Nem a szépségéért fogják venni, az egyszer biztos. A tömegközlekedés, biciklizés alternatÃvája lehet az Ark Zero
A londoni székhelyű cég kifejezetten nagyvárosi használatra szánja elsÅ‘ autóját, ami rögtön a legelérhetÅ‘bb brit villanyautó cÃmet is megszerezte. Maga a koncepció már nem újdonság, a lehetÅ‘ legkisebb méret, erÅ‘sen korlátozott hatótáv és egyszerűség jellemzi a Zerót, ahogy a legtöbb elektromos mopedautót, persze azért igényességben van különbség gyártó és gyártó között.
A hosszúság 2,5 méter, a magassága 162 centiméter. A furcsa arányát a magasságnál jóval kisebb szélességének köszönheti (120 cm).
A kétüléses járműben egymás mögött ülnek az utasok, ezért a karosszéria rendkÃvül keskeny. A megfelelÅ‘ fejtér kialakÃtása miatt ehhez képest magasan húzódik a tetÅ‘, ennek köszönhetÅ‘ az esetlen megjelenés. A Zero súlya 498 kilogramm, a villanymotor mindössze három lóerÅ‘s. Ezzel a konfigurációval nem lehet túl messzire jutni, maximális hatótávként 80 kilométert jelöltek meg, ami városi használatra még elég is lehet. A karosszéria alumÃnium, ami a gyártó szerint az acélnál hatékonyabban nyeli el és oszlatja szét az ütközés erejét, ezenkÃvül ellenáll a rozsdának és alacsonyan tartja a tömeget.
Csak az elengedhetetlen kezelőszervek kerültek az utastérbe, a hátsó sor elég mostohának tűnik, a háttámla részben az autó belső burkolatából áll
A vevÅ‘knek nincs sok mozgásterük, mivel csak egyféle felszereltséggel készül, mindössze a négy szÃn közül választhatnak. Alapáron jár az autóhoz a napfénytetÅ‘, a LED fényszóró, a digitális műszerfal, a Bluetooth és a tolatókamera. A teljesen feltöltés 6-8 órát vesz igénybe, ennek költsége mindössze egy font. Az autó ára is rendkÃvül baráti, hatezer fontért (2,6 millió forintért) hazavihetÅ‘.
Az 1,2 méteres szélesség miatt egy sávon belül akár kettÅ‘ is elférne egymás mellett. Furcsa, hogy csak hátul fényezetlen a lökhárÃtó