Egy SUV, egy roadster és egy miniautó a legújabb törésteszten
Euro NCAP törésteszt: Hyundai Tucson, Mazda MX-5, Opel Karl
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Három teljesen eltérő autót, az új Hyundai Tucson crossovert, a Mazda MX-5 ND roadstert és az Opel Karl miniautót tört legutóbb az Euro NCAP.
Látványosan jól tört a Hyundai Tucson, az utascella szinte sértetlen maradt. A gyalogosokra viszont aktív motorházteteje ellenére is veszélyes
Három új, három teljesen eltérő modellt vizsgált legújabb töréstesztjén az Euro NCAP. A trióból egyedül a Hyundai Tucson kapott 5 csillagos NCAP minősítést, holott a roadster Mazda MX-5 ND közel azonos utasvédelmet adott, a gyalogosokra pedig aktív (felpattanó) motorháztetejével kevésbé veszélyes. Nem csak az utóbbit ugyancsak alkalmazó, ám méretesebb Tucsonnál, hanem a nálunk egyelőre nem forgalmazott miniautó Opel Karlnál is.
A kicsi roadster Mazda MX-5 jó utasvédelmet mutatott, 4 csillagos eredményét a sofőrsegédek hiánya okozta. Jelenlétükért talán a típus rajongói tiltakoznának
Legújabb Euro NCAP törésteszt-eredmények
Euro NCAP 2015 eredmény | Felnőtt-védelem | Gyerek-védelem | Gyalogos-védelem | Balesetelkerülő-rendszerek | |
Hyundai Tucson | 5 csillag | 86% | 85% | 71% | 71% |
Mazda MX-5 | 4 csillag | 84% | 80% | 93% | 64% |
Opel Karl | 4 csillag | 74% | 72% | 68% | 64% |
De miért is kapott akkor csupán 4 csillagot az MX-5? Mert nincs benne elegendő sofőrsegéd, például automatikus vészfékezőrendszer, amit egy roadster esetén nem biztos, hogy hiányolni kellene. Az Opel Karl hasonlóképpen le lett pontozva sofőrsegédek terén, de nagyobb probléma, hogy utasvédelemből is komoly elmaradásban van, a sofőrt például a biztonsági öv sem tartotta kellően. Így aztán fontos tanács a mai törésteszt-eredményeknél, hogy nem csak a csillagokat, a százalékos eredményeket is érdemes nézni.
Nem kimagasló, de a miniautók körében nem is rossz az Opel Karl védelme
Sofőrsegédek az MX-5-ben? Valóban furcsa lenne. Pedig előbb-utóbb elkerülhetetlenné válik a beépítésük, és lehet, hogy ezzel búcsút mondhatunk egy ikonnak. De bízok a kis japókban, hogy erre is tudják a megoldást.
A Hyundai mit művel már megint – tudtam mindig, hogy jók, de ez már mindennek a teteje. A többi gyártó ül az iskolapadokban, ők meg oktatnak a táblánál. Let’s keep up the pace, guys!:)