Ez nem virtuáltuning, ilyen az új BMW X7!

Megjött a frissített BMW X7! Mit szólsz az új archoz?

A kettéosztott fényszórók az új BMW X7-esen ünneplik világpremierjüket. Ilyen arccal várható az új 7-es limuzin is.

Sejtették már a korábbi kémfotók is, hogy a BMW ismét valami nagyon újjal próbálkozik a formatervezés terén. De nem sokan hitték el, hogy tényleg jönnek az osztott fényszórók, ahogy abban is sokan kételkedtek, hogy a 4-es hatalmas veséket kap. Nos, a 4-es mégis megkapta a megalomán légbeömlőket, és most kiderült, hogy az X7 is az osztott fényszórókat. A magasabbra pozicionált, vízszintesen elnyújtott LED-fényforrások a helyzetjelzőknek, a nappali menetfényeknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az alájuk pakolt LED-egységek pedig a tompított és a távolsági fényszórók szerepét töltik be. A divatot követve a vesék immár világíthatnak is. A hátsó lámpák már nem változtak olyan nagyot, keskenyebbek lettek és csiszolt üvegbe épített, elegáns krómcsík köti össze őket.
Hirdetés
Természetesen M-sport csomaggal változik néhány részlet a karosszérián is, illetve az új kék fényezés is kizárólag az M modellhez elérhető. Viszont az új szürke metál mindegyikhez rendelhető. Alapból 20 colos könnyűfém keréktárcsákat kap a friss X7, de a csúcsmodell és a sportcsomagos modellek alapból 21 colos felnikkel érkeznek. Igény szerint azonban 23 colosak is kérhetők, amelyek most először láthatók szériagyártású BMW modellen. Bent természetesen továbbra is három üléssor található, de extraként a második sor 3 személyes kialakítása két rendkívül kényelmes ülésre cserélhető. Újratervezték a műszerfalat, amelyre középen is vékony szellőzőnyílásokat vágtak, hiszen a klímakonzol eltűnt, átköltözött az ívelt, digitális kijelzőre, amelynek vezető előtti része 12,3 colos, az infotainment képernyő pedig 14,7 colos. Extraként rendelhetők egyébként szellőztethető masszázsülések, az iX-ben már látott elsötétíthető üvegtető, illetve Bowers & Wilkins prémium hangrendszer.
Hirdetés
Három motor választható kezdetben a friss X7-hez. Az új benzinmotor (xDrive40i) 47 lóerővel és 70 Newtonméterrel erősebb közvetlen elődjénél, szóval 380 lóerőt tud 520 Nm nyomaték mellett, de ez a 48 voltos lágy hibrid rendszernek köszönhetően átmenetileg 540 Nm-re növelhető. Az xDrive40d jelölés egy 352 lóerős dízelmotort takar, amelynek nyomatéka 700 Nm, de ez szintén növelhető a lágy hibrid rendszerrel 720 Nm-re. A csúcson pedig az M60i xDrive található, amelyben V8-as, 4,4 literes duplaturbós benzinmotor dolgozik 530 lóerővel és 520 Nm forgatónyomatékkal. Arról viszont még nincs infó, hogy pontosan mikor érkeznek a márkakereskedésekbe az első friss X7-esek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?