GTÜ nyárigumi-teszt 2015

Nyárigumi-teszt 2015: a német GTÜ 12 abroncsot tesztelt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még vége sincs a télnek, a németek máris lebonyolították az idei év első nyárigumi-tesztjét. Összesen 12 garnitúrát vetettek össze.

Egy-két hónap vagy talán csak hét múlva ismét itt a tavasz, a téli gumikat pedig nyárira cserélhetjük. Azoknak, akik tavaly elhasználták a nyári abroncsaikat és idén újat kell venniük, érdemes az alábbi táblázatot tanulmányozniuk. Természetesen az előző évekhez hasonlóan mi is jelentkezni fogunk idén is nyárigumi-teszttel, az előkészületek már javában zajlanak, várhatóan kb. egy hónap múlva már az eredményeket is meg tudjuk mutatni, most pedig az első külföldi teszt tanulságait tudjuk megmutatni. A GTÜ 12 különböző abroncsmodellt tesztelt, az ottani legnépszerűbb, 205/55 R16 méretben. Vizsgálták a száraz, nedves úton nyújtott tulajdonságokat és környezetterhelés, valamint költségek szempontjából is összevetették őket.
Száraz körülmények között a Continental Premium Contact5 végzett az első helyen, melyet a Dunlop Sport BluResponse és a Pirelli Cinturato P7 blue követett. Nedves útviszonyok között a Pirelli nyert. Egy ponttal maradt le tőle a Goodyear Efficient Grip Performance, a harmadik helyen pedig holtversenyben a Continental és a Kumho ECSTA HS51 abroncsai végeztek.
Hirdetés

A GTÜ szerint összességében elmondható, hogy az abroncsok folyamatosan javulnak. A teszten négy (a Goodyear Efficient Grip Performance, a Continental Premium Contact5, a Dunlop Sport BluResponse és a Pirelli Cinturato P7 blue) abroncs ért el nagyon ajánlott minősítést. Hat (Kumho ECSTA HS51, Nokian Line, Toyo Proxes CF2, Fulda EcoControl HP, Apollo Almac 4G, Nexen N'Blue HD Plus) ajánlott és mindössze két abroncs (Cooper ZEON CS6 és Yokohama BluEarth-A AE-50) érdemelt ki a feltételesen ajánlott eredményt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Jó lenne, ha az Uniroyal RainExpert 3-at is tudnátok tesztelni, mert most vettem egy garnitúrát, de igazi tesztet még nem olvastam róla 215/65R16-os méretben (SUV) annyira új tipus. Még én sem tudok róla használhatót mondani, mert csak három napos. Később remélem tudok írni róla hasznáéhatót.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    oké akkor igy igazad van belátom ami a gyors autózást illeti..A szerencsét úgy értem ha 2 előre látó jó vezető találkozik össze vészhelyzetben nagy az esély megúszni.De ha 1 hülye és 1 okos az szerencse csak ha megúszom.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Nem feltétlenül a tudásról van itt szó. A tapasztalat többet számít. Nyilván a szerencse sem hátrány, de arra nem lehet alapozni, főleg nem ennyi időn át.
    A probléma azzal van, hogy sokan el sem tudják képzelni, hogy ésszel, nagy körültekintéssel lehet gyorsan autózni.
    A “csövön kifér” pedig eredetileg is idézőjelben volt. Talán nem véletlenül.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    lehet hogy így van meg a szerencse kimaradt a válaszból menőmanó az többet ér mint tenger ész és beképzelt tudás.Mi van azokkal akik naponta halnak meg a ami a csövön kifér stílus miatt?

