Feladja a leckét a nagyoknak az Infiniti új luxuslimuzinja

Infiniti M37 - első a benzinmotor, jön a dízel és a hibrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Első körben a Jolly Joker 3,7 literes, 320 lóerős V6-os benzinmotorral készül meghódítani Európát az új japán prémium limuzin.

Dinamizmus, innováció, erő – ezekkel a jelszavakkal kerül piaci bevezetésre Európában a Nissan luxusmárkájának számító Infiniti új modellje, a felső-középkategóriába sorolható M37. A prémium szegmens élére pozicionált, nagy teljesítményű V6-os motorral felszerelt, hátsókerék-meghajtású limuzinokból álló modellcsalád első tagja öt különböző felszereltségi szinttel már Magyarországon is rendelhető, 15,4 millió forintos alapártól. A kifejezetten az európai utakra tervezett, teljesen új típus - amelynek formáját a 2009-es Essence tanulmányautó ihlette - piactól függően jelenik meg az egyes márkakereskedésekben.

Az M37 a legfejlettebb technológiákkal felszerelt Infiniti modell: a Dinamikus Védőpajzs (Safety Shield) névre keresztelt, átfogó elektronikus csomag számos ütközésmegelőző, illetve a vezetést segítő rendszert tartalmaz. A várhatóan legnagyobb példányszámban értékesített Premium felszereltségű modellek ezen csomagja a világon elsőként a holttérfigyelőt (Blind Spot Intervention) is tartalmazza, amely érzékeli a közelben lévő járműveket, és megakadályozza, hogy az Infiniti egy véletlen manőver esetén összeütközzön az úton haladó többi autóval. Az M37 új technológiai berendezései közé tartozik továbbá az aktív zajcsillapítás (Active Noise Control), és a Forest Air klímaberendezés, amely enyhe fuvallatokkal, és finom illatanyagokkal olyan környezetet teremt, amely növeli a koncentrációt és csökkenti a feszültséget.

Az Infiniti minden modelljéhez hasonlóan az M37 is meglepően gazdag felszereltséggel rendelkezik, így a vevőknek nem kell hosszú opciós felszereltségi listákat böngészniük a vásárlás során. Az alapcsomag voltaképpen az összes lényeges elemet magába foglalja, így többek között tartalmazza a hétfokozatú automata sebességváltót, a bi-xenon fényszórókat, az elektromosan állítható első üléseket 10 állítási ponttal, a tolatókamerát, a merevlemezes (HDD) hangrendszert, valamint az Infiniti új üzemmódválasztó kapcsolóját, amely lehetővé teszi, hogy a vezető a négy előre programozott üzemmód (Sport, Normal, Snow és Eco) közül válassza ki a számára leginkább megfelelőt. A fél anilin bőrkárpitozással, a fűthető és hűthető első ülésekkel, valamint az ezüstporral szórt fehér kőrisfa díszítő betétekkel felszerelt M37 GT elsősorban a luxusra helyezi a hangsúlyt, míg az M37 S a sportos vezetők választása: felszereltsége magába foglalja az aktív négykerék-kormányzást (4WAS-4Wheel Active Steering), a sportos felfüggesztéseket, a - fűthető és hűthető - sportüléseket, a kormánykeréken elhelyezett váltófüleket, és a 20 colos könnyűfém keréktárcsákat.
A Premium változatok mind a GT, mind az S kivitel esetén tartalmazzák az összes rendelhető felszerelést, vagyis többek között a Dinamikus Védőpajzs csomagot, a Forest Air légkondicionáló berendezést, a 16 hangszórós BOSE hangrendszert, és az Infiniti közkedvelt Connectiviti+ információs és szórakoztató rendszerét, amelyet 30 GB-os merevlemezes navigációs rendszer egészít ki. A Premium modelleket ezen kívül a takarékos vezetést elősegítő, szokatlan viselkedésre képes Eco pedállal is felszerelték: ha a számítógép túlságosan agresszív vezetési stíllust érzékel, akkor a gázpedál felkeményedéssel, kvázi „visszanyomással” jelzi a vezetőnek a felesleges üzemanyag-pazarlást.

Az Infiniti által valaha kínált legtágasabb, és legfényűzőbb belső térrel rendelkező M37 nem csak a teljes egészében a vezető köré összpontosulú műszerfalával próbálja elvarázsolni az embert, hanem a más Infiniti (és Nissan) modellekből jól ismert, 3,7 literes, 320 lóerős V6-os benzinmotorral is. A dinamikus megjelenésű autó kellőképpen gyors tud lenni, ha a tulajdonosnak száguldani támad kedve: az M37 meggyőző 6,2 másodperc alatt sprintel nulláról százra, végsebessége pedig 250 km/h – a szokásos elektronikus korlátozás miatt. Az üzemanyag-fogyasztás vegyes használatban 10,2 l/100 km, ez nem nevezhető irreálisnak, míg a szén-dioxid kibocsátás 235 g/km.
Az M37 értékesítése - piactól függően - 2010 őszén indul. A dízelmotorral felszerelt M30d októbertől, a hibrid hajtású M35 hybrid pedig 2011 tavaszától lesz kapható a márkakereskedésekben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?