütősre sikerült. Hiszen ott debütált a vadonatúj Touran, amiről már részletesebben is írtunk, a legendás Transporter - ugyancsak már bemutatott - hatodik generációja és az arra épülő Multivan szuperszonikus személyszállító, valamint a szintén remek haszonjármű és talán még jobb családi mindenes, a Caddy, ami Maxi kivitelével a hétüléses - nem kisbusz - egyterűk abszolút csomagtérbajnoka. Ha pedig valakinek elegendő lenne egy klasszikus családi autó, abból viszont konnektoros hibridet szeretne, annak itt az ugyancsak az idei találkozón debütált Passat GTE, ami limuzinként és kombiként is rendelhető már. Ha pedig terepen is bevethető autó kellene, 4Motion összkerékhajtással nemcsak a Transporter és a Caddy lehet a befutó, hanem a nemrégiben próbált és bemutatott, hazánkban szintén a találkozón debütált Passat Alltrack is, ami alapáron 4Motion. Mindenre kiterjedő bemutatóra az öt újdonságról - pláne egy cikkben - nem vállalkoznék, de azért következzenek a legfontosabb tudnivalók.
Hirdetés

Akár öt Isofix az új Touranban
Bizonyára tudja azt a Volkswagen, hogy számos vevőt azért vonz az idén megújult Sharan, mert akár hátsó helyeire is rakható isofixes gyerekülés, meg persze középső sorába is befér három. Nos, ezt immár az elődjénél hosszabb, szélesebb és laposabb, az MQB platformnak köszönhetően csökkentett saját tömegű Touran is tudja. Meg persze azt is, hogy az 1.6 TDI 110 LE alapdízel a hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval - 4,1 l/100 km kombinált fogyasztással - szegmense legtakarékosabbja, sofőrsegédekből pedig szintén a kategória legjobbja: akár állóra fékező távolságtartós tempomat, holttérfigyelő szerepelhet, másodlagos ütközésvédelem alapáron jár, s az autóba akár kilenc légzsák kerülhet. A fényszóró lehet adaptív LED, a második sorban a gyerekeket GoPro kamera figyelheti, s a központi érintőkijelzőn mutathatja, hogy mi folyik Gyöngyösön hátul.
Az 1.2 TSI (110 LE), 1.4 TSI (150 LE) és 1.6 TDI (110 LE), valamint 2.0 TDI (150 LE) - korábban már részletesebb műszaki adatokkal is megénekelt - motorpalettához a 2.0 TDI 190 lóerős verziója is befut hamarosan. A 6 756 630 forintos alapár nyilván nem szerény, de a konfigurátorban ott a 850 ezer forintos kedvezmény, s 5,9 millióért a klímás, elektromos rögzítőfékes, minőségi egyterű - a kategória legnagyobb, 743 literes alapméretű csomagterével már nem rossz bolt. Ráadásul alapból 8 hangszórós hifis, valóban korrekt ellátmányú. Felárért pedig gyakorlatilag minden elérhető hozzá, ami a kategóriában megszokott, akár még az elektromos csomagtérajtó is.
Passat konnektorral vagy terepcsomaggal
A terepjárósított, avagy crossoveresített, növelt hasmagasságú, alapáron 4Motion összkerékhajtással és nagyobb motorokkal szerelt Passat Alltrack menetpróbája nem egész két hete volt, hamarosan itthon is rendelhető lesz, feltűnt a Hungaroringen is, de még sokkalta izgalmasabb a Passat GTE, ami előbbivel szemben nemcsak kombi, hanem limuzin kivitelben is kapható. A Passat GTE ugyan csupán elöl hajt, de ott benzines (1.4 TSI, 156 LE) és 115 LE teljesítményű villanymotorral is teheti. Az összesített teljesítmény 218 LE, az elérhető csúcsnyomaték 400 Nm, ami hatfokozatú duplakuplungos váltón keresztül juthat az első kerekekre. A Passat GTE 100 km/órára gyorsulási értéke 7,4 másodperc (Variant esetén 7,6 s), csúcssebessége 225 km/óra lehet, s még tisztán elektromos (akár 50 kilométeres hatótávú) üzemmódjában is képes akár 130 km/órás tempóra. Emissziómentes kilométereit természetesen inkább városi üzemre érdemes tartogatni. A Passat GTE alapára információink szerint 13 millió forint körül lehet a jelenlegi 27%-os áfával, ám konnektoros hibridként a most kidolgozás alatt álló Jedlik Ányos Program akár áfamentességet, illetve egyéb előnyöket is adhat számára, s úgy igazán érdekes lehet az egyébként egyedien, igencsak gazdagon, például LED fényszóróval is felszerelt középkategóriás hibrid.
