Hazai megoldás a filléres autózásra: használt Prius autógázzal

Toyota Prius 1.5 Hybrid LPG-vel - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg az autógyártók zöme még csak fejleszti vagy csillagászati áron kínálja elektromos autóit, Toyota Priusból már van olcsó használt is, mely autógázzal üzemeltetve filléres közlekedési eszközt jelent.


Szerencsére vannak emberek, akik számára nem a legjobb gyorsulás, vagy a lehető legnagyobb sebesség, hanem a lehető legalacsonyabb fogyasztás elérése jelenti az autózás élvezetét. Láttunk is már sofőrje miatt rekorder fogyasztású Toyota Yarist, de most egy olvasónk olyan kártyát húzott elő zsebéből, amire aligha tud jelenleg bárki licitálni. Már az első generációs Prius-szal elért, a gyárinál mintegy 20 százalékkal kedvezőbb, nyáron 4,1-4,3, télen 4,6-4,7 l/100 km vegyes fogyasztás is állakat ejtő, hát még ha elejti, hogy autója a benzin árának alig több, mint felét kitevő LPG-vel hajtható.
Márk - aki jelenleg az Edutus Főiskolán új technológiai megoldásokkal foglalkozik - idén áprilisban, nem szerény, másfél éves piackutatás és saját igényeinek felmérése után vásárolta a 2001 májusában forgalomba helyezett, s elsőként a Toyota tesztparkjában szolgált, utána két tulajdonost végiggürizett, az eladásnál természetesen nem említetten, de több alakalommal, jelentősen tört Priust. Ha azt vesszük, hogy micsoda technika van benne, nem volt sok érte az 1,75 millió forintos vételár, ha azonban azt, hogy légzsákok is nyíltak benne, bizony vastagon fogott az eladó ceruzája – s az autót vizsgáló márkaszerviz sem adott korrekt képet az autóról. Így viszont nagyon alapos nyúzópróba utáni tapasztalatokkal szolgálhatunk és elmondhatjuk: az akkumulátorok, illetve a hibrid-komponensei a karambolok során kellően védettnek bizonyultak.
Hirdetés

A lényeg most persze nem kifejezetten ez, hanem sokkal inkább az, hogy Márk azon eltökélt szándékkal vásárolta meg az első generációs Prius-t, hogy abból a létező legolcsóbb négykerekű közlekedési eszközt készíti el. Az elv egyszerű: rendben van, hogy szerény a fogyasztás, de milyen jó lenne, ha benzin helyett olcsó gázzal lehetne tankolni. A tervekben tehát fix volt az autógázra átalakítás, de a legolcsóbbnak számító CNG-rendszer helyett hagyományos LPG került az eredetileg benzines elektromos, most benzines-gázos-elektromos hajtású négyajtósba. Elviekben a CNG hajtáshoz alakítás sem lett volna gond, ám mivel jelenleg mindösszesen 3 kút létezik (Szegeden, Győrött és Budapesten) azon üzemanyaghoz, maradt az országos hálózattal elérhető LPG.

Az átalakítás persze nem ment egyszerűen, temérdek szerviz futamodott meg a Prius teljesen egyedi, Atkinson ciklusú motorja elől, mire végül egy tatabányai műhely vállalkozott, s két hét alatt kikísérletezte a megoldást. Igazából nincs semmi komolyabb trükk, a hibrid-rendszerhez nem kellett nyúlni, inkább csak a viszonylag magas (13,0:1) kompressziójú motorhoz kellett az egyedi beállításokat megtalálni, valamint a kábelezésnek és a reduktornak helyet lelni a már amúgy is telített motortérben. Nyilván nem volt az év üzlete a Prius gázosítása 300 ezer forintért, ám a műhelynek legalább, azóta megvan a teljes dokumentációja a „Miként gázosítsunk Priust?” témakörben. Az átalakítás során a 40 literes, mintegy 600 kilométeres hatótávot adó gáztartály a pótkerékfészekbe, a töltőcsonk elegánsan a tanksapka alá került, a benzines és a gázos üzemmód közötti váltást a Zavoli rendszerektől megszokottan automatikusan végzi, ha a hűtővíz elérte a 18 Celsius-fokos hőmérsékletet, a benzinnel indított motor automatikusan (csak álló autónál észrevehető módon) áll át gázra. A stop-start rendszeres, 70 km/órás tempó alatt a benzin, illetve most már inkább gázzal hajtott belső égésű motor gyakori leállítása, újraindítása egyáltalán nem okozott gondot az immár 15 ezer kilométeres tesztidőszak alatt.

Mivel a gázrendszer automata, az LPG-üzemanyaghoz alakított Prius vezetése semmilyen különleges mutatványt sem igényel. A Toyota hibridjeitől megszokott módon, menet közben nézhető a központi kijelzőn, hogy éppen hogyan alakul a hajtás, a 71 lóerős benzin-gázos, illetve az azzal egyezően 115 Newtonméter nyomatékú, 44 lóerős villanymotor között. Lehet törekedni a sok „villanymotorfékre”, azaz a fékezéskori energia-visszatáplálásra, de ha nem figyelünk semmire, az alapáras tempomattal a fokozatmentes automata váltón keresztül hajtó fejlett rendszerrel igen kényelmesen és persze nagyon takarékosan lehet Priusozni. Hogy a tempomat és a takarékosság még közelebb kerüljön egymáshoz, Márk terveiben szerepel, hogy a sebességtartót gázpedál-rögzítésre cserélje, azaz legyen lehetősége a legkedvezőbb befecskendezés beállítására és hegyen, völgyön azonos „gázpedál-állással” autózhasson, a legkedvezőbb fogyasztási értéket ugyanis úgy tudná elérni.

Menetben amúgy nem csak gázrendszerével, minden egyéb jellemzőjével is meggyőző a Prius, a nem kis mértékben megtört autót korrektül összerakták. Akinek tehát szimpatikus lett az immár itthon is gázosítható Prius első generációja, annak bátran tudjuk ajánlani. Mivel a világ első hibridjeként került forgalomba, ma a legolcsóbban kapható meg. Érdemes tudni, hogy nem csak korábbi vásárlói, még a Toyota is bukott rajta, szinte az újkori vételárát, azaz mintegy 7,5 millió forintot, ugyanis 10 évvel ezelőtt a Prius állítólag vételárának kétszereséért volt csak előállítható, ugyanakkor – legalábbis Európában – így is csak szerény számban volt eladható, itthon pedig a gyári bemutató-autókkal együtt is mindössze 5 talált gazdára. A fellelhető példányokat tehát vadászni kell és próbánk alapján érdemes. A Prius volt annyira űrhajó megjelenésekor, hogy ma se tűnjön idejétmúltnak. Utastere négy felnőttnek kifejezetten tágas, de akár öten is el lehet férni benne, lemezei mögül még 10 évesen is a kitűnő összerakottság érződik ki, miközben kilométerköltségével a ma még csillagászati áru elektromos autókét közelíti. Ma Márk példáját alapul véve 2 millió forintból hozható ki a mintegy 11-12 forintos (átlagos benzines harmadát, a kisautók felét kitevő) kilométer-költségű autó, melyben egyébként minden olyan lényeges extra (légkondicionáló, ABS, 2 légzsák, elektromos kényelmi eszközök sora) megvan, ami egy 10 éves autótól elvárható.

