Ez bizony fájhatott, nem is kicsit!

Ezért kell minden ajtónyitás előtt hátranézni, meg persze jobbról nem előzni

Tanulságos videót osztott meg Facebook oldalán az ORFK OBB. Nem az a lényeg, hogy ki a hibás benne, mert több ember is, a lényeg az, hogy okuljunk belőle.

Ki hibázott? Figyelj! - olvasható az ORFK OBB által megosztott videónál. Megnézni is fájdalmas, hogy miként állítja meg az autósort jobbról előző villanyrollerest a Dacia Logan MCV kinyíló utasoldali ajtaja. Még mielőtt bárki a márkát kezdené szapulni, az ajtó nem magától, hanem az utas által nyílt ki, aki vélhetően úgy gondolta, ha már megálltak, gyalog folytatja az útját. Ugyanúgy szabálytalanul nem győződött meg az ajtónyitás biztonságosságáról, ahogyan a rolleres is szabálytalanul kívánt jobbról előzni (pontosabban a már álló jármű mellett elhaladni), hiszen ott egyrészt nem volt számára elegendő hely, másrészt az elektromos roller nem egy ilyen forgalmas útra való. Mindkét fél hibás tehát, de a videó nem azért hasznos, hogy ítélkezhessünk, hanem azért, hogy belássuk, mekkora veszélye van egy jobbról vagy akár balról, de szűken előzésnek (vagy elhaladásnak), mekkora egy ajtónyitásnak. Igencsak nagy, hiszen a rollerest és a kerékpárost semmi sem védi, legfeljebb a saját esze, ha kellő távolságból halad el az autók mellett. Ha viszont neki nincs, legalább a másik félnek legyen, azaz ajtónyitás előtt mindenképp nézzünk a tükörbe, hogy nem jön-e valaki hátulról!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.08.05. at 07:33
    Permalink

    ” az elektromos roller nem egy ilyen forgalmas útra való.”

    Ezt a részt KRESZ alapján is alá tudod támasztani? Nem ismerek ilyen korlátozást.

    (Az eset megtörténhetett volna egy robogóssal pontosan ugyanígy.)

  • 2020.08.06. at 23:23
    Permalink

    ” az elektromos roller nem egy ilyen forgalmas útra való.”
    Inkább, mint a járdára 20 km/h-val…
    Jelenleg a KRESZ nem ismeri az elektromos rollert, leginkább a segédmotoros kerékpárhoz lehet hasonlítani, nem pedig az elektromos kerékpárokhoz. “Gázkar” van rajta, ergo rendszámköteles.

Vélemény, hozzászólás?