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Mindenki nagyon örülhetne annak, ha a vezetők max. annyi balesetet okoznának (3 kis koccanás minimális anyagi kárral) és min. annyit kerülnének el, mint én közel 550.000km alatt igen sportos vezetési stílus mellett.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    ezek a menőmanó elveket vallok kopnának már el -ki az utakról az ” ami a csövön kifér” duma viselkedés miatt.
    NYOMORÉKON NEHÉZ AZ ÉLET ami a csövön kifér

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Nagyon régóta használok Continentalt. Használtam Bridgestone-t is és Michelint sőt Dunlopot is régebben.
    Vezetési stílusomból adódóan egyik sem bírja sokáig, de a Conti sem lógott ki a sorból.
    Sajnos általában a jól tapadó gumi jól is kopik.
    1 garnitúra nálam kb. 40.000-45.000km megy el. Az első “elkopott” (3mm) gumit teszem hátra és a hátsót előre. Aztán, ha az is elkopik, akkor cserélek.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Annak idején, a Dunlop SP Bluresponsról is azt írták, hogy gyorsabban kopik a többinél, de, mivel keveset megyek, úgy gondoltam, hogy így is sokat ki fog bírni nálam. Fontosabb volt, a jó tapadás.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Nálunk a Premium Contact 25ezer km alatt 4mm-esre kopott.
    Különösen szemét húzás ez annak fényében, hogy pár éve pont a kopás miatt “vérzett el” az ADAC teszten egy Continental rivális márka…

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Hiányolom az összehasonlításból a Michelint és a Bridgestone-t. Egyébként éppen ebben a méretben (205/55 R16) egy Michelin Primacy HP-t használok, amivel jelenleg – igazoltan – 50000 km-nél járok és még min. 10000 km van a gumikban (4,5 – 5,0 mm profilmélység).

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Nálam bő két szezont (kb. 13ezer km, mert télik is voltak fent) bírt ki a Continental Cross Contact 225/55 R18 méretben. Sosem volt velük baj, nagyon jó gumik, de ezekhez képest egy radírgumi is strapabíróbb kopásilag. Az ára mindenütt horribilis. Soha többé ilyen abroncsot nem veszek. Most Hankook ventus K117 abroncsokat fogok venni – nagyon jókat írnak róluk és bő harmadával olcsóbbak minden más prémiumnál.

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Én most két éve Continental Premium Contact 5-öt vettem, észrevételeim hogy nagyon jól tapadnak de ennél hamarabb elkopó abroncsaim soha életemben még autómon nem volt pedig 1998 óta kb 400 000 kilométert levezettem. Tavaly őszre vagyis a második szezon végére alig maradt valami 2-3 mm az abroncsokon ami szerintem esőben már veszélyes. Állítólag az első sorozatok tényleg nagyon hamar koptak.
    Tavaly tavasszal vettem két Dunlop Sport Blue Response abroncsot, ugyanolyan teljesítmény egyetlen hátránnyal a Contival szemben, fékeséskor van egy zavaró surrogó hangjuk, de amúgy teljesen megelégedve velük.
    Na már most újra kell vegyek két gumit…hajlanék újra a Continental fele(csendesebb futás) de ha újra 2 nyár alatt ami kb 20 000 kilómétert jelent a kopásjelző jelig kopnak, nem örülnék túlságosan. Talán nem lehetséges, hogy a háttérben közben a kopásállóságon javított volna a Continental és jobb lehetne most? Jelzem 195/65R15 91H méretben használom őket egy 1.4TSI Skoda Octavia 2-en. Nem mondanék le e márkákról mert tapadásuk tényleg nagyon jó .

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Én vízre veszek gumit…nekem ez a szempont fontosabb. A zavaró körülményekből ( ablaktörlő, pára ) adódó figyelmetlenségek kivédésére a guminak is partnernek kell lenni….

  • 2017.10.28. at 21:29
    Permalink

    Nyári guminál nekem a száraz úton nyújtott teljesítmény a legfontosabb. Akkor lehet nyomni a “csövön kifér”. Vizes úton azért jobban oda kell figyelni, így több tartalékot hagy az ember.
    Én Continentalt használok.

Vélemény, hozzászólás?