Az 1948-ban alapított GAC napjainkra ugyanúgy sokmárkás céggé alakult, mint a többi nagy kínai autógyártó. És most már elérkezettnek látják az időt, hogy Európában is piacra dobják egyik almárkájukat, amelynek neve Aion. Közleményük szerint az Aion V kompakt SUV és az Aion UT kompakt ferdehátú modelleket szeretnék itt forgalmazni, de a müncheni mobilitási kiállításon ott lesznek majd a Aion Hyptec HL SUV-kup, illetve a Trumpchi márkájuk modelljei is.
Az Aion UT a Volkswagen ID.3 és az MG4 ellenfeleként érkezik Európába, míg a V már több vetélytárssal nézhet szembe, de magabiztosan, mert a WLTP szerinti 530 kilométeres hatótávval érkezik, 20 perces villámtöltési lehetőséggel 30-80 százalékra.
A GAC tavalyi világszintű értékesítése 67 százalékkal, 127 000 autóval nőtt a vállalat adatai szerint. Azonban a kínai hazai piacukon az értékesítés 20 százalékkal, 2 millió járműre csökkent. Talán ezért is szeretnének új piacot szerezni Európa képében, ahova állításuk szerint a helyi ügyfelek igényeihez fejlesztenék az modelljeiket.