Gyermeki álmainkkal valósulhat meg egy új autóverseny-sorozat

A SuperCharge szériában elektromos crossoverek ugratnak, ütköznek és driftelnek majd utcai pályákon

Az autósport újjászületését, a digitális és elektromos korszakba való beépülését szeretné elérni egy volt Forma-1-es szakember. Túl szép, hogy igaz legyen?

Fáj szembenézni vele, de sajnos az autóversenyek évről évre kevesebb érdeklődőt mozgatnak meg. Tipikus példa erre a Forma-1, amire jelenleg a túlzottan szigorú szabályrendszer és a fejlesztők pénzügyileg egyenlőtlen helyzete nyomják rá unalmas bélyegüket. Emellett a környezetvédelem elvébe sem igazán illik óriási mennyiségű benzin elégetése néhány kör erejéig - bár az egy-egy ilyen verseny során induló autók klímaváltozásra gyakorolt hatása valószínűleg eltörpül az utcai közlekedésé, pláne a tengeri hajózásé mellett, ám a nagy csapatok logisztikája gyakran bizony már jelentős mértékűvé növeli a károsanyag-kibocsátást. Izgalmas - és fenntartható - autóversenyekre pedig lenne igény, példa erre az évente, május 1-jén Budapesten megrendezett Nagy Futam, aminek népszerűségét valószínűleg hangulata és az esemény közelsége adja. Ilyen körülmények között született meg az ötlet Rob Armstrong fejében, hogy egy új versenyszériát alapítson, reagálva a változó igényekre.
Hirdetés
A SuperCharge egy nemzetközi versenysorozat lenne, 8 helyszínnel a világ körül. A versenygépek alapvetően egy közös alapból indulnának ki, az egyelőre SC01 kódnéven futó járművek közös eleme a crossover karosszéria és az 500 kW-os akkumulátor, amiből 670 lóerőnyi teljesítményt is ki lehet sajtolni. Persze nem lesznek teljesen azonosak a kocsik, a tervek szerint a nagy autógyártók által támogatott 8 csapat mérnökei amint rászabadulnak a gépekre, átalakítják a karosszériát, hogy már létező utcai modelljeikhez hasonlóvá tegyék, ezáltal népszerűsítve az utcai elektromos autózást. Ezen kívül az akkumulátorhoz, motorhoz, hajtáslánchoz és a futóműhöz is hozzányúlnak, hogy ilyen téren is teret adjanak a versenyzésnek. A legtöbb izgalom azonban valószínűleg a versenypályák adottságaiból adódik majd. A környezetre gyakorolt hatás csökkentése érdekében szeretnék minél inkább már létező aszfaltcsíkokból kialakítani a pályát, de nem csak profi helyszínekből, hanem akár városszéli utcákból is. Egy alkalommal 15 futamot rendeznének, melyek mindegyike rövid, körülbelül 6 körös lenne, így egy napon több győztes is születhet. A nagyjából 1 km-es körök során a 16 versenyző egy 2,5 méteres rámpán is ugratna, amiről akár 10 méternyit is repülhetnek - az elem amellett, hogy elég látványossá tenné a versenyt, helyet ad a taktikának is a rámpa megközelítési sebességének és szögének megválasztásával. Ezen kívül egy csúszós részt is kialakítanának, ahol a nagy drifteléseken felül még kis mértékben ütközhetnek is az autók. És hogy teljes legyen a gyermekkori fantáziánkban bizonyára már elképzelt verseny, még egy rövidítő kört is igénybe lehetne venni, egy "SuperLoopot" versenyenként egy alkalommal, izgalmassá és kiszámíthatatlanná téve az eseményt.
Hirdetés
Hogy mennyire reális egy ilyen hatásvadász versenyszéria létrejötte, az kérdéses, talán szenzációhajhászásnak is tűnhet, de komoly nevek is beszálltak a projektbe. Az alapító Forma-1-es tapasztalata mellett az FIA Rallycross szériáját is vezette már, illetve Max Welti, korábbi profi autóversenyző, Günther Holzer (a Holzer ügyvezetője) és Tanner Foust médiasztár is együtt dolgozik vele a megvalósításon - jelenleg azon munkálkodnak, hogy az FIA akkreditálja a szériát. Örvendetes lenne egy ilyen elektromos zöld folt a motorsportban, ahol a nézők a szünetekben a boxutcában számos élményelemet próbálhatnak ki, és testközelből élhetik át a villanyautózás élményét. A tervek szerint 2022-ben már meg is rendezhetik az első futamot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?