Ez még igazi autó! – BMW M240i xDrive Coupé teszt

A benzinvérűek egyik szent grálja a BMW 2-es jelenlegi legvadabb változata

Azon élményautók egyike az új BMW M240i xDrive Coupé, amelynek létezéséért minden vezetni imádó autóőrült hálát adhat. Tömény élvezet a köbön!

Tudom, hatalmas közhely, amikor kijelentjük egy autóról, hogy ez olyan, de olyan, hogy nem is akarok kiszállni belőle. Azonban a BMW M240i kupéval valóban ez a helyzet. A tesztidőszak alatt minden egyes napon azon kaptam magam, hogy minden célomhoz a hosszabb utat választottam, illetve a célnál úgy döntöttem, megyek még vele néhány kört a környék utcáin. Egyszerűen tényleg nem akaródzott kiszállni belőle, akkor sem, ha tudtam, hogy a benzinkúton drágán megfizetem ennek a hedonizmusnak az árát. Tökmindegy, hogy melyik üzemmódjában, de vágytam rá, hogy tekeregjek vele egy kicsit tovább, mint amennyi időt valójában elterveztem vele. Na jó, azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy leginkább a Sport módot preferáltam. De miért olyan jó, miért olyan nagy élmény? Kezdjük a formánál, ami máris egy nagyon érdekes dolog. Mostanában rengeteg kritikát hallok a BMW formaterveivel kapcsolatban, néha az az érzésem, hogy a publikumnak semmi sem jó. Legutóbb az új X7 és i7 kapcsán, de a kettes kupé bemutatásakor is. Pedig a nagyvesés 4-es után jött, a klasszikus méretű BMW hűtőmaszkkal, és mégis sok kritikát kapott. Valóban furcsa kissé az orra, de szerintem csak a fényszórók formája miatt, amelyek eltérnek minden más BMW modelltől, de hát már sokszor leírtam, hogy ez a BMW részéről szándékos. Jól megkülönböztethetővé akarja tenni a modelljeit. Szerintem ez egy dicséretes törekvés, és szépen halad is előre ezen az ösvényen a bajor márka.
Hirdetés
Ha a fényszórókon túltettük magunkat – ami nem nehéz, mert egyébként élőben sokkal jobban mutatnak, mint képeken – akkor már odafigyelve a részletekre feltűnik a motorháztető izgalmas domborítása. Majd a hátsó sárvédők domborítása, leghátul pedig az apró, de látványos légterelő, illetve a diffúzorbetét teszi izgalmasabbá a látványt, persze a két kipufogóvég társaságában. Mindezt a tesztautón megspékelték az igéző lila színnel, ami Thundernight néven fut és 293 800 forintos extra. Összességében pedig egy kis roadsteres utánérzést ad nekem rövid farával, hosszú orrával, amelyben a soros hathengeres motor is hosszában áll, de ne szaladjunk ennyire előre. Belül lényegében a szokásos BMW hangulat köszönt, a sportos kettesben persze M-es kagylóülésekkel, amelyek fűthetők, állítható a combtámaszuk és a deréktámaszuk is. Hátra is szépen kimélyített fotelek járnak, körülbelül 175 centis magasságig kényelmes ott is utazni, de azért nem Budapest-München távokat. Ha kell, még egész szép mennyiségű poggyászt is elbír az M240i, hiszen a csomagtere alapból 390 literes, ami azt jelenti, hogy két nagyobb bőrönd simán befér.
Hirdetés
Ami továbbra is zavaró, az a túl vastag kormánykerék. örülnék, ha jobban rá lehetne markolni, de kárpótol a hibátlan ergonómia, a továbbra is tökéletes iDrive rendszer, amellyel az amúgy 12,3 colos infotainment kijelzőt lehet kezelni, de a vezető is kapott 10,25 colos digitális műszeregységet, de ami még jobb, HUD-ot is, ráadásul szélvédőre vetítőst. Emellett, ha esetleg valaki megunná a motor hangját – bár kétlem, hogy ilyesmi megtörténhet az ínyencekkel – akkor a 16 hangszórós, hétcsatornás erősítővel, 464 watt teljesítménnyel felruházott Harman Kardon hangrendszerből szólhat a muzsika. Szóval a motor: ahogy már említettem, az bizony soros hathengeres, háromliteres benzines, amely töltőlevegő-hűtővel lélegeztetett turbót kapott. És ez a szerkezet erősebb, mint a már leköszönt M2-es! Hiszen 374 