A tompított fényszóró látóterénél messzebb látó infravörös kamerarendszer a sofőrt, és a reflektor 5 villantásával a gyalogost egyaránt figyelmezteti
Nem újdonság az autó előtti teret infravörös sugarakkal pásztázó, s az érzékelt képet a műszerfalra vetítő hőkamera, ilyennel ma már több autóban is találkozhatunk. A 2005-ben megjelent Mercedes-Benz S-osztályhoz még felárért mérték a rendszert, de a vevők fele megrendelte az opciót. Érthető, hiszen a rendszer messzebb lát, mint a halandó sofőr, pláne, ha csak tompított fényszóróval halad. A jövőre piacra lépő új S-osztály alapáras éjjellátó rendszere azonban már nem csupán felismeri és jelzi a gyalogosokat, hanem őket is figyelmezteti. Az Active Night View Assist Plus 45 km/órás tempó felett aktív - természetesen e minimum felett is kikapcsolható, de érdemesebb használni. Az automatikus távfény-kapcsolós fényszóró a gyalogost felismerve egymás után ötöt villant a reflektorral, majd visszaáll tompított üzemre, nehogy vakítsa az autóhoz egyre közelebb kerülő gyalogost. Ezáltal nem csak a sofőr tehet a baleset elkerüléséért, hanem az autót hamarabb észlelve maga a gyalogos is gyorsabban húzódhat le az úttestről. A Mercedes-Benz specialistái szerint a rendszer nagy mértékben hozzájárulhat az éjjel bekövetkezett balesetek 40 százalékos halálozási rátájának csökkenéséhez.