Ford Transit gyorstalpaló – 60 éves a kékoválos teherhordó!
Napjainkra annyira szerteágazó lett a Transit név alatt futó Ford kínálat, hogy röviden összegezzük a laikusok számára is
Idén büszkén hirdeti a Ford, hogy már 60 éves az igavonója, a Transit. Ennek örömére vezetéstechnikai pályán is nyúztuk a jelenlegi kínálat tagjait. Gyorsan meg is mutatjuk röviden, érthetően, mit jelentenek a modellnevek.
Courier
Ez a legkisebb Transit, és mindjárt az elején érdemes tisztázni, hogy a furgonok személyszállításra kialakított változatai Tourneo néven futnak hivatalosan. De senki ne lepődjön meg, ha a köznyelvben ezeket is Transitként említik a legtöbben. Szóval a Courier furgon 4,3 méter hosszú furgon, ami 1,8 méteres rakodási hosszúságot kínál, ami 2,6 m-re nő a rakodónyílással ellátott válaszfal használatával. A kerékjárati ívei között 1,22 méter a szélesség, így két EURO raklap fér be az autóba, amelynek hasznos teherbírása akár 850 kg is lehet, és a villanyhajtású változat +50 literes pakolóhelyet kínál még az autó orrában. Mert bizony már ebből is létezik tisztán villanyhajtású változat. Aki nem az egyliteres, háromhengeres EcoBoost benzinmotorral kéri, viheti a 136 lóerős villanymotorral. Ennek 43,6 kilowattórás akkumulátora 290 km vegyes és 430 kilométeres városi hatótávot ígér.
Connect
Egy mérettel feljebb a Connect már kétféle tengelytávval támad, és itt is igaz, hogy Tourneo néven létezik személyszállító változata is. Furgonként 3,1, vagy épp 3,7 köbméteres raktérrel is rendelhető, ám tisztán villanyhajtás itt csak korlátozottan áll rendelkezésre a konnektoros hibrid hajtáslánccal, ami így is nagyon jó megoldás a városi fuvarozás esetén. Akinek szükséges, választhatja kétliteres dízelmotorral 102, vagy 122 lóerővel, viszont az 1,5 literes benzinesre épülő PHEV is tud villannyal 116 kilométert vegyes használat során, vagy városban akár 148 kilométert is a 19,7 kilowattórás akkumulátorral. A 150 lóerős plug-in hibrid terhelhetősége 761 kg, míg a dízel 792 kilóval rakható tele.
Custom
Igazából ez A TRANSIT, eredetileg ez az, amire furgonként szoktunk hivatkozni, de még nem ez a kínálat csúcsa, viszont itt is ugyanúgy létezik Tourneo. Továbbá az eddigieknél jóval többféle funkció és ugyancsak különböző tengelytávok. A Custom esetében is a villanyhajtás, illetve a konnektoros hibrid a nagy újdonság. Előbbinél háromféle teljesítményszint (135 LE/215 LE/280 LE) választható, mindegyik hátsókerék-hajtással és 64 kWh akkumulátor kapacitással. Ez 328 kilométeres vegyes hatótávra elég, vagy 440 km városi használatra. Itt kell megemlíteni, hogy a Ford felmérései alapján a kisebb haszonjárművek tulajdonosainak 46 százaléka naponta körülbelül 50-100 kilométert tesz meg, és 86 százalékuk maximum 250 kilométert. Szóval tökéletes számukra a villanyhajtás, amellyel 3 nap folyamatos használatot tudnak 1 feltöltéssel kivitelezni. A tisztán elektromos Transit egyébként 1,184 tonnás teherbírást és 2,3 tonnás vontatóképességet tud felmutatni, tehát ugyanolyan jól használható, mint a dízel.
Transit
Végül a sima Transit név jelenti a nagy furgont, amiből szintén létezik már tisztán elektromos. Ennek már minimum 5,7 köbméteres a raktere, de elérhető 15,1 köbméteres is, vagy személyszállító esetleg alvázas konstrukció, amire szabadon lehet felépítményt rakatni. Itt már kétféle akkumulátor közül lehet választani. A kisebbik 68 kilowattórás, a nagyobb pedig 89 kWh kapacitású. Utóbbival akár a 402 kilométeres hatótáv is elérhető, és Európa legkelendőbb villanyfurgonja ebben a kategóriában.


















