Nagy a család, de azért nem krőzus? Megoldás a Caddy, még inkább a Caddy Maxi
Amellett, hogy idén hatodik generációjába lépett a már csaknem emberöltőnyi múltra visszatekintő Transporter, a kompakt, haszonjármű, pontosabban Golf alapú Caddy is negyedik generációjába lépett. Nem lett ugyan MQB, csak az előző generáció átdolgozásával született, s új vonalai alatt is felfedezhető a régi, de bőven tartogat azért újdonságokat. Euro 6-os motorpalettáján nálunk egyelőre csak az 1,4 literes, 125 lóerős TSI-t találjuk, de jön majd 1,0 literes, háromhengeres 102 lovas is, s 1,4 literes, TGI, azaz turbós gázüzemű is. A dízelek 2,0 literesek, 75, 102, 122 és 150 lóerős erőszinttel. A 102 lóerősből BlueMotion kivitel is van, kategóriabajnok, 4,2 l/100 km kombinált fogyasztási értékkel.
Kategóriabajnok az opciós kínálat is: 4Motion összkerékhajtás, DSG-váltó, távolságtartós tempomat egyaránt elérhető. Hétüléses kivitel szintén opció, ami pedig a legnagyobb szó, az a 47 centivel toldott Maxi kivitel, ami a hét ülés mögötti 530 literes raktérrel továbbra is abszolút rekorder a hétülésesek körében. Maga a Caddy pedig immár sokkalta csinosabb, személyautósabb, mint elődje. Természetesen továbbra is elérhető haszonjárműként is - a személyszállítóhoz hasonlóan hosszú opciós listával.
Jobb helyeken családi autó, nálunk reprezentációs jármű, a Multivan
Politikusok autójaként nem feltétlenül tapad a legjobb kép hazánkban a Volkswagen Multivanhez, pedig az immár hatodik generációjánál tartó Transporterre épülő csúcs személyszállító jóval több annál, minthogy bőrülései hátul könnyedén egymással szembefordíthatók, s középen tárgyalóasztal nyitható. A Multivan hátsó ülései ággyá is fektethetők, rájuk az apróbb egyenetlenségeket kisimító gyári matrac is kérhető, de van persze kifejezetten lakóautó kivitel is. A forgatható ülésekre gyerekülés-átalakító is kérhető, nem kell ki-be rakosgatni a nehéz biztonsági üléseket, ha a napi rutinunk az óvodakört és a tárgyalásokra járást (akár többedmagunkkal) is tartalmazza, de a szállodák, taxitársaságok számára szintén fontos lehet, hogy bármikor legyen náluk gyerekülés, az ne foglaljon sok helyet. A csakis 2,0 literes (84, 102, 150 és ikerturbóval 204 lóerővel is választható) TDI-kkel, DSG-váltóval és 4Motion hajtáslánccal is kapható Multivan akár LED fényszóróival, teljesen elektromos mozgatású vagy csupán soft close zárássegítős tolóajtajaival, adaptív futóművével, holttérfigyelőjével, távolságtartós tempomatjával és még temérdek opciójával a családi autók abszolút csúcsa.
Annyira talán nem is elérhetetlen, mint amilyennek tűnik, a Multivan Trendline alapverzió a 84 lóerős TDI-vel 10 578 210 forintról startol, a Highline 150 lóerőssel 15 701 390 forinttól, míg a limitált szériás, a T1 Sambára emlékeztető, kétszínű fényezésű, tényleg mesésen kinéző Generation 6th bevezetési széria, ugyancsak a 150 lóerős TDI-vel 17 423 510 forinttól kapható. Nem olcsó persze, prémiumautó - minőségével és a szolgáltatásaival is. Hogy érezzük a helyünket, itthon évi 100 példányos nagyságrendben, elsősorban üzleti felhasználók veszik, Németországban mintegy 30 ezer példány talál belőle gazdára, tipikus családi autó. Jól látható, hogy utóbbi célra van néhány ajánlata a Volkswagennek, nálunk bármelyik újdonsággal, bármelyik család boldog lehet, feltéve, hogy van benne annyi ülés, ahány tagja a famíliának.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Csak ennyi? Legalább áruld el: milyen érzés veszíteni? Egy vitában alul maradni? De nehogy nekem megint azzal gyere, hogy “Bla-blabla-blablabla”…tudod, Kempó, írj valami velőset, valami “havashenrikeset”, amit tőled megszokhattunk! Összejön?:)

