Hatalmas akkuval licitál a konkurenciára az elektromos Ram

A Ram is bemutatta saját elektromos pickupját, az 1500 REV-t

A Stellantishoz tartozó Ram márka elektromos újdonsága 800 km feletti hatótávval és hétköznapi formával indul a vásárlókért.

Korábban tanulmányautóként mutatták meg, az idei New York Auto Show-n azonban már a szériaváltozatot állították ki a villamos hajtású Ram 1500 REV-ből. Ennek kapcsán több fontos adat is nyilvánosságra került. Ilyen, hogy kétféle akkumulátort fejlesztettek a típushoz. A kisebb is 168 kWh-s, ami 563 km-es hatótávot jelent egy töltéssel, a csúcsváltozatokba kerülő 229 kWh-s viszont 805 km-re elegendő energiát hordoz, amivel ezen a téren egyértelműen a legjobb ajánlat a riválisokhoz képest.
Hirdetés
A bő 3,2 tonnás járművet két, egyenként 340 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor hajtja. Az így adódó 663 lóerő maximális összteljesítmény ugyan nem kimagasló – a GMC Hummer ezer lóerő feletti teljesítménnyel is rendelhető – de nem is tűnik kevésnek, hiszen így is elég 4,4 másodperc a 96 km/h eléréséhez. A mindennapokban ennél lényegesebb képesség lehet, hogy az autó összesen 1225 kilogrammal terhelhető, és 6,35 tonnás vontatmánnyal képes megbirkózni. A nagy akkumulátorok mellé kiváló töltési képességek is járnak: egyenáramú gyorstöltésnél akár 350 kW-tal is pótolható a haladással elvesztett energia. Ez a gyakorlatban akár 177 km-es hatótáv-növekedést jelenthet tíz perc alatt, már ha épp van a közelben megfelelő gyorstöltő. A nagy pickup elektromos rendszere természetesen fordítva is működik: áramforrásként 7,2 kW leadására képes, így tartalék-áramforrásként akár egész háztartások ellátására alkalmas.
Hirdetés
A konkurenciához képest a Ram 1500 REV kifejezetten unalmas formatervet kapott, de ez nem feltétlenül hátrány: a pickup-piac konzervatív vásárlói számára akár vonzóbb is lehet, mint a Ford és a GM feltűnőbb elektromos típusai. Egyértelmű, hogy a Ram inkább a használati értéket javító részletekre koncentrált, amilyen a három képernyős fedélzeti rendszer, vagy a 425 literes első csomagtartó. Vonzó tulajdonságokra azonban szükség is lesz, ha ellensúlyozni akarják, hogy az elektromos Ram minden konkurense után, 2024 legvégén kerül gyártásba, ami még akkor is komoly hátrány, ha a versenytársak gyártásának felpörgetése is viszonylag lassan megy.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?