A mai árakon 100 kilométert legfeljebb 1200 forintból, de inkább kevesebből, akár ezer forint alatti összegből megtevő (5 üléses, tehát egy főt alig több, mint 200 forintos 100 kilométerenkénti díjjal szállító gázosított Prius üzemköltsége egy benzinesének kétharmada sincs, s mivel a növekvő üzemanyagárakkal egyre többet lehet vele spórolni, megtérülése is egyre csak gyorsul. Mostani árak szerint 100 kilométerenként 600 forintnyi üzemanyagköltség spórolható vele, ami már mindössze évi 10 ezres futásnál is 60 ezer forintot jelent. Az autó megtérüléséről nincs értelme beszélni, ám a gázrendszeréről igen. Mivel a Prius eleve takarékos, a gázosítás viszonylag komoly, 50 ezres futással térül meg. Aki sokat autózik, annak bizony érdekes alternatíva lehet ez az autó is a túlélésre, akár a taxisok számára is, akik a héten a „400 Ftos benzinen, szállítsunk 200 Ft-ért?” kérdéssel sztrájkoltak – autógázzal bizony ők is jobban járnának (ahogyan azt teszik is sokan – persze nem ilyen fogyasztással).
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Saját értékrended szerint igyekeztél kijavítani mások általad vélt hibáit. Azonban egy dologról megfeledkeztél. A saját hibáid kijavításáról, aminek viszont meg kell előzni mindent!
    Minden kritika alapja az egészséges önkritika… Ha ez sérül, akkor ettől kezdve borul minden.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!

    Örülök, hogy a cikk egyesek személyiség fejlődéséhez is hozzájárulnak, de a személyeskedést mellőzve, tartsuk magunkat a témához.
    Van Prius ami rossz mert nem hordták szervizbe, csak minden másodikra vitték, csaltak ilyesmi, mindenhol lehet pár ilyet találni.
    A visszahívás az alapvetően egy jó dolog, mert amíg pl a Francia autóknál visszahívás nélkül jön ki a típushiba és lehet szervizeltetni addig itt behívnak és megcsinálják ingyé. A média felelős, hogy a visszahívást nálunk negatív színben tünteti fel és mivel a toyota kezdett hozzá a Priusokkal, gondolom a konkurencia rá is segített, hogy ez így is legyen. Ugyanis az egyetlen értelmes autó elérhető áron ma a Prius 🙂

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    “Nem olyan régen Amerikában visszahívták az összes hibridet átvizsgálásra, mert egy törésteszt után (talán két nappal) egy Chevy Volt leégett állásában”

    Az összes hibridet biztosan nem hívták vissza átvizsgálásra, sőt mi több egyetlen egyet sem hívtak vissza (ez csak az USA-ban közel másfél millió járművet érintene, annyira nem hülyék az amerikaiak hogy a semmi alapján ennyi járművet átvizsgáljanak, pláne ha egy Volt ég le minek hívnák vissza pl. a Prius-okat? Ha egy katonai repülőjármű vélhetőleg műszaki okok miatt lezuhan, akkor sem az összes létező repülőgépre rendelik el a repülési tilalmat legfeljebb csak az azonos típusra).

    Mellesleg egy hibrid semmivel sem jelent nagyobb kockázatot a kigyulladás tekintetében mint egy nem hibrid. Amitől valóban le tud égni egy jármű, az a benzin-gázolaj és nem az akkumulátor.

    http://www.green.autoblog.com/2011/11/22/a-sensible-response-to-crashed-chevy-volt-fire-at-nhtsa-as-gm-up/

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    “A NiMh akkukban található a világ leggyúlékonyabb anyaga.”

    Akkor legyen szíves nevezze meg ezt az anyagot ami az Ön állítása szerint a világ leggyúlékonyabb anyaga és éppen a NiMh akkumulátorban található! Én ugyanis még soha ilyenről nem hallottam, had tanuljak már valamit. (bár borítékolom, hogy itt megint nem nekem kell majd tanulnom)

    “A közlekedésben a legbiztonságosabb a repülés. Ott is volt gond a NiMh. akkukkal.”

    Ez így önmagában elég értelmetlen állítás. Esetleg ha elmondaná, hogy mire vetítve a legbiztonságosabb. Pl. megtett utaskilóméterre vetítve.

    A hivatkozott oldalon egy borzalmas magyarsággal lefordított – valószínűleg gépi fordítás – szöveg található, ahol egy db NiMh akkumulátorról szó sincs. Ott lítium alapú akkumulátorokról van szó, a kettőnek viszont az ég világon semmi köze sincs egymáshoz. Van egy olyan érzésem, hogy ön súlyosan keveri a kettőt.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    A veje lehet maga az atyaúristen is, akkor is valósággal gyökeresen ellentétben álló marhaságot mondott. Ezt pedig 14 évnyi – az USA-ban 11 évnyi, mivel ott csak 2000-től forgalmazzák a Prius-t – meghibásodási adatsorral ill. a vevői elégedettség felmérések eredményeivel egyértelműen bizonyítani lehet.

    Azonban végre egy dologban egyetértünk. Valóban, én nem olyan iskolába jártam, hanem olyanba, ahol ha az ember azt állította, hogy mondjuk 1+1 az mínusz 786 és ehhez ragaszkodott is, akkor nem plusz tiszteletet adtak neki ezért, hanem elégtelent. Én ilyen környezetben szocializálódtam, ezért hajlamos vagyok rámutatni a hibákra (tipikus bal agyfélteke domináns hozzáállás). Mindig azt hittem, hogy ezzel jót teszek, hiszen kijavíthatom mások hibáit és nem hülyeséggel a fejükben élnek tovább. Nyilvánvalóan ez egy nagyon naív elképzelés volt, hiszen az emberek jelentős része egyáltalán nem úgy gondolkodik mint én, számukra abszolút lényegtelen hogy mi az igaz és mi a hamis, ehelyett inkább az számít, hogy pl. megkapják a megfelelő tiszteletet (tipikus jobb agyfélteke domináns hozzáállás).
    Megértettem, hogy Ön az utóbbi kategóriába tartozik, ezért ha a jövőben akármilyen ökörséget fog leírni, én direkt nem fogom kijavítani és nem fogom bebizonyítani az ellenkezőjét.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!
    @Arni, igen a kondimmal nincs baj, bár mostanában többet kell dolgozni ugyan azért a pénzért és egyre kevesebb a lazsa idő edzésre.
    Az aksi miatt nem kell félni, mert Nikkel Metál Hidrides (NiMH) nem az általad említett, mondjuk ez így 5x nehezebb is. A gáz tartály pedig 1cm-re sincs az akutól. Szerencsére mindkét darab rendelkezik a “fekete doboz” tulajdonságaival.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!
    @Arni
    Légi közlekedés 5x több üzemanyagot igényel.
    Amire a gáztartály szétmegy én már rég stückökben vagyok.
    A törésteszt 5ös, gondolom a 300 hülye a csoport képen gondolt az ütközésre is.
    Nem a kivagyiság vagy a faszarágiság vezérelt, hanem a kibocsájtás, mert akkor dízelt vettem volna vagy lexust, illetve gázos swiftet,. Remélem azért nem fáj, hogy gondolok helyetted is a családodra, utódaidra.
    @Navigátor
    Köszönöm a fogalmak helyre rakását.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    [i]“A közlekedésben a legbiztonságosabb a repülés”[/i]

    Bizonyára igazad van, legyen is, bár engem ez az érzés soha nem kerít hatalmába egy repülőgépen.