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Konkrétumok Vascsikám, konkrétumok!
    Legalább te ne legyél olyan szemellenzős mint s3000 haverod. Ez csupán vagdalkozás a tények nélkülözésével. Ha állítód, akkor tudományos igényességgel tedd azt. Bizonyítsd be -orvosi kutatásokra hivatkozva- hogy a halálesetek csak a dízelfüsttől keletkeztek, s természetesen ezen halálesetekbe más tényező nem játszott szerepet (szmog, környezet szennyezés, szénerőművek füstje,családi anamnézis a légúti megbetegedésekre, stb…) . Tényleg kíváncsi lennék rá! Nem állítom, hogy a dízelfüst nem káros -mert az!- , de nem ezen áll vagy bukik a környezetvédelem, lásd Kiotói egyezmény ratifikálása melyet az usa a mai napig ignorál! Szóval annyit kérek tőled ismételten, hogy ne menj le az inszeminátor szintjére, s bízom benne, hogy nem akarsz taron lövetni a véleményemért!

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Konkrét haláleset lehet nem történt csak kb. többszázezer valós a 6 év alatt! Forrrás: WHO, Nature, Max Planck.

    Ennyit a végeláthatatlan butaságról.

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    A VW Európai eladásaira ez nem lesz jelentős kihatással, legrosszabb esetben az Usa-ban lehúzzák a rolót. Na és akkor mi van? Számukra az európai vagy az ázsiai piac jóval fontosabb. Ettől még nem fog bedőlni a VW. Európában igenis él a VW kultusza, s dízelvásárlók zömét meg marhára nem érdekli a káros-anyag kibocsátás. Sőt a felhasználók zöme ha teheti, mindent meg is tesz azért, hogy kijátssza ezen rendszereket (pl: a részecskeszűrő lekötése).
    Mindenesetre a cikkre visszatérve hiányolom a Sharant a felsorolásból!

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Volt a VW-nél is haláleset Ausztráliában:

    http://www.vezess.hu/hirek/eletveszelyes_volkswagenek/44390/?p=bottom

    Az amerikai autós magazin, a Jalopnik egyik újságírója jól fogalmazta meg, mit jelent a világ elsőszámú autógyárának lenni:

    “DO WE WANT TO BE THE WORLD’S BIGGEST AUTOMAKER?

    It forces you to make cars with the goal of expanding market share, which always leads to making cheaper and blander cars. Toyota became the biggest automaker and churned out shit. GM was the biggest automaker for years, turning out more shit. Being the world’s biggest automaker kind of sucks.”

