Indiában dobják először piacra
Kimondottan Indiának készült a Kia Sonet, hiszen a dél-koreai tervezőcsapat szorosan együttműködött egy indiai dizájnercsapattal, ám ez még nem jelenti azt, hogy csak a népes ázsiai országban lehet sikeres a típus. A formaterv összetéveszthetetlenül Kia, ott díszeleg az orrán a tigrisorr hűtőmaszk, összességében pedig egy masszív kis hobbiterepjárónak tűnik. Márpedig ez manapság egyenes utat jelent a sikerhez. Hogy mennyire kicsi, arról egyelőre mélyen hallgat a gyártó, a sajtóanyagban egyetlen szóval sem említik a méreteit.
Indiai formatervezők is részt vettek a Sonet tervezésében
Viszont azt hangsúlyozzák, hogy az utastérben a kategória legnagyobb érintőképernyős kijelzőjéről (10,25 col) vezérelhető az UVO Connect friss infotainment rendszer, ami a ráncfelvarrás után a Stonicban is megtalálható. És itt felmerülhet a nagy kérdés, hogy ahol a Stonic a paletta része, vajon érdemes-e a Sonetet is piacra dobni. A karaktere másnak tűnik, viszont a motorizáltsága hasonló. Két benzinmotor, az egyliteres, háromhengeres T-GDI és az 1,2 literes, négyhengeres választható hozzá, valamint az 1,5 literes dízel. Egészen széles a sebességváltók kínálata, hiszen ötféle változat bukkan fel. Öt és hatfokozatú manuális, utóbbiból egy új fejlesztésű Smartstream egység is, továbbá hatfokozatú automata, valamint 7 fokozatú duplakuplungos.
kategóriája legnagyobb érintőképernyőjét kapja a Sonet
Bevallottan a fiatalabb korosztály számára szánta az új szabadidő-autót a Kia, így valószínűleg az árszabással is igyekeznek majd őket megszólítani. Ám pontos összegeket hivatalosan még nem árultak el, de a motorizáltságot is úgy állították össze, hogy Indiában kedvezményeket vehessenek igénybe a vásárlók. A tervek szerint 6-9 havonta érkezik majd egy új modell a Kiától az indiai piacra, azonban még az is kérdéses, hol fogják még forgalmazni Ázsián kívül az új típust.
Egyelőre nem árulták el, Indián kívül hol fogják még forgalmazni