    A hibridről, illetve a cikkről írott véleményedet tiszteletben tartom, innen is látszik, hogy ebben a kérdésben még igen megosztott az autósvilág.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    [i]“Remélem nem azt az egetverő ostobaságot szeretné mondani, hogy több ezer Hertz dolgozó – a takarítótól a vezérigazgatóig – egybehangzó és együttes véleménye kristályosodott ki a veje szavaiban?”[/i]

    Micsoda pofátlan mondat ez?? Nem szégyelli magát??!!
    A vejem nagyfőnök az egyik Hertz-nél, azért csak van rálátása ezen dolgokra még hivatalból is.

    Ismét csak azt tudom mondani az egész hozzászólásra, amit már egyszer megtettem. Amerikában az egyik elit iskolában a 9 éves gyerekekkel olyan foglalkozásokat tartanak, hogy véleményt kell mondaniuk egymásról, és csak pozitívan szabad megnyilatkozni. Aki nem tud pozitívan megnyilvánulni, az fekete pontot kap. 3 fekete pont után elbeszélgetnek a szülővel, hogy gyerekkel nincs valami rendben…
    Nos kedves Bohóc, az biztonsággal megállapítható, hogy ön nem ilyen iskolába járt!
    Lehet hogy ért a hibridekhez, viszont ez egymagában kevés, ha más területeken meg alapvető hiányosságok mutatkoznak, amit minden magára valamit is adó ember igyekszik pótolni.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nem teljesen ide passzol, de ha van idejük nézzék meg a “ki ölte meg az elektromos autót” című filmet. Ha jól látom darabolva fent van a youtube-on is. Tanúlságos lesz…

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    “Az olaj fenntartható erőforrás, csak a keletkezésének ütemében szabad csak kitermelni.”

    Ebből az állításból egyenesen következik, hogy NEM fenntartható erőforrás, mert jelenleg kb. milliószor gyorsabban használjuk fel mint ahogy keletkezik. Az évtízmilliók alatt keletkezett készletet 100-150 év alatt robbantjuk fel. És ebből már nem sok maradt.

    “Az LPG az egyéb nem üzem-fűtőanyag célból felhasznált kitermelt/feldolgozott olaj során, is keletkezik, melyet felhasználás híján elfáklyáznak. Vagyis felhasználása zéró emissziót jelent, mert hulladékot hasznosítunk.”

    A zéró emissziónak a definíciója nem ez, hanem az hogy nem bocsájt ki semmilyen szennyezőanyagot sem a légkörbe. Se az LPG se a CNG se a biogáz, se a földgáz nem tud ilyet, ha elégetem ha nem.

    “Az Olaj az egy csodálatos anyag, elégetése barbárság”

    Ennek ellenére az emberiség a kitermelt olaj több mint 80%-ával ezt teszi. De már nem sokáig.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    “Vannak olyan számítások, miszerint ha ilyen mértékben emelkedik a felhasználása, akkor még van max. 35 évünk.”

    Azok nem számítások, csak hasracsapások. Sokkal jobb becslés, ha azt mondjuk, hogy már 10 évünk sincs (ez viszont tényleg számításon alapul). 2005 óta egy egyre növekvő hiány van a piacon kőolajból, néhány éven belül komoly nehézségek várhatók az ellátásban. (ez a néhány éven belül akár már 2012-t is jelentheti).
    A hibrid az ég világon semmit sem tud ezen (globálisan) javítani, se az elektromos autó se más, az összeomlás már elkerülhetetlen. Sokkal gyorsabban esik ki alólunk az olaj, mint ahogyan azt bármivel helyettesíteni tudnánk. Fájni fog, nagyon!

    “Ne haragudj, azért ennél sokkal nagyobb tisztelettel kell viseltetni mások iránt, mintsem ilyen stílust megengedni magadnak! Egyébként ez az egész hozzászólásodra érvényes.”

    A – számomra – nyilvánvaló hülyeséggel szemben milyen plusz tiszteletet kellene tanusítanom? Nagyon szép az a mellébeszélés amit előadott a Hertz-ről, de engem nem hat meg. Remélem nem azt az egetverő ostobaságot szeretné mondani, hogy több ezer Hertz dolgozó – a takarítótól a vezérigazgatóig – egybehangzó és együttes véleménye kristályosodott ki a veje szavaiban? (pedig pont ezt írta le). Ön tényleg azt hiszi, hogy a Hertz-nél – vagy bármelyik más autókölcsönzőnél – mindenki autóipari szakértő mérnöki háttérrel? Ha igen, akkor nincs miről tovább beszélni.
    Tudja van a hozzáértő ember meg van a kibic. A kibic mivel nem tud semmit, egyetlen lehetősége az, hogy megnézi más mit csinál és azt mondja amit hallott tőle (de néha még azt is rosszul adja vissza, mert nem érti meg). A hozzáértő viszont számottevő mennyiségű időt töltött elméleti és gyakorlati szinten a kérdéskörrel, komoly tapasztalata van a területen ezért nemcsak hogy nem szorul rá, hanem nem is alkalmazza a kibicek technikáját.
    A kérdés amiben bátorkodtam eloszlatni a számos tévhiteinek egyikét vitára nem is érdemes, mert az elmúlt több mint 14 év meghibásodási statisztikái rendelkezésre állnak – persze nem Önnek, hiszen Ön kibic -, ezek alapján minden kétséget kizáróan a Prius a kategóriájának legmegbízhatóbb járműve. Aki a BIZONYÍTHATÓAN legmegbízhatóbb járművet elveti és helyette egy KEVÉSBBÉ MEGBÍZHATÓT választ azzal az érveléssel, hogy “jajjaj, ha baj van akkor borul minden és akkor megszívjuk, de kegyetlenül”, azt az én könyvemben úgy hívják, hogy idióta. És ez akkor is így marad, ha Ön szerint ezzel szemben inkább plusz tiszteletet kellene tanusítanom, nem pedig elmondanom, hogy ez egy saját magának is ellentmondó ökörség.