    Csak a minőség romlása mellett teljesíthető ez a “poszt”. Tudja ezt a GM, aki majd 80 évig volt világelső, tudja a Toyota, és a VW is kezdi érezni…

    Sajnálatos, hogy ennyien elhunytak a Toyota hibája miatt, de ennek ellenére a legértékesebb márkanév, az emberek úgy tűnik, megbocsátottak Akio Toyodának. A híresen jó neve megmaradt, csak akkor csorbát szenvedett, de sikerült kiköszörülni.

    A VW, aki kvázi “bolti lopást” követett el(éljünk a hasonlatoddal), sokkal jobban meg fogja szívni, mert eleve nincs jó híre a márkának odaát, és egyre kevésbé van errefelé is – ez a botrány tőr lesz a VW-vezetőség szívébe. Könnyen lehet az is, hogy pl. búcsút mondhatunk a Seatnak.

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Baleset nem történt való igaz, de a Toyota gázpedálproblémái nem szándékosan történtek nem a gyár akart baleseteket majd visszahívást,hibáztak, elismerték, javították, fizettek…, hanem egy amerikai beszállító hibázott, amit beismertek!!!! És visszahívták az autókat javításra. Tehát a két dolog teljesen különböző mert szándékosság emberek becsapása még véletlenül sem történt meg! A VW-nél pedig szándékosan csaltak és a vevőket is átverték…. Das Auto…. ennyit róla.

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    A Volkswagen botrány miatt történetesen egyetlen egy konkrét haláleset sem történt! Ezzel ellentétben kedves VW ekézők gyűlöletköre az imádott Toyotátok botránya kapcsán számos halálesettel záruló baleset történt!
    Ennek fényében kell értékelni a történteket: tudjátok egy bolti lopás nem azonos egy rablógyilkossággal!
    “Ötvenkettőre nőtt azon közlekedési balesetben elhunyt személyek száma, akiknek halála a Toyoták gázpedállal kapcsolatos problémáival hozható összefüggésbe, állítja az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság”
    http://www.mfor.hu/cikkek/vallalatok/Beragadt_gazpedalok__egyre_hosszabb_a_Toyota_halallistaja.html

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Kempike, csak a különbség annyi, hogy a Toyota NEM CSALT, hanem legyártottak rossz szériákat, és emiatt történt, ami történt. Az általad oly nagyra becsült Fosvágen meg beismerte a szándékos csalást.

    Bújd még azt a bizonyos szakirodalmat, mert annyit értesz a dolgokhoz, mint tyúk az ábécéhez! Legalább addig se rontod itt a levegőt. Gyermeteg eszetlen Kempelen:)

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Miért kamu ez?
    Miért érdektelen?

    Milyen tényfeltárásról beszélsz ember? Ez egy autós szaklap, nem pedig a VW ekézők baráti köre. Arra hozz létre egy honlapot, csak itt fogsz találni még 3-4 ökröt, akikkel kedvetekre fröcsöghettek, okádhattok a közös ellenségre.

    Van köztük gyűlölködő pszichopata, autista zöldbuzeráns, van levitézlett korengedményes rendőr, meg kubikos. Jól ellesztek.

    Gondolom, amikor a Toyota fék botránya volt, akkor lapítottál mint sz.r a fűben és nem hiányoltad a “tényfeltáró újságírást”.

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    “Mivel lehet megnyerni a szülőket? Beépített gyereküléssel, hatalmas csomagtérrel, emissziómentes üzemmel. Mind akad a VW-nél.”

    Akkor tartsák is meg maguknak, én inkább veszek egy AUTÓT. Köszönöm.

  • 2017.10.28. at 12:57
    Permalink

    Érdekes, miközben az egész világsajtó azzal van tele, hogy a VW konszern hogyan csalt az USA-ban (és valószínűleg máshol is) a károsanyag kibocsátási adatokkal, nekünk csak PR cikkek jutnak kamu vagy érdektelen újdonságokról. Hol van itt a naprakész, tényfeltáró autós újságírás??? Tényleg marha érdekes a frissített Caddy meg a kétszínű Multivan, miközben akkora botrány van, ami megrokkanthatja az egész VW csoportot…

Vélemény, hozzászólás?