Dusterre és Vitarára is támadhat a legújabb Mitsubishi

Az egyik legnépszerűbb szegmensben, a kis SUV-ok kategóriájában debütált a Mitsubishi XFC Concept

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyet hátralépett az utóbbi években a Mitsubishi, hogy aztán hamarosan kettőt lépjen előre: az XFC sorozatgyártású változata slágermodell is lehet.

A Mitsubishiről az utóbbi években egyre kevesebbet hallhatunk, a japán márka visszahúzódott a jó munkaképességű pick-upok és a szabadidő-autók, mellettük persze ott a piac legolcsóbb modellje, a Space Star is. Volt idő pedig, amikor a Lancer Evóknak szurkoltunk a hazai ralifutamokon, de a tömegmodellek között is ért el sikereket az Outlander konnektoros hibrid változata. Fali poszter tárgya egyelőre nem lesz új Mitsubishi, de a hétköznapi autók között szeretnének újra nagyobb szeletet kihasítani maguknak a piacból, erre pedig természetesen egy kompakt SUV-val vagy crossoverrel van a legtöbb esélyük. Ebben a méretosztályban jelentkeztek egy új koncepcióval, az XFC-vel, ami egyébként nem tűnik annyira futurisztikusnak, hogy hamarosan ne lehetne belőle sorozatgyártású változat. És valóban, a japánok már jövő év második felében, vagy legkésőbb 2024 elején szeretnének piacra lépni a végleges verzióval. Első körben csak az ázsiai piacokon lesz majd elérhető, ennek megfelelően a Vietnámi Autószalonon lesz először élőben látható a tanulmány. Ha azonban sikeresnek bizonyul a modell, később a világ többi részére is szeretné eljuttatni a Mitsubishi, az európai és azon belül a hazai piacon pedig bizonyára mind méretéből, mind stílusából adódóan sikeres lenne. Érdekes módon a meghajtásról nem árultak el részleteket a japánok, így még azt sem tudjuk, belsőégésű vagy villanymotoros-e.
Hirdetés
A dizájnt viszont kívül-belül szemügyre vehetjük, ami a Mitsubishi új arculatát is előrevetítheti, ehhez hasonló kinézetű modellt ugyanis eddig nem láthattunk tőlük. Mondjuk az első fényszórókhoz enyhén hasonlóakat láthattunk már a Polestarokon, de hát a T-alakzat azért nem annyira egyedi, hogy más ne használhatná. Az első lökhárító alján látható világító hatszögek szinte biztosan nem jelennek meg majd a sorozatgyártású modellen, de hangsúlyozzák a köréjük épített védőlemezzel, hogy az XFC terepképességei sem utolsók. Ezt a dizájnon kívül egyébként a viszonylag nagy hasmagasság is alátámasztja. A hátsó kerékjárati ívek elég izmosra sikerültek, hátul az elsőkhöz hasonló lámpákat találunk (illetve a mostanában valamiért divatos függőleges középső féklámpát). Kompakt méretei ellenére a Mitsubishi a kategóriában tekintélyes helykínálatot ígér, és a sok futurisztikus kütyü helyett inkább a praktikumra figyeltek a mérnökök, valamint a kényelmes és biztonságos vezetési élményre. Ehhez prémium hatású beltér is jár, ahonnan talán kevesebb részlet jut majd el a gyár futószalagjaiig, de a vízszintes dupla képernyő, a szép középkonzol és akár a kormánykerék is visszaköszönhet majd a megvásárolható kivitelen. Szurkolunk tehát a Mitsubishinek, csak jusson el hozzánk is az XFC!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?