    Mivel láthatóan a tudományos érvelésnek vajmi kevés hatása van Önre, mondok mást is. Hogy hogynem, legutóbb éppen az Ön által nagyrabecsült Hertz-től béreltem Prius-t Nevadában. A világ egyik legnagyobb autókölcsönzőjének ez az egyszerű művelet csak harmadikra sikerült. Először hoztak egy olyan autót aminek a bérlés másnapján járt volna le a műszaki érvényessége. Szerencsére még a kiadáskor észrevették, de persze azonnal nem tudtak másik Prius-t adni, úgyhogy egy nap múlva vissza kellett adnom a gépet és akkorra ígérték a csereautót. Másnap ismét elfancsalodott a “kiváló” Hertz alkalmazott feje, ugyanis a csereautó egy régebbi, 2. generációs Prius lett, pedig én kifejezetten a 3. generációst kértem, ezen felül kiderült, hogy a csereautót is a bérlési idő alatt tervezték műszaki felülvizsgálatra vinni. 🙂 Ezt konstatálva már nagyon elsápadt a pult mögött álló emberke, és azonnal ideges telefonálásba kezdett, majd kérte hogy sétáljak egy órát a környéken, addig hozat egy olyan Prius-t amivel nyugodtan nekivághatok a 2 hetes útnak. No, 3.-ra ez végül sikerült is. (Az okozott kellemetlenségért pedig felajánlottak egy tank benzint kárpótlásul).
    No, ilyen “profi” működés után egy Hertz alkalmazott nekem ne adjon semmilyen tanácsot sem, pláne ne olyan témában amivel majd 15 éve foglalkozom.

    Akár elhiszi akár nem, a témában nem a kibic kategóriát képviselem, és abszolút nincs szükségem arra, hogy azon izguljak hogy más mennyire okosnak és informáltnak hisz vagy mennyire nem. Egyetlen célom az elképesztő hülyeségek kijavítása volt, ha Ön ennek ellenére inkább tövábbra is ragaszkodni kíván ezekhez, akkor tegye.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!
    vidi500 a Priusszal 66$ jön ki 1 hónap ha évi 20 000km-t megy, sima autóval 104$ mint ahogy írtad is. Ez 38$ különbség ami 36,5% vagyis több mit 1/3-a a havi üzemanyagnak. 2,2 év alatt van meg 1000$ javítási költség és mivel 500e+km-t is ment egyes Prius kaliforniában rendszeresen karbantartva nulla hibával, ugyan azzal a féktárcsával, így kevésbé hiszem el, hogy bármi tönkre menne rajta, pont erről az autótóról írsz te is,, az enyémnél is 10 év után 11% aksi gyengeség jelentkezett. A CNG ára pl 2$ náluk benzin arányosan az 1,5$ kevesebb. Így 37,8$ jön ki havonta a prius és 59,5$-ra egy hagyományos autó. Azaz 5,13Ft/km CNG Prius, ez nálunk ugyan így 6Ft/km-re jönne ki. Náluk 1900$ az átlagbér 420 000Ft, nálunk a fele. 5,4% teszi ki a havi fizetésének az üzemanyag amennyiben leszarós típus, ha nem akkor 1,9%-át. Náluk 1,6$ 1 kg kenyér 360Ft, vagyis mint nálunk. Hát nem tudok beléd kötni 😀 Gratulálok 😉

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    [i]“Navigátor erre gondolt, hogy saját önmegvalósításuk helyett a kúton hagyják a pénzüket.”[/i]

    Igen, Navigátor így gondolta. Ott ez (tőlünk 10.000 km-re) nem így működik. Ott arról van szó, hogy az a 100$ havonta amibe a benzin kerül, az nem tétel!
    Ellenben az szívás, ha valami probléma adódik a kocsival, márkaszerízbe kell vinni, 1 hétig nem tud vele járni, azontúl otthagy 1000$-t alkatrészre, meg javítási költségre. Az az igazi szívás ott!
    Ők ezt így fogják fel. Tejesen más normák, teljesen más mentalitás, értékrend, mint amit mi átlag magyar itthon egyáltalán el tudunk képzelni.
    Ott nem az a jó autó, ami keveset fogyaszt, hanem amihez élete folyamán hozzá sem kell nyúlni, maximum olajat cserélni.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok,
    Opelfan, ha a Priusba nem is, de évente a 2 ingyen alternatív költségű utazásba bizonyára beleszeretne. A Prius egy eszköz amivel hamarabb tudja elérni álmait. Átlagosan 10-15Ft/km megtakarításról beszélünk ami egy átlagos éves 20 000 megtett km esetén 300 000 Ft.
    Navigátor erre gondolt, hogy saját önmegvalósításuk helyett a kúton hagyják a pénzüket.
    Ellenben nekem is ez a véleményem, hogy nem lehet akár a saját jelen megoldásommal szemben racionálisabb tisztább megoldást választani és én nem mondanám magam hibrid megszállottnak.
    A Priust a természet faragta, betartja a törvényeit, akár mennyire hibás az ember aki tulajdonolja.
    Mindannyian ugyan oda tartunk, csak vannak akik lassabban érnek oda.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!
    Vidi 500 és Navigátor, a vélemények eltérhetnek, de ettől függetlenül mindhármunk feje fölött ugyan az az ég.
    Nem támogatom mások csikként való elnyomását, mert az csak további dacot szül a témát illetően.
    Az olaj fenntartható erőforrás, csak a keletkezésének ütemében szabad csak kitermelni.
    Az LPG az egyéb nem üzem-fűtőanyag célból felhasznált kitermelt/feldolgozott olaj során, is keletkezik, melyet felhasználás híján elfáklyáznak. Vagyis felhasználása zéró emissziót jelent, mert hulladékot hasznosítunk. A sajtolás-tárolás-szállítás-kimérés során keletkező kibocsájtást lehetne csak rá számolni, hiszen nem bányásznak olajat, hogy LPG-t hozzanak létre. Addig amíg el nem érjük a teljes LPG keletkezés felhasználását, ott van a Bio-gáz, nem a CNG mert az lakossági metán, amit direkt kitermelnek, a bio-gáz az hulladék gáz, mint az LPG. Metános autót nem is támogatnék.
    Az Olaj az egy csodálatos anyag, elégetése barbárság, ezért is fogok beszerezni egy elektromos fűtésű reduktort, hogy a hideg motor üzem se benzinről menjen.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nem vagyok a technikai fejlődésnek ellenzője. A jelenlegi helyzettel valamit kezdeni kell, mert a “fekete arany” behálózta egész életünket, és itt most nem csupán az autózásra gondolok, hanem az élet számtalan területére, a hozzáférhetőség meg egyre romlik. Vannak olyan számítások, miszerint ha ilyen mértékben emelkedik a felhasználása, akkor még van max. 35 évünk. Utána is kezdeni kell valamit az életünkkel, lehetőleg megőrizni eddig elért életszínvonalunkat, kényelmünket, stb. 1 liter benzin munkavégző képessége azonos 1 ember 8 órai nehéz fizikai munkájával.
    Tehát becsülni kell. Erre egy próbálkozás a hybrid, ami kitolhatja valamennyivel ezt a még hátralévő rövid időszakot.
    Bizonyára igazad van a hybrid energia takarékosságát illetően, legyen is, (javasolom az internetes fórumok íratlan szabályai szerinti tegeződést), de várjuk ki a végét, ma még nagyon kicsi a hibridek részaránya.
    Azért ne legyünk elvakultak, egyelőre még kezeljük ezt az egészet óvatosan.