lóerőt tud, 500 Nm forgatónyomaték mellett. Nem csoda hát, hogy 4,3 másodperc alatt 100-ra „katapultál” az 1,7 tonnás masina. Persze ehhez kell a rendkívül gyorsan működő, 8 fokozatú Spteptronic automatikus sebességváltó is. Na, meg az intelligens összkerékhajtás, ami mindig a pillanatnyi igényeknek megfelelően osztja a nyomatékot, és persze tud csak hátsókerék-hajtásúként is viselkedni vele az autó. Jár még az M240i-hez az M Sport differenciálmű is, amely a hátsó kerekek között osztja szét a nyomatékot, de az adaptív lengéscsillapítás sem hiányzik az autóból, illetve az M Sportfutómű, amely jól érezhetően feszesebb hangolású.
Hirdetés
Minden adott tehát az élményautózáshoz, és nem is csalódunk benne. Természetesen Sport Plus módban a legnagyobb móka, ilyenkor felerősödik a motor és a kipufogó hangja, megadva az alaphangulatot a kanyarvadászathoz. Abban pedig nincs hiba, észvesztő kanyarsebességekre képes, kikapcsolt kipörgésgátlóval viszont rendesen megdolgoztatja az embert a ficánkoló farával. 50-50 százalékos súlyelosztása is hozzájárul a stabilitáshoz, nem úgy vad, hogy félni kelljen tőle. A kormányzás isteni, a sofőr legapróbb rezdülésére is pontosan reagál, a fék is ugyanilyen pontosan adagolható, nem hajlamos a fáradásra, az elöl McPherson, hátul ötlengőkaros futómű felől pedig az út minden milliméterét érezzük. Tényleg azt a nagybetűs vezetési élményt adja, amiért mi benzingőz révületében élő autóbolondok rajongunk. Persze élesen használva fogyasztásban a határ a csillagos ég, de tud 9 liter alatt is fogyasztani a tesztátlag is 8,8 liter lett, amihez azért használni kellett az Eco üzemmódot is, ellentételezve a kanyargós utakon élvezkedő perceket. Mint mindig, most sem olcsó az élvezkedés, de az M240i xDrive minden forintot megér. Biztonsági felszereltsége is meggyőző hiszen az ütközésre figyelmeztető rendszer, a táblafelismerő, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az aktív sávtartó az adaptív tempomat mind-mind alapból jár. Jó lett volna, ha a parkolósegéd és a tolatókamera is belefér az alapárba, de ezekért már felárat kell fizetni. De nem kerülgetem tovább a forró kását: az M240i xDrive alapára 19 425 000 forint, de az extrákkal teletűzdelt tesztautó ára 23 millió forint fölé emelkedett.
Értékelés
Pozitív
Vezetési élmény, formaterv, teljesítményéhez képest jó fogyasztás
Negatív
Túl vastag kormánykerék
Árak
Tesztmodell alapára
19 425 000 Ft (2022.05.15.)
Tesztautó ára
23 236 000 Ft (2022.05.15.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Teljesítmény:
278 kW (378 LE) 5500-6500 1/min-nél
Nyomaték:
500 Nm 1900-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,3 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
8,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4537 mm
Szélesség:
1838 mm
Magasság:
1390 mm
Saját tömeg:
1690 kg
Össztömeg:
2165 kg
Tengelytáv:
2741 mm
Karosszéria-kivitel:
kupé
Csomagtér:
390 l
Belső szélesség elöl:
1410 mm
Belső szélesség hátul:
1320 mm
Belmagasság elöl:
950-1000 mm
Belmagasság hátul:
790 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
160 mm
Ülőlap hossza elöl:
535-490 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1530 mm
Raktérnyílás szélessége:
750-1060 mm
Raktérnyílás magassága:
510 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
2998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
500 Nm 1900-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
278 kW (378 LE) 5500-6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
4,3 s
CO2-kibocsátás:
185-200 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
8,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,8 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?