Fegyver az irritáló karcolások ellen
Ladát gyógyÃtottunk a Sonax karceltávolÃtójával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bosszantó karcolásokból szinte bárhol kaphat szeretett autónk, de szerencsére nem kell sokáig kerülgetnünk, egy kis polÃrozóanyag és egy kis kézügyesség segÃthet rajta, most a Sonax termékét próbáltuk.
A Sonax szettje jelenleg közel négy ezer forintért hazavihetÅ‘, és mindent tartalmaz, ami a mélyebb karcok eltávolÃtásához szükséges
Kétféle polÃrszert, egy durvábbat és egy fényesÃtÅ‘t, néhány öntapadós, vizes polÃrozó korongot, valamint rongyokat és egy célszerű szivacshengert találunk a készletben, Ãgy nem kell az ujjunkat gyűrnünk a munkához
Mivel Lada tesztautónkat egy nagyobb, ám nem túl mély horzsolással együtt kaptuk (nem gyári vagy szállÃtási, már itthon szerzett sérülés), úgy tettünk, ahogyan nagyapáink is sokszor, simogattuk egy kicsit a kocsit. A felül egész enyhe, alul viszont mélyebb karcolásokhoz ezúttal a Sonax egy komplett szettjét választottuk a Kauffer.hu kÃnálatából, a nem túl rég próbált SCT-Mannol készletet ugyanis elkapkodták a vevÅ‘k, most épp hiánycikk. A Sonax készlete is kétféle szert tartalmaz, az 1-es finom csiszolóanyagot tartalmaz, a 2-es pedig a befejezÅ‘ fényesÃtéshez szükséges. Enyhébb sérüléseknél elÅ‘fordulhat, hogy elég csak a fényesÃtés, durvábbakhoz viszont tartogat a szett plusz megoldást. Van benne néhány nagyon finom, kb. kétezres szemcsesűrűségű, öntapadós vizes polÃrkorong, meg egy nagyon jól kitalált kis szivacshenger. Nagyjából olyan a keménysége, mint az ujjbegyünké, Ãgy nem kell félni, hogy túl erÅ‘sen, vagy túl koncentráltan csiszolnánk vele a felületet, ráadásul azt fogva a kezünk sem fog olyan hamar megfájdulni. Tartozik még a csomaghoz polÃrozó rongy is, Ãgy amit nekünk kell beszerezni, az csupán némi vÃz, az is csak a csiszolás-fázisához.
Föltapasztunk egy csiszolókorongot, azzal komolyabban meggyÅ‘zzük a sérülést, hogy tűnjön el, majd a bemattult fényezést a durvább polÃrozószerrel elsimÃtjuk, végül a finom, befejezÅ‘pasztával ápoljuk fényesre a felületet
Önmagában a polÃrozóanyagok nem csinálnak egyebet, minthogy a finom szemcséikkel teljesen kitakarÃtják a karcolást, és nagyon picit finomÃtanak rajta, az adott horzsolás egyméteres távolságól már nem volt észrevehetÅ‘ az elsÅ‘ beavatkozás után, közelebbrÅ‘l viszont látszott, hogy a sérülés még mindig ott maradt. Erre való a finom csiszolópapÃr, egy kicsit kiegyenlÃti a lakkréteget, de óvatosan kell vele bánni. Túl sokáig egyébként sem lehet használni, finomsága miatt hamar telÃtÅ‘dik és elhasználódik, egy korong nagyjából egy tenyérnyi sérülés csiszolására elegendÅ‘.
IdÅ‘ kell hozzá, hogy szép legyen, meg kitartás, a fényesÃtést nem lehet túlzásba vinni
Ezután a sérülés helyén bemattult fényezést az egyes durvább, majd a kettes fényesÃtÅ‘szeres ronggyal addig kell dörzsölni, amÃg teljesen fényes nem lesz, vagy meg nem elégedtünk az eredménnyel. A fényesÃtést nem lehet túlzásba vinni, csak a csiszolási fázisnál kell vigyáznunk, nehogy az alapozóig koptassuk a felületet. Remélem, kivehetÅ‘ az elÅ‘tte, utána fotókon a változás, az Ãv alatti mélyebb sérülésbÅ‘l épp csak a legmélyebb pontok maradtak meg, de messzirÅ‘l már egyáltalán nem látható a sérülés. Fölötte mondhatjuk, hogy maradéktalanul eltűnt.
Egészen kivehetÅ‘ a változás, normál fénynél még ennyire sem látszik, ami maradt belÅ‘le, egyébként a Mannol szerei még jobban tompÃtottak a Lada sérülésén, de ez esetfüggÅ‘
Mindent összevetve a Sonax szettje nagyjából tartalmazza, amire szükségünk van, egy nagy hátránnyal, hogy miután kibontottuk, nem igazán lehet visszacsomagolni. Persze, ha elhasználtuk, nincs probléma. Ha komolyabban nekilátunk, 5-6 sérülésre el is megy a kis csomag. A nemrég próbált SCT-Mannol szetthez képest jóval drágább, jelenleg akciósan közel négyezer forintért kapható, viszont több szempontból is inkább a kék dobozos márka szettjét ajánlanám. Igaz a Sonaxhoz adott szivacs nagy segÃtség, mégis ideálisabb a Mannol a tárolás és a mennyiség miatt, nem is beszélve az áráról. Valamint a Sonax-szal kezelt sérülés maradékait tovább sikerült finomÃtanom vele, Ãgy engem jobban meggyÅ‘zött, ugyanakkor jelenleg hiánycikk, Ãgy egy kicsit várni kell rá, de a karcolások sem mennek messzire addig. VélhetÅ‘en a Ladánál is örülni fognak, ha meglátják a végeredményt, pontosabban, hogy nem látják. Hamarosan jön természetesen a karcmentesÃtett autó tesztje is.