Érdemes-e várni a frissített verzióra? – Kia Sportage PHEV teszt
A Sportage jelenleg kapható verziója idén eltűnik. Vajon érdemes még lecsapni a jelenlegire?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európában messze a Sportage a legkelendőbb Kia, és itthon is az egyik legnépszerűbb választás. Idén érkezik a frissített verzió, mi pedig megnéztük, mit tud a leköszönő kivtelek csúcsa, a GT-line plug-in hibrid modell. Lehet ezt még fokozni?
Tavaly év végén a Kia leleplezte Koreában a jelenleg futó, ötödik generációs Sportage frissített verzióját. Egyelőre kevés technikai adatot tettek közzé, ráadásul az ottani és az európai kivitel némiképp eltér egymástól, így nem érdemes hosszútávú következtetéseket levonni a márka hazájában gyártott modellből. Az viszont már most biztos, hogy a nekünk szánt frissített SUV gyártása júniusban indul a kontinensünkön, és várhatóan augusztusban be is vezetik itthon. Ennek fényében nem nehéz kilogikázni, hogy a mostani tesztalanyunk napjai erősen végesek az újautó-piacon.
Ugyanakkor ez korántsem jelenti azt, hogy eljárt volna felette az idő. Az tény, hogy a 2021 nyarán bemutatott formaterv kilóg a legújabb Kiáknál megszokott, szögletesebb vonalvezetésű autók sorából (a frissítés többek között ezt orvosolja majd), de a Sportage megjelenése még ma is frissnek, modernnek hat, vagyis kifejezetten időtállónak bizonyult az eredeti koncepció.




A két ülés közötti konzolon is ügyesen rendezték a gombokat, habár a zongoralakk burkolat kényes, főleg, hogy itt található az indítógomb, a hatfokozatú automata váltó tekerője, de a kormány- és ülésfűtés kapcsolói is, a két pohártartóról már nem is beszélve. Telefontöltő pad is található a tesztpéldányban, a műszerfalba süllyesztve, többek között egy USB-A és egy USB-C bemenet társaságában.





Bár a tesztpéldány még zöld rendszámmal járt nálunk, ám idén - ahogy az összes PHEV - már ez is csak fehér hátterű hatósági jelzéssel kerülhet forgalomba. A konnektoros hibrid Sportage szívét 1,6 literes, négyhengeres benzines erőforrás adja, amely önmagában 160 lóerőre és 265 newtonméterre képes. Ehhez társul a 91 lovas villanymotor 304 newtonméterrel. A rendszerteljesítmény 245 lóerőre, és 350 newtonmétrre jön ki. A PHEV kivitel minden esetben hatfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással készül. A hajtásláncot pedig a 13,8 kilowattórás akkumulátor teszi teljessé.


A Sportage ötödik generációjával nem most találkoztam először. Két éve egy zsolnai Kia gyárlátogatás alkalmával oda-vissza volt szerencsém vezetni Budapestről, a menetkomfortja pedig már akkor meggyőzött. A maratoni út során is kényelmesnek bizonyult, és a vezetéstámogatók többsége is kiválóan végezte a dolgát. Tehát hosszabb távon már bizonyított, így most főként a városi használatra fókuszáltam a tesztidőszak alatt. A futómű ezúttal is meggyőzött: a helyenként botrányos minőségű fővárosi szakaszokon is szépen kimozogta az úthibákat, pedig a tesztpéldányra is méretes, 19 colos felnik kerültek, mégsem túl kemény a rugózás. A 4,5 méteres hossza urbánus környezetben tud problémás lenni - főként parkolásnál - de ezt is nagyban megkönnyíti az autó, hiszen a 360 fokos kamera remek minőségű képet közvetít, de ha még ez is túl melós feladat lenne, akkor egy "parkoló inas" segíti ki a sofőrt.

Árak
Tesztmodell alapára
17 649 000 Ft (2025.01.17.)
Tesztautó ára
20 424 000 Ft (2025.01.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
183 kW (249 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
Végsebesség:
186 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4515 mm
Szélesség:
1865 mm
Magasság:
1650 mm
Saját tömeg:
1830 kg
Össztömeg:
2415 kg
Terhelhetőség:
585 kg
Tengelytáv:
2680 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
540-1715 l
Motor és váltó
Motor:
Plug-in hibrid
Motorosztály:
Euro 6e
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Hatfokozatú automata
Nyomaték:
350 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
183 kW (249 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
186 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,3 s
CO2-kibocsátás:
25-28 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
2,97 l/100km