Európába is eljön a Toyota Yaris alapú Mazda2

Nem csak Suzukit, hanem Mazdát is vehetünk majd Toyota technikával

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A két japán cég együttműködése már nem újdonság, de felénk még nem jelentek meg az átemblémázott modellek. Ez már akár jövőre változhat, a Mazda2 következő generációja a Yarissal áll majd nagyon szoros rokonságban.


Hirdetés
A Toyota és a Mazda 2015-ben írta alá az együttműködési szerződést, melynek keretében hajtáslánc-technológiáikat osztanak meg egymással. A Mazda a belső égésű motorjait, a Toyota a villamosított rendszereit dobja be a közösbe. Már arra is volt példa, hogy komplett modellek vándoroltak át az egyik márkától a másikhoz. A Mexikóban gyártott Mazda2-t a Toyota vette a nevére, így az észak-amerikai piacon a Yaris valójában egy Mazda volt 2020-ig.
Hirdetés
A 2014 óta kínált Mazda2 már erősen a végét járja, a hírek szerint nem saját forrásból oldják meg modell pótlását. Az együttműködés keretében a Yaris ugrik a kis Mazda helyére, a megfelelő emblémával felszerelve. A Mazda így minimális fejlesztéssel jut egy fiatal, népszerű kisautóhoz, ami a flottaemisszióra is jó hatással lesz, köszönhetően a hibrid hajtásnak. Ez a felállás már szinte biztosnak tekinthető, a Mazda európai fejlesztőközpontjában már megjelentek a letakart emblémás Yarisok, a várható megjelenés 2022.
Hirdetés

A Mazda2 Hybrid születési helyként a franciaországi Yaris gyártósort fogja tudni megjelölni, ebből fakadóan a technikai adatok terén újdonságra nem lehet számítani. A kisautóban egy 1,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor fogja termeli a lóerők egy részét, a paripák másik fele egy állandó mágneses szinkron villanymotorból érkezik. A 116 lóerős összteljesítmény 9,7 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség 175 km/h, a WLTP ciklus szerinti fogyasztás 3,8 liter százon. A Mazda célkitűzéséhez is hozzájárul a Yaris, a kisebbek közé tartozó japán gyártó 2025-ig 13 részben vagy egészben elektromos hajtású autót (öt hibridet, öt plug-in hibridet és három villanyautót) szeretne megjelentetni.
Fotók: Carscoops, Autoexpress, Wheelsage, Autocar
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.21. at 15:43
    Permalink

    Az a vicces, hogy akár a Swift is lehet egy átlogózott Yaris a jövőben… A Nissan, a Honda és a Mitsubishi kivételével az összes többi japán gyártó kapcsolatban áll egymással, tulajdonrész-vásárlások által. Természetesen a főkolompos a Toyota 😀

    • 2021.10.21. at 23:12
      Permalink

      A GM csinált ilyen marhaságokat a márkáival, meg lett az eredménye.

      Semmi értelme felvásárolni hogy aztán hazavágják a modellfejlesztést.

      Tudom téged sosem érdekelt az önálló gondolat, és egy elavult nulla agymunkát megtestesítő másolatért is képes vagy rajongani ideológiai alapon, de én pl nem szeretem az ilyen badge engineeringet.

      “A Nissan, a Honda és a Mitsubishi kivételével ” a Nissan elég gusztustalan módon intézte el a Mitsubishit. Saikawa inkább csak a xarkavaráshoz értett.

      • 2021.10.22. at 00:23
        Permalink

        Ki vásárolt fel mit???(…???…)

        A kisautók piaca elolvadóban, nem tudom, minek képzeled az autóipart. Feneketlen pénzveremnek? Nem baj, ha egy kategória döglődik, a pénzt akkor is szüntelenül vasvillával kell bele hányni? Jézusom…

        Önálló gondolat? Olyan, mint a tiéd? Hogy mindenki másé felett áll? Na, ez tényleg nem érdekelt sosem…

        A Mitsubishi meg nincs elintézve. Alternatív valóság LVL végtelen…

        • 2021.10.22. at 21:54
          Permalink

          A kisautók piaca olvad, de attól még elég szép pldszámban fogy egyes piacokon.

          Az együttműködéshez nem kell semmilyen részesedés. A két cég alapít közösen egy vegyesvállalatot ami a két cégtől külön működik. Ilyen volt pl a Nedcar (Volvo Mitsubishi) vagy a FIat GM Powertrain.

          A Mitsubishi a 90-es évek leginnovatívabb autógyárai közé tartozott. Szerintem ezt a szót még szakközépiskolában is tanítják, nem értem mit nem lehet ezen felfogni. A Mitsubishi motorjai korszerűbbek és nagyobb teljesítményűek voltak mint sok konkurens. Tedd oda a 115 lóerős 2.0-s VW motort a Galant 150 lóerős V6 24v motorja mellé. De elsők között hoztak ki közvetlen befecskendezéses benzinmotort, évekkel korábban mint mások.

          A hírek szerint a Nissan “ellenőrző részesedést” vásárolt a Mitsubishiben. Nem láttam a szerződést de ha egy cég megszorul és meg kell menteni a csődtől akkor elég jól diktálhat feltételeket, ahogy a Renault is megtehette a Nissan esetében.

Vélemény, hozzászólás?