Ez a hét sem telt eseménytelenül az autósvilágban, íme a mi összefoglalónk
Akik régóta olvassák a heti összefoglalóinkat, azoknak biztosan nem újdonság, hogy az üzemanyagárakkal kezdünk. Ezen a héten ráadásul kimondottan érdekes is a téma, hiszen irányt váltott a tendencia: eddig folyamatosan emelkedtek az üzemanyagárak, míg a héten két csökkenésre is sor került. Szerdán ugyanis
bruttó 12 forinttal csökkent literenként a benzin, míg bruttó 10 forinttal a gázolaj ára. Pénteken tovább folytatódott a mérséklődés, de ekkor
a benzin nagykereskedelmi ára csak bruttó 4 forinttal, míg a gázolaj beszerzési ára bruttó 9 forinttal esett vissza.
[BANNER type="1"]
Végre elérkezett, amire mindenki várt: csökkentek az üzemanyagárak
Tesztek terén is erősen kezdtük a hetet, a legkisebb BMW SUV dízel változatához volt ugyanis szerencsénk. Az X1 xDrive23d tökéletes utazóautó, méretei ellenére korrektül robusztus külsővel és megfelelően tágas beltérrel.
A teljes teszt ide kattintva érhető el.
Nem a terepképességei, sokkal inkább meglepően jó utazóautó mivolta emelte ki a tömegből a dízel BMW X1-et
Hírek terén legalább ennyire komoly meglepetést okozott a Range Rover és a Range Rover Sport a jávorszarvas-teszten: míg
az előbbi 75 km/órával vissza sem tudott kanyarodni a saját sávja felé, addig
az utóbbit keresztben csúszva kellett ellenkormányozni, nehogy kihajtsanak vele a pályáról. Végül a Range Rover rekordalacsony, 63 km/órával, a Sport változat pedig valamelyest jobb, 69 km/órával tudott a bóják közt maradni, mindkét esetben az elvárt eredmény 77 km/h lett volna.
[BANNER type="2"]
A konnektoros hibrid Range Roverek rossz értelemben okoztak meglepetést a spanyolok tesztpályáján(Fotó: Youtube.com/km77.com)
Közlekedés terén is történtek érdekességek: amíg Győrben
egy elnézett elsőbbségadás miatt tört össze 5 autó és sérült meg két fiatal, addig
Debrecenben beszakadt a főút egy BMW alatt. Komoly szerencse, hogy nem éppen egy busz járt arra, vagy hogy nem pont a reggeli dugó idején döntött úgy az aszfalt, hogy feladja a küzdelmet a gravitáció ellen. Állítólag a rendszeres csőtörések okozhatták, hogy eltűnt a talaj az útszakasz alól.
Beszakadt az út Debrecenben egy BMW alatt (Fotó: Youtube.com/Cívishír hírportál)
A hét leghosszabb és legrészletesebb cikke
a nagy Golf körkép volt, amelyben minden egyes Volkswagen Golf generáció sajátosságain végigmentünk, majd azt is megnéztük, hogy melyik modell mennyibe kerül, illetve kinek és miért érheti meg 2023-ban. Akár a német márka rajongója vagy, akár nem, mindenképp megéri elolvasnod, hiszen így átfogó képet kaphatsz az európai autóipar egyik legmeghatározóbb modelljéről, ami már lassan 50 éve töretlen népszerűségnek örvend.
[BANNER type="3"]
Az elsőtől az utolsó Golfig végigjártuk a fejlődést és az árakat
Döntött az Év Autója zsűri is, pénteken kiderült, mely modell viselheti a címet 2023-ban. Legnagyobb meglepetésünkre a Jeep Avenger, a márka első tisztán elektromos, kimondottan Európának szánt crossovere került az első helyre,
a pontszámokról és a többi döntős helyezéséről ide kattintva olvashattok.
A Jeep Avenger több nagy, európai márkának is feladta a leckét az Év Autója győzelemmel
Újdonságokért sem kellett a szomszédba menni,
megérkezett ugyanis hazánkba is az MG HS, bemutatták
a Mazda következő Wankel-motoros modelljét, illetve ismét frissült a Nissan GT-R és modernebb külsőt kapott a
Honda Jazz is.
A hét újdonságai közé tartozik a képeken látható MG és Mazda is
A BMW legkisebb szabadidő-autója után az Opel legnagyobb SUV-ja is járt nálunk, ráadásul konnektoros hibridként. A frissítés továbbra is fantáziátlan, a technika pedig még mindig francia, ám mindezek ellenére is egy jó autó tud lenni ezzel a hajtással a Grandland, főleg a saját mezőnyében, szem előtt tartva, hogy mire találták ki.
A tesztet ide kattintva olvashatod.
Nem érdemes elfeledkezni az Opel Grandlanról sem: nem csak a heti listánk tekintetében, hanem akkor sem, ha egy jó konnektoros hibridet keresel