GP3-as vagy Formula–3-as versenyző lesz Tomi?

Kiss Pál Tamás a Formula–3-as teszt második napjáról

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sikeresen zárta Kiss Pál Tamás a második Formula–3 tesztnapját is Nogaróban. Most már azt is tudjuk, hogy a GP3-as kocsi jobb, az euroszériás gumik rosszak.

„Jól sikerült a második napi teszt is” – mesélte Kiss Pál Tamás, akit éppen hazafelé jövet sikerült telefonvégre kapnunk.
„Reggel tíz kör után új gumikat raktunk fel, amivel a csapaton belül a második legjobb időt autóztam. Délutánra sikerült annyira beletanulni az autóba, hogy egy kicsit próbálkozhattunk a beállításokkal, de szerintem nem jó irányba mentünk, mert bizonytalanná vált az autó. Ki is csúsztam a sóderágyba, ahonnan gyorsan kivettek és folytathattuk a tesztet, de a reggeli leggyorsabb körömet nem tudtam megjavítani.”
A kétnapos teszt egyik legfontosabb feladata volt, hogy Tomi a korábbi GP3-as tesztje után a Formula–3-as autóval is tapasztalatot szerezzen és össze tudja hasonlítani a kettőt. Nem árulunk el nagy titkot, nála a GP3 nyert.
„Jó és erős autó volt a Formula–3-as is. Ami nem nagyon tetszett, az a Kumho gumi, amit az Euroszériában használnak. Szerintem nem volt olyan jó a tapadása, mint a GP3-as vagy akár a Formula Renault-ban használt gumiknak. Az autók terén a GP3-as sokkal modernebb technika, kormányváltós és abszolút friss fejlesztésű, míg a Formula–3 egy kicsit régebbi, harcosabb technika.”
„A másik nagy különbség a két teszt között az volt, hogy a GP3-ban mind a hat nap harmincan teszteltünk, összességében pedig legalább negyvenen ültünk az autókban. A mezőny első 25 tagja pedig nagyon jó, erős versenyző volt. A Formula–3-as teszten összesen nyolcan voltunk. Szerintem egyelőre a GP3 iránt nagyobb az érdeklődés.”
Bár Tomi szíve nagyon a GP3 felé húz, egyelőre nem dőlt el semmi. Sőt, még az is előfordulhat, hogy a jól megérdemelt pihenés helyett újra nyakába veszi Európát és újabb versenyautókat próbál ki.
„Egyelőre nem döntöttünk még el semmit. Nem szeretnénk kapkodni. Elég sok magkeresés érkezett, hívtak még Formula–3-ba, World Series by Renault-ba tesztelni. Ezeket még nem egyeztettük, a GP3-as és a mostani Formula–3-as tesztek voltak a legfontosabbak. Most a legjobb dolog, hogy egy hónap utazgatás után végre hazaértem, ma este a saját ágyamban alhatok, aztán szerintem holnap már újra a jövő éven dolgozunk. December közepéig illene eldönteni, hogy mit szeretnénk, de én bízom benne, hogy már novemberre összeáll minden.”
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?