    [i]“Ne haragudjon, de egy a Hertz-ben dolgozó ember tévhite az miért késztette önt “kijózanodásra”?”[/i]

    Ne haragudj, azért ennél sokkal nagyobb tisztelettel kell viseltetni mások iránt, mintsem ilyen stílust megengedni magadnak! Egyébként ez az egész hozzászólásodra érvényes.
    A Hertz egy világot behálózó autókölcsönző, ami mellett munkagépek, szerszámok is vannak.
    A Hertz 10.000 számra tart személyautókat, közöttük hibrideket is, ők üzemeltetik, tartják karban, tehát azért csak vannak tapasztalataik, tudják miről beszélnek, és nem “egy ember tévhite”.
    Úgy csinálsz mintha bölcsek köve a zsebedben lenne, emiatt másoknak tisztára megmondod a tutit, és aki nem osztja a véleményed az mind hülye. Ez a stílus nem vezet sehová, ha azt hiszed hogy ezáltal okosabbnak, informáltabbnak tűnsz, akkor nagyon tévedsz, ez nem fog meghatni senkit.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Ne haragudjon, de egy a Hertz-ben dolgozó ember tévhite az miért késztette önt “kijózanodásra”?
    A veje egyszerűen csak megismételte a hozzá nem értők által milliárdszor elpuffogtatott tévhitek egyikét, ami egyéblként köszönőviszonyban sincs a valósággal.
    “túlbonyolított elektronika”? Miről beszél? Ha túl lenne bonyolítva, akkor várhatóan megbízhatatlan is lenne, ennek ellenére a Prius hosszú évek óta az ELSŐ a vevőelégedettségi felméréseken, és a lehető legmegbízhatóbb személygépjárművek egyike (ha nem pont A legmegbízhatóbb).
    Pont az USA-ban meg sokszorosan hülyeség a meghibásodásoktól tartani, pl. Kaliforniában 10 év/150000 mérföld garancia van a hibrid komponensekre, de más államokban is legalább 8 év/ 100000 mérföld, amit a statisztikák szerint szinte senkinek sem kellett még eddig igénybe venni!
    A lányáék nem akkor szívták volna meg ha Prius-t vettek volna, hanem pontosan így szívták meg, hogy nem ezt vettek, de kegyetlenül.

    Ahhoz képest, hogy azt állítja mennyire nyomon követi a hibrideket, pontosan ugyanazokat az ostobaságokat hajtogatja mint a teljesen hozzá nem értők szoktak. 100-200 km csalóka lehet, meg a feltöltött akku sokat besegíthet? Ember, miről beszél??? A Prius akkumulátoraiban kb. 600 Wh-nyi felhasználható energia van, ezzel 1-2 km-t lehet mindössze menni. Másrészről mi az, hogy sokat besegíthet? PONTOSAN azért van, hogy besegítsen, ez a hibridség lényege!
    Ez pont olyan ostobaság volt, mintha valaki azt mondaná, hogy hasonlítsuk össze egy kizárólag belsőégésű motoros járművet, de üzemanyagot ne töltsünk bele mert az nagyon segítené a teszt alatt.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nyomásviszonyoktól függetlenül a Prius-ban levő Atkinson ciklusú benzinmotor kb. a legjobb dizelek hatásfokát produkálja. A hatásfok pedig még véletlenül sem viszonylagos, az teljesen abszolút vagy %-ban vagy g/kWh-ban szokták megadni. A benzin-gázolaj térfogategységre eső eltérő energasűrűségét pedig ebbe beleszámítják.

    “Az akkuba a fékezés által visszatermelt energia igen kevés, az csak kis hányad, nem jelentős, azt máshonnan is pótolni kell.”

    Ezzel sok baj van.
    1. Fából vaskarika (pótolni kell máshonnan a visszatöltött energiát???)
    2. Abszolút nem is igaz. Ha igaz lenne, nem sok értelme lenne a hibrideknek, és nem is lennének számottevően nagyobb hatásfokúak a nem-hibrideknél, pedig nagyon is azok.

    MAJD látjuk mi lesz belőle? Mikor? Nem majd, hanem már 14 éve látjuk.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!

    vidi500: Az aku 2km tiszta elektromos módot tud. 100km bőven elég, nekem 50-60km alatt, nullázás után, beáll az átlagra, vezetési stílusomhoz illeszkedően. Gyorsítás folyamatos pedál benyomással, tele aksi állapotba, elérve 69-et, láb levesz puhán vissza tesz, kinyomva a generátor üzemet és vitorlázás 50-ig. Ha már nincs hova tölteni akkor elnyújtott vitorlázás villany hozzáadásával. Így csak annyit megy a motor amennyit kell és azt is áttétel csúcsán. Ez csak akkor megy ha nem akadályozok vele senkit, de nagyobb forgalomba is kivitelezhető nyomokban.

    Szüleimnek 1,4-es Jazzük van, én azon untam meg a kézi váltót, meg hogy hülyének néznek az autó tervezők, a HSD rendszerrel sokkal komolyabb vezetési élményt/kapcsolatot tudok teremteni az autóval.

    A gázolajos autók benzinhez hasonlítható fogyasztásához, meg kell szorozni 1,1-el vagyis az említett saxo fogyasztás benzinben számolva 4,73.
    Gyakori leszarom pályázásnál sem megy 4,9 fölé a fogyasztás 150-160 völgy 90-100kmh domb sebesség mellet. Nincs huzatás..

    Az autót egyeztetés alapján minden hétköznap megnézheted Tatabányán Stúdium tér 1 alatt.

    Üdv,
    Márk

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Kedves mark!
    Hidd el, nyomon követtem a Prius Hybrid-et megjelenésétől kezdve kb. 2 évvel ezelőttig. Én is el voltam bűvölve tőle. Gyerekeim az USA-ban élnek, hát hol vegyen az ember hybridet, ha nem ott? Jó közelítéssel az új autók is felényibe kerülnek mint itthon, azon túl pedig a hybridhez még további kedvezmények is járnak ott, nem úgy mint nálunk.
    Rögtön javasoltam is a lányoméknak (a vejem a Hertz autókölcsönzőnél dolgozik) ezt vegyétek. Válasz: ááá nem vállaljuk be! Túlbonyolított elektronika, nem kell, mert ha baj van, akkor aztán borul minden, megszívjuk de kegyetlenül, nem kérünk belőle. Ennek hatására kezdtem én is józanodni ebből a bűvöletből.
    A vezetés úgy lenne korrekt, ha legalább 2000 km nyomunk le. 100-200 km az csalóka lehet, mivel az akku sokat besegíthet feltöltött állapotban.
    Elhiszem hogy meg vagy elégedve vele, maradjon is így. Ettől függetlenül szívesen megnézném a kocsidat. Ha a Honda Jazz-el hasonlítanánk össze a fogyasztást, valószínű nem nyerném meg, rossz aerodinamika, magas, széles, tehát nagy homlokfelülettel, tehát autópályán 6,2-6,5 körül van a fogyasztása, országút 5 liter. A másik a Saxo 1,5D esélyesebb, legalábbis legutóbbi USA-ban töltött félévemig biztos az volt. Ezen időszak alatt az itthoni állás megártott a kis diesel üzemanyag ellátó rendszerének. Azelőtt mértem télen mínusz 10C fokban autózva 380 km-es távot megtéve 110-130 km/h sebességgel, elindulás előtt 20 percet pöfögtettem az udvaron, ezt is beleszámolva, azonkívül ezen útszakaszban kb. 2 órányi városi poroszkálás volt, és így jött ki 4,3liter/100 km-re. Most fél literrel több, de még akkora gond nincs vele, hogy hozzányúljak. Ezekkel az adatokkal tudnánk összehasonlítani.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Kedves vidi500!

