Ebben tényleg bárkiből James Bond lesz: az Aston Martin DB11
Az Aston Martin Genfben bemutatta legújabb modelljét, a DB11-est
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ford eredetű motorral, Mercedes infotainmenttel, James Bond autójának dizájnjával és régi névvel itt a legújabb Aston Martin, a DB11.
Egyedi megjelenése, ereje és karaktere igazi álomautóvá teszi a legújabb Astont. Egy ilyen autóban az átlagember is minimum James Bondnak érezheti magát
Német közreműködéssel konstruálták, de igazai angol autó lett az Aston Martin legújabb sportkocsija, a DB11-es. Eddig még csak egy nem hivatalos képen láthattuk, most viszont már igen szép gyári fotókon is körbenyálazhatjuk. Az újdonság tizenkét év után váltotta elődjét, a DB9-est. A kettő közti DB10-es csak egy példányban készült, azt hajtotta Daniel Craig a James Bond sorozat 42. filmjében a 2015-ös, Spectre címűben. Formai megoldásainak egy részét viszontláthatjuk a DB11-esen, ami egyrészt nem lehet megosztó, másrészt sokáig szépnek kell maradnia. Elnézve a fotóit, mind a két feltételnek elég ügyesen sikerült megfeleltetni.
Elődjéhez hasonítva szélesebb, alacsonyabb és hosszabb tengelytávú is a DB11-es
A DB11 motorja is új, Ford származék, de saját fejlesztés. V12-es, 5,2 literes és 608 lóerős, illetve 750 Nm a nyomatéka. Az 1948-tól datált DS sorozat leggyorsabb darabja ezzel a blokkal 3,9 másodperc alatt eléri a százas tempót, és akár 322-vel is mehet. A DB11 természeten hátsókerékhajtású, az erejét nyolcfokozatú ZF automataváltóval lehet beosztani. Jár hozzá mechanikus differenciálzár is, ami képes az aktív nyomatékvektor-szabályozásra. A kocsi súlya 1770 kilogramm, ami 51:49 arányban oszlik meg a két tengely között. A tízküllős felnik 20 colosak, és direkt a típushoz fejlesztett Bridgestone gumik vannak rajtuk. Bár alapvetően sportkocsi, azért egyben luxusautó is a DB11. Lehet hozzá rendelni 1000 wattos Bang & Olufsen hifit, ülésszellőztetést, meg még egy csomó mást is. Az ára Németországban 204 900 eurótól indul, ami 63,5 millió forint, de az álmodozás azért még ingyen van.
A motor új, a beltér meg tágasabb, mint az elődben, az infotainment rendszer Mercedes származék. A csomagtér is nőtt, már 270 literes
Az eleje hagyományosan Astonos, a hátulja viszont mellbevágóan más, mint az eddig megszokott Aston-farrészek. Afféle „statisztaszereplő” a Porsche és az olasz sportkocsik mellett, véleményem szerint méltánytalanul. Pedig a britek nagyon érzik a műfajt, erre a Jaguar sportkocsijai is bizonyítékként szolgálnak, de olyan apró cégek is, mint az Ascari, a Noble, a McLaren vagy a mára már nem létező TVR.