Erősítve spórol az Astra: 3,7 l/100 km, 130 LE
Az izom-Astra lett a legtisztább
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az 1,3 literes és a 2,0 literes Astra-dízel eddig is készült stop-start elektronikával és mostantól itt az ezzel felszerelt 1,7 literes EcoFlex is, mely 99 g/km CO2-értékével a kínált legtisztábbja.
Száz gramm/kilométer alá apasztott szén-dioxid emissziójával az Astra-kínálatának legtisztábbja az 1,7 literes Astra EcoFlex, de 3,7 liter/100 kilométeres kombinált fogyasztását a stop-start elektronikás 1,3-as alulmúlja
Nem feltétlenül kíván kompromisszumokat a spórolás, aki a motort üresjáratban megállító start-stop elektronikát óhajt autójához, az eddig is kétféle, 1,3 literes 95 és 2,0 literes, 160 lóerős turbódízelt választhatott az Astrához, mostantól pedig az EcoFlex paletta sem merül ki az 1,3 literes dízellel. A rüsselsheimiek átdolgozták az 1,7 literes turbódízelt, az új, 1,8 bar csúcsnyomású, ciklusonként akár 8 porcióra is képes befecskendező-rendszer 130 lóerőre növelte a csúcsteljesítményt, 3,7 l/100 km-re apasztotta a vegyes fogyasztást, és 99 gramm/kilométerre a szén-dioxid emissziót. Utóbbi értékekben természetesen szerepet játszik a hosszabb áttételű 6 fokozatú váltó, az Opel által először itt alkalmazott fékenergia-visszatáplálás, és a motor hűtésigénye alapján nyíló hűtőmaszk, mely zárt állapotban csökkenti a légellenállást. A módosítások egyébként nem csak a hajtásláncot érintették, az egy-két alsó burkolattal ellátott, kedvezőbb légellenállású karosszéria 12 milliméteres ültetést kapott, továbbá a 215/60 R16-os, vagy opcióként a 215/50 R17-es abroncsok is alacsony gördülési ellenállásúak.
Teljesen új vezérlést, friss befecskendező-rendszert és változó geometriájú turbót kapott az erősebbé és takarékosabbá tett 1,7 literes CDTI