    Én megértelek, nekem 3 évembe telt need for speedről felfejlődjek egy 1es Priusig.
    Ha segít valamit akkor felajánlom, hogy tele tankkal vezessünk egyet valamerre, úgy is csak így jön ki a különbség, akár teli tankos méréssel.

    márk.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    [i]“A mai hibridek döntő többségében ráadásul nem OTTO hanem Atkinson ciklusban működik a belsőégésű motor, aminek a hatásfoka kb. a dizelek hatásfokával egyezik meg,”[/i]

    4 ütemű dugattyús motorokról van szó, hiába az Atkinson ciklus, a nyomásviszonyok lényegesen alacsonyabbak, felényiek, mint a Dieselnél, ez kihat a hatásfokra is. Persze a hatásfok is viszonylagos, kérdés mihez hasonlítjuk. Ha azt vesszük alapul, hogy 1 kg-nyi gázolajban több kalória van tárolva mint 1 kg benzinben, akkor igen, a benzinmotor is dolgozhat olyan hatásfokon, mint a Diesel, mert a Diesel nem képes olyan arányban hasznosítani a gázolajban tárolt többletet energiát mint amennyit az alacsonyabb energiatartalmú benzin tartalmaz. Ha azt vesszük alapul, hogy 1 liter benziből, illetve 1 liter gázolajból melyik motor tud többet energiát kiszedni, akkor a Diesel a nyerő. Persze ez is sok mindentől függ. A benzinmotor rákfenéje a hidegindítás, ami viszi az üzemanyagot. Szóval számtalan módon lehet ezt a témakört tálalni.
    Az akkuba a fékezés által visszatermelt energia igen kevés, az csak kis hányad, nem jelentős, azt máshonnan is pótolni kell.
    Tudom én, hogy apró trükkök sokaságával jelentős eredményeket lehet elérni, erre alapoznak a hibridek, vannak is eredmények, majd látjuk mi lesz belőle. Számomra az említett 5-szörös konverzió az igen mellbevágó, habár tudom nem megy mindig végig, hanem közvetlenül is dolgozik a benzinmotor. Az egész engem óvatos optimizmusra int.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Ha semmit nem jelent az, hogy nem a Toyota oldalán van az anyag, akkor honnan veszi azt hogy a Toyotának bármi köze van hozzá? A pdf-ben erre semmilyen utalás sincs, az anyag szerzője (Jason Holleb) pedig akkor a Chicago-i Kent főiskola hallagtója volt, ma pedig San Francisco-ban architect a Hayes csoportnál, köze sincs a Toyotához.

    A szabványos tesztciklusok valóban viszonylag messze állnak a gyakorlatban tapasztalt értékektől, ezek alól egy kivétel van, pont az USA-ban érvényes EPA tesztciklus. Igaz ugyan, hogy ezt éppen 2008-tól, 1 évvel az itt tárgyalt események után dolgozták át. A 2008-tól érvényes EPA tesztciklus sokkal közelebb áll az átlagos felhasználáshoz (pl. kötelezően előír légkondícionáló használatot is a teszt alatt, nagyobb gyorsulást és nagyobb végsebességet tartalmaz mint az elődje), és igen sok esetben a gyakorlatban még jobb fogyasztást tapasztalnak a vevők mint amit a tesztciklus ad.
    Az európai és japán tesztciklusok viszont változatlanul a 25-30 évvel ezelőtti viszonyoknak megfelelőek, vagy vonalzóval készültek és ezért nem tükrözik a ma szokásos felhasználást.

    Amit a belsőégésű motorokról írt az nagyon szép, csak nem értem hogy jön ide. A mai hibridek döntő többségében ráadásul nem OTTO hanem Atkinson ciklusban működik a belsőégésű motor, aminek a hatásfoka kb. a dizelek hatásfokával egyezik meg, hibridben alkalmazva pedig a dizel-ét lényegesen meg is haladja (ennek köszönhető a hibridek fölényes győzelme a megadott Edmunds.com-os tesztben városban és azon kívül is).

    Nem az számít, hogy hányszor történik konverzió, hanem az hogy ÖSSZESEN mennyi a veszteség. Ráadásul a Toyota HSD-je nem soros hibrid, tehát szó sincs arról, hogy állandóan a benzin->hő->mozgás->elektromos->vegyi->elektromos->mozgás konverziót kellene végrehajtani. A HSD soror-párhuzamos elrendezésű hibrid, csak a belsőégésú motorral, csak a villanymotorral és a kettővel együtt is tud hajtani. Az akkumulátorban levő energia pedig döntő részben pedig NEM a benzin közvetlen konverziójából származik, hanem a más, nem hibrid járművekben egyébként 100%-ban elvesző mozgási és helyzeti energia egy részéből amit lassításkor/guruláskor/leejtőn haladáskor a rendszer visszatölt.

    Noha a kizárólag belsőégésű motorral hajtott jármű kevesebb konverziót végez mint a hibrid, ennek ellenére sokkal nagyobbak a veszteségei mint a hibrideknek. És szó sincs semmilyen fizikai törvény átlépéséről sem.
    Itt nem lelkesedésről van szó, hanem tényekről. Azokat viszont ismerni kellene, különben oda fajulhat a dolog, hogy valaki akár azt az elképesztő hülyeséget is elhiszi, hogy egy tank méretű Hummer zöldebb mint a Prius, vagy hogy a hibrideknek semmi előnyük sincs városon kívül.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Az, hogy a Pdf. egy Chicago-i felsőoktatási intézmény gépén van, nem jelent semmit. Az üzlet az üzlet mindenhol.
    Azt mondtam, a Prius-Hummer fogyasztási adatai arányosak, csak nem életszerűek, mivel az EPA tesztciklus, és más tesztciklus sem életszerű, nem valóságos fogyasztási adatokat produkálnak. Meg lehet nézni bármely szalonban kiállított bármely márka autóit, a rajta szereplő fogyasztási adatok köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.

