Euro 6-ban első a Scania
Euro 6-os motorok a Scaniától
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Scania bemutatta a 440 és 480 lóerős, 13 literes, már az Euro 6 szabványnak megfelelő motorjait, amelyeket leginkább a hosszú távú fuvarozáshoz tart ideálisnak.
Scania vontató Euro 6 motorral. Az új technológia - kibocsátási szinten - jelentős csökkenést jelent az Euro 5 normához képest, mert a nitrogén-oxidok és (szilárd) részecskék kibocsátása nagyjából egyötödére mérséklődik. Az emissziós teszt új eleme, hogy a részecskeszámot is figyelembe kell venni, így a gyakorlatban az aktuális részecske-kibocsátás voltaképpen az Euro 5 norma egy-hatoda
"Büszkék vagyunk rá, hogy már most elérhetővé tettük ügyfeleink számára ezt, a mérnöki teljesítmény csúcsát jelentő terméket. Az új motorokat úgy terveztük, hogy Euro 5-ös társaikhoz hasonló teljesítménnyel és üzemanyag-hatékonysággal működjenek. A motorok segítségével az üzemeltetők még egy lépést tehetnek és a piacon jelenleg elérhető leginkább környezetbarát technológiába fektethetnek, és ez majd előnyként fog megmutatkozni a kisebb útdíjakban, illetve a további lehetséges, a hatóságok által bevezetendő kedvezményekben. A legszigorúbb káros-anyag kibocsátási előírásoknak megfelelő járművek használt piaci értéke is magasabb." - nyilatkozta Martin Lundstedt, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
Euro 6 - első lépés a világszinten egységes kibocsátási normák létrehozása irányában, amely magában foglalja Európát, Észak-Amerikát valamint Japánt, és egyben megkönnyíti a jövő normáinak összehangolását, illetve fejlesztését. Az Euro 6 kibocsátási szintjei közel vannak az Észak-Amerikában 2010-től alkalmazott EPA 10, valamint a japán Post NLT nevű normák értékeihez. Az Euro 6 az első lépés az egységes mérési ciklus (WHDC - World Harmonised Duty Cycle) felé
"A teljes fejlesztési munka a Scanián belül valósult meg. Az összes olyan rendelkezésünkre álló technológiát felhasználtuk, amelyet az elmúlt évek folyamán fejlesztettünk ki, így például a kipufogógáz-visszavezetést, a változó geometriájú turbót, a közös nyomócsöves nagy nyomású üzemanyag-befecskendezést, az SCR-t, és a részecskeszűrőt. Mindezeket a saját motor- és kipufogó-irányító rendszerünkkel egy rendszerbe sűrítettük. Időt és fáradtságot nem kímélve kerestük a megoldást a motorok lehető legjobb üzemanyag-fogyasztásának eléréséhez. Az üzemeltetők tapasztalni fogják, hogy a motorok üzemanyag-hatékonysága, vezethetősége és reagáló képessége teljesen megegyezik az Euro 5 motorokéval.” - összegezte a véleményét Jonas Hofstedt, a Scania hajtáslánc-fejlesztésért felelős alelnöke.