Dízel BMW SUV, a Range Roverek bukása és az összes Golf valaha

Minden, amiről nem éri meg lemaradnod: íme az autósvilág legforróbb hírei és témái ezen a héten

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szokás szerint összefoglaltuk a hét legfontosabb híreit, mutatjuk, hogy mitől volt hangos az autósvilág az utóbbi napokban.

Akik régóta olvassák a heti összefoglalóinkat, azoknak biztosan nem újdonság, hogy az üzemanyagárakkal kezdünk. Ezen a héten ráadásul kimondottan érdekes is a téma, hiszen irányt váltott a tendencia: eddig folyamatosan emelkedtek az üzemanyagárak, míg a héten két csökkenésre is sor került. Szerdán ugyanis bruttó 12 forinttal csökkent literenként a benzin, míg bruttó 10 forinttal a gázolaj ára. Pénteken tovább folytatódott a mérséklődés, de ekkor a benzin nagykereskedelmi ára csak bruttó 4 forinttal, míg a gázolaj beszerzési ára bruttó 9 forinttal esett vissza. [BANNER type="1"] Tesztek terén is erősen kezdtük a hetet, a legkisebb BMW SUV dízel változatához volt ugyanis szerencsénk. Az X1 xDrive23d tökéletes utazóautó, méretei ellenére korrektül robusztus külsővel és megfelelően tágas beltérrel. A teljes teszt ide kattintva érhető el. Hírek terén legalább ennyire komoly meglepetést okozott a Range Rover és a Range Rover Sport a jávorszarvas-teszten: míg az előbbi 75 km/órával vissza sem tudott kanyarodni a saját sávja felé, addig az utóbbit keresztben csúszva kellett ellenkormányozni, nehogy kihajtsanak vele a pályáról. Végül a Range Rover rekordalacsony, 63 km/órával, a Sport változat pedig valamelyest jobb, 69 km/órával tudott a bóják közt maradni, mindkét esetben az elvárt eredmény 77 km/h lett volna. [BANNER type="2"]
Közlekedés terén is történtek érdekességek: amíg Győrben egy elnézett elsőbbségadás miatt tört össze 5 autó és sérült meg két fiatal, addig Debrecenben beszakadt a főút egy BMW alatt. Komoly szerencse, hogy nem éppen egy busz járt arra, vagy hogy nem pont a reggeli dugó idején döntött úgy az aszfalt, hogy feladja a küzdelmet a gravitáció ellen. Állítólag a rendszeres csőtörések okozhatták, hogy eltűnt a talaj az útszakasz alól. A hét leghosszabb és legrészletesebb cikke a nagy Golf körkép volt, amelyben minden egyes Volkswagen Golf generáció sajátosságain végigmentünk, majd azt is megnéztük, hogy melyik modell mennyibe kerül, illetve kinek és miért érheti meg 2023-ban. Akár a német márka rajongója vagy, akár nem, mindenképp megéri elolvasnod, hiszen így átfogó képet kaphatsz az európai autóipar egyik legmeghatározóbb modelljéről, ami már lassan 50 éve töretlen népszerűségnek örvend. [BANNER type="3"] Döntött az Év Autója zsűri is, pénteken kiderült, mely modell viselheti a címet 2023-ban. Legnagyobb meglepetésünkre a Jeep Avenger, a márka első tisztán elektromos, kimondottan Európának szánt crossovere került az első helyre, a pontszámokról és a többi döntős helyezéséről ide kattintva olvashattok. Újdonságokért sem kellett a szomszédba menni, megérkezett ugyanis hazánkba is az MG HS, bemutatták a Mazda következő Wankel-motoros modelljét, illetve ismét frissült a Nissan GT-R és modernebb külsőt kapott a Honda Jazz is. A BMW legkisebb szabadidő-autója után az Opel legnagyobb SUV-ja is járt nálunk, ráadásul konnektoros hibridként. A frissítés továbbra is fantáziátlan, a technika pedig még mindig francia, ám mindezek ellenére is egy jó autó tud lenni ezzel a hajtással a Grandland, főleg a saját mezőnyében, szem előtt tartva, hogy mire találták ki. A tesztet ide kattintva olvashatod.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?