Frankfurt 2011: pályára való Lambo rendszámmal

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elkészült minden idők legjobb Lamborghini Gallardo kiadása: az LP 570-4 Super Trofeo Stradale egy utcai versenygép.


Összesen 150 példány készül a Lamborghini Gallardo legdurvább változatából, amely voltaképpen nem más, mint a Blancpain Super Trofeo utcai kiadása. Az LP 570-4 Super Trofeo Stradale név alatt futó gépet háromféle színben lehet rendelni, a képeken látható Rosso Mars mellett szürkében és fehérben, amely színek az utastérben is megjelennek, Alcantara kárpit formájában. Az 5,2 literes, tízhengeres motorhoz igazából hozzá sem nyúltak, maradt a 8000 1/min fordulaton leadott 570 lóerős teljesítmény, valamint a 6500 1/min fordulaton ébredő 540 Nm forgatónyomaték, ám a Stradale így is gyorsabb bármelyik eddig ismert Gallardo kiadásnál. A titok a hatásos fogyókúrában rejlik, amelyet szénszálas alkatrészek és más, könnyített elemek (pl. felnik) alkalmazásával értek el. 1340 kilogrammos önsúlyával az utcára szabadított pályagép 70 kilogrammal könnyebb, mint a sztenderd LP 560-4, amely ezen a szinten már érezhető különbség. Az autó 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, 10,4 másodpercnél már kétszázon van a mutató, amely meg sem áll a 320-as jelzésig, feltéve, ha a körülmények ezt lehetővé teszik. A Super Trofeo Stradale erőssége azonban mégsem a padlógázos száguldás, hanem a kanyarodás!

A versenyautóból átvett futóművel és az elöl 365, hátul 356 mm átmérőjű tárcsákkal, valamint nyolc- és négydugattyús nyergekkel dolgozó fékrendszerrel igazi kanyarvadász a bolognai bestia, amely szériában kapja az állítható hátsó szárnyat. A tapadást a már jól ismert 4x4 hajtás fokozza. Érdekes, hogy az igazi versenyhangulatot teremtő dolgokat felárért adja a Lamborghini, feltételezvén, hogy nem minden ügyfél gondolkodik kizárólag pályanapos használatban. Extra kiadást igényel a kerámia kompozit fék 380 milliméteres tárcsákkal, a bukókeret, a négypontos biztonsági övekkel ellátott versenyülés, de megtalálható a tartozékok listáján a műholdas navigáció, a Bluetooth telefonos kapcsolat, valamint egy speciális berendezés, amely képes megemelni a Gallardo elejét, így könnyítve például a parkolást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?