    Technika, és fejlődéspárti vagyok. A belső égésű motorok hőenergiát alakítanak át mozgási energiává. Nyilvánvalóan egyik energiaformából másikba történő átalakítás minden esetben veszteséggel jár. Az OTTO motornak is adott egy hatásfoka, (amit persze fejlesztenek, javítanak, változik), de sosem fogja elérni egy Diesel motorét. Ez a működési elvéből, illetve nyomásviszonyok különbözőségéből adódik.
    Akkor amikor a hőenergiát mechanikai energiává alakítjuk, majd azt tovább alakítjuk elektromos energiává, majd azt vegyi energiává, amit utána tárolunk egy későbbi felhasználás céljából, amiből azután ismét mechanikai energia lesz, nos ez beleértve a tárolást is 5-szörös átkonvertálás, és ezek az átalakítások sohasem 100%-os hatékonysággal történnek, hanem minden lépcsőben nem is kis veszteséggel járnak. Ez 5-szörös veszteség!
    Persze lehet lelkesedni, kell is, helyes, én is így vagyok, de ne felejtsük azért el, hogy ezeket fizikai törvényszerűségeket nem tudjuk átlépni. Ezek alapelvek. Ebből indulok ki, amikor mérsékelt lelkesedéssel fogadom ezt az egészet. Persze a város tiszta levegőjéért sokat tesz az akkuról való elektromos hajtása miatt.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Hát nem. Astra-t így összevetni egy Prius-al teljesen értelmetlen, se felszerelségben, se teljesítményben se komforban, se környezeti teljesítményben sehol sincs a Prius-hoz képest. Próbálja meg az Astra-t annyira felszerelni mint a Prius-t (nem fog menni mert néhány dolog eleve lehetetlen) akkor árban ott lesz vagy még többe is fog kerülni mint a Prius. A Prius már a vásárlás pillanatában olcsóbb lesz és a futásteljesítménnyel csak nő az előnye.

    A spritmonitor.de-t sem olvassa jól, vagy csak 1-2 magának tetsző adatot emelt ki. Nem csoda, hogy megint hülyeség jött ki.

    A spritmonitor.de jelenleg egy db plugin Prius adatot sem tartalmaz, így ez megint értelmetlen amit állított.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Ne haragudjon, de így nem lehet érvelni, hogy amire hivatkozik azt nem tudja hol van meg hogy mi volt leírva. Konkrét hivatkozás nélkül, amit más is megnézhet az érvei csak pusztába kiáltott szavak maradnak.

    A megadott pdf-nek semmi köze a Toyota-hoz, független eredményeket tartalmaz. Ha megnézi egy Chicago-i felsőoktatási intézmény gépén van.

    Se a Prius-nál se a Hummernél nincsenek kozmetikázott fogyasztási adatok, ehelyet az akkoriban (2007) az USA-ban érvényes EPA tesztciklus szerintii fogyasztással számoltak, amit nagyon helyesen tették, mert 2 jármű összehasonlítása nem a szóbeszéd, hanem a szabványos tesztciklus alapján lehetséges csak korrekt módon. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a “valóságban” a Prius-ok átlagfogyasztása 5.2 l/100 km körül alakul a spritmonitor.de szerint, és nem 6 l/100 km.

    De, téved. A hibridnek városon kívül sem veszik el az előnye. Ez egy nagyon régi, és kipusztulni nem akaró tévhit, amit azok szoktak hajtogatni, akik nincsenek tisztában a hibridek működési elvével.
    Parancsoljon egy komplett teszt, városi és azon kívüli szakaszokkal:

    http://www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ

    Ha igaza lenne egészen másképp alakultak volna a városi eredmények, ennek ellenére a hibrid(ek) itt is sokkal jobb eredményt hoztak mint akár az országúton/autopályán többek által legjobbnak hitt dízel.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Én elektromos fűtésű reduktort, csak targoncákon láttam. Lehet ezen a vonalon kéne elindulni. Sajnos ennyit tudok hozzátenni. Én a Fábiámon nem tudom 40 fok alá állítani a meglévő szoftveremmel az átkapcsolási hőmérsékletet így nekem sajnos viszonylag sokat megy benzinnel, főleg télen.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    1997-ota kapható a Prius I, tehát nem 10, hanem 14 éve, de ezenkívül üdvözítendő és dícséretes a kísérletezés és annak megosztása.
    Én épp egy 2005-ös szintén sérülten, olcsón vásárolt Honda Civic hibriddel “szórakozom”, de sajnos az elődök barkácsolása megkeseríti az életemet…

    A sok szkeptikus “szakértőnek” üzenem, hogy ki kellene próbálni pl egy Prius II-est, ami már szép állapotban 2,5m Ft-ért kapható, mert az általuk használt és “kisfogyasztásúnak” itélt modellekhez képest(Kia picanto, Astra G, Golf III…) akár a Prius II. akár a Civic hibrid, komoly luxusautónak számit MINDEN tekintetben! Nem beszélve a már-már legendás megbízhatóságról és tényleg nagyon kedvező fenntartási költségekről. (pl. egy ésszel vezetett hibridben SOHA nem kell fékbetétet és féktárcsát cserélni!)
    Márknak további sikerereket, hisz a közeljövő egyértelműen a hibrid autóké!

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!
    vidi500, a Prius fogyasztása nagyban függ attól, hogy a sofőr milyen, egy jó sofőrt jobbá tesz. De akik technológiai ismereteik hátráltatnak az autó teljes kiaknázásában azok a Hummert is 35 L/100km vezetnék. Ellenben engem is érdekelnének az egyes autók életciklus költségei mWh-ban.
    Ez akár vásárlói preferencia is lehet később.
    Én 4,1el járok 5,7es 1es Priusszal, a kettest hamarosan kipróbálom ott 4,3 a gyári érték, elvileg 3,1-el kell tudjak vele menni, a 3masnál 3,8 azzal 2,8 lenne az elméleti, és az új dugajossal, ami 1,75 eszik 1,3L-el, az gázon 1,8-at eszik ami 3,7Ft/km 😀 + dugajos delej ára.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nem vagyok a jónak, a fejlődésnek elrontója. Az autonavigátoron táblázatba foglalt összehasonlító statisztika jelent meg kategóriatársaival együtt, melyiknek mennyi a gyártáshoz felhasznált energiaszükséglete. Tudomásul vettem az ott leírtakat, elfogadtam, kész. Nem keresgélek most több száz cikk között, de nem is ez a lényeg. Mindenesetre a Priust nem a Hummer-el kell összehasonlítani, hanem kategória társaival.
    A belinkelt pdf. a Toyota marketing lapja volt, tehát azért igyekeztek kiemelni a Prius előnyeit, bár úgy gondolom a közölt energia arányok korrektek.
    A legkönnyebben tetten érhető adat a benzinfogyasztás. Szerintem mindkét esetben kozmetikázottak.
    Ez a Priusnál 4,26 liter/100 km, még a Hummernél 20,57.
    A Priusnál maradva a tulajok véleményét nézve azt látom, ez inkább 6 liter/100 km a valóságban.
    Úgy gondolom, és azt hiszem nem tévedek, ha azt mondom, a Hybrid a városok levegőjének tisztaságáért tesz a legtöbbet. Autópályán elvész az előnye.
    Ez érthető is. Az energia átalakítások, valamint tárolása egy későbbi felhasználás céljából az mindig veszteséggel jár. Érdekes kérdések ezek, amin érdemes filózni. Fából vaskarika nem lesz.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Kedves hkrisztián, köszönöm, a fejleményeket természetesen megfogom osztani, örülök, hogy te is 0 kibocsájtásos üzemanyaggal jársz.
    Ha már így felhoztad a vezetési stílust akkor leírom az eddigi tapasztalatokat, úgy se került be egyik cikkbe se. Jogsin is ezt kéne tanítani, meg módosítani a kreszt.

    Tanácsok kézi váltós felhasználók részére:
    – Vizsgáljuk meg motorunk csúcs nyomatékának fordulat számát, ezt a legnagyobb váltó fokozatban lehetőleg soha ne lépjük át, illetve a nyomaték jelleggörbe függőlegeshez mérten legmeredekebb domb ívét használjuk csak tartósabban.
    – Amennyiben a forgalom engedi, úgy nézzük meg sebességünket a legmagasabb váltó fokozatba 1500-as és 2000-es fordulatszámon, ha elérjük a 2000-hez tartozót akkor vegyük ki üresbe amíg ki nem fut az autó az 1500as fordulatszámhoz tartozó sebességig, itt tegyük újra a legmagasabb fokozatba és moderáltan gyorsuljunk újra 2000 fordulatszámhoz tartozó sebességre, ezzel lehet a leggazdaságosabban haladni, mert nem hajtunk meg számos motor ellenállást a folyamatos gáz pedál tartással, alacsonyabb váltó fokozatban és terepviszonytól függetlenül is alkalmazható.
    – Motorfék üzemhez, magas sebességből a legmagasabb váltó fokozatban hagyjuk amíg el nem érjük 1500-as fordulat számot, itt leváltunk egyet, majd 1500-nál ismét, végig le, kivéve 1-esbe és 20kmh alatt mindig üresbe tesszük, átlagban 20-30kmh tartományban 2esbe 30-40kmh tartományban 3masban 40-50kmh tartományban 4esben és 50kmh felett 5ödiket alkalmazunk, de ez váltóként változhat leggyakrabban a gyárak így állítják össze.
    – 1500-as fordulatszám alatt csak akkor adunk gázt, ha sík terepen sebességet tartunk, erős gázadásra itt nincs megfelelő levegő ellátása a motornak, így gyorsításhoz eggyel vissza kell váltani.
    – Gyorsításnál átlagban 1-esben 2500-ig forgatjuk a motort és 2estől mindig 2000-nél elváltunk magasabb fokozatba, más váltó áttétel fordulatszám ejtés esetén a lényeg, hogy 1500 feletti, de 2000 alatti fordulatszámra essen vissza.
    – Sík úton a 88kmh-t lehetőleg ne lépjük át, persze át lehet, de nem érdemes mert exponenciálisan megnő a légellenállásunk.
    – Emelkedőhöz közelítve vegyünk annyi lendületet amennyi elfogyásával a dombtetőn a kiindulási sebességre esünk vissza, és az emelkedő tövéig elért pedál állást tartsuk meg, szükség esetén az emelkedő mértékének ütemében korrigálva csökkenthetjük a lassulást.
    – Lejtőn, ha emelkedő jön akkor tartsuk a gázpedál állást és hagyjuk felgyorsulni az autót, hogy aztán az emelkedőn lelassulva a kiinduló sebességre térjünk vissza, ha lejtő vagy sík útszakasz jön, akkor tegyük ki üresbe, amennyiben ezzel 88kmh-t túl lépjük úgy tegyük vissza a legmagasabb fokozatba, hogy a többlet lendület a motorfék miatt a fogyasztás csökkentésével hasznosul.
    – Csak lejtőn vagy sík terepen növeljük a gázpedál állás dinamikusan
    – 60kmh alatt klimatizálásra, a leengedett ablak ajánlatos, felette lég kondicionáló, de lehetőleg próbáljuk csak a szellőztetéssel megoldani.
    – Ne közlekedjünk feleslegesen nappal városban, világítással, mert az átlag 80W-ot is jelenthet folyamatosan. (egy ember kerékpározással 150W-ra képes)
    – Hideg motor esetén mindig állítsuk le az autót, meleg esetén ha 30sec-nél tovább állunk meg akkor kapcsoljuk csak le.
    – Kanyar vételeket nagy ívben hajtsuk végre, kezdjük külső ívről, a felénél a belső ívnél legyünk, majd ismét vissza a külső ívre, így tartunk meg legtöbbet a lendületből.
    – Ne vigyünk magunkkal plusz súlyt, az ökölszabály 100kg 4% többlet fogyasztás növekedés a súly előtti fogyasztáshoz képest.
    – Illedelmességből soha nem állítsuk meg autónkat egy személy kedvéért, mert amíg ő kettőt lélegzik és 20miliwattot fektet be lépésenként a 80kg-jának mozgatásához, úgy mi legalább 1 tonnát kell újra megmozdítsunk, ez csökkenti a szükségtelen stop&go-t, ugyan ez vonatkozik állva, elindulni kívánó autósokkal szemben, amennyiben már kígyózó sorokat tart fel úgy át kell engedni! Ez a környezetileg illedelmes.
    – Útvonalunkból kerüljük a magas sebességű, magas emelkedős útvonalakat, próbáljunk egy meleg motorral minél több mindent elintézni.
    – A légellenállásunkat rontó spoilerezéstől vagy tető csomagtartótól szabaduljunk meg és kerék nyomásunkat használjuk picivel a maximum felett.
    – Az autóval törekedjünk arra, hogy minél többet tartózkodjunk a legfelső váltó fokozatban és a hozzá tartozó motor 1000-1500-as fordulatszám tartományában csorogva, vagy 1500-2000-es tartományában haladva.
    – Amennyiben adódik lehetőség teher jármű mögött magas sebesség tartományban haladni, úgy egy kocsival mögötte jelentősen könnyíthetünk légellenállásunkon(30%).
    – A féket pöccintésnél hosszabban ideális esetben csak vészhelyzetben vagy 20kmh alatt használjuk csak, minden más esetben nem tartunk elég követésit.
    – Követési távolságot úgy kell megtartani, hogy a követett jármű törés szerű irány váltása ellenére továbbra is kormányozható legyen egy befogó pálya, dragelésnél.
    – Az útszakaszon csak annyi lendületet vegyünk fel amennyit a végén a motorfékkel együtt el tudunk fogyasztani az ideális sebességre lassításhoz.
    – Előzni, terep feltételtől függetlenül, ha az előzött fele sebességgel közlekedik, egyéb esetben csak síkon és lejtőn érdemes.
    – A gázpedál adagolási sebességét az aktuális sebesség és a terep határozza meg, és mindig legyen átmenet, pl ha gyorsítani akarunk akkor 2kmh-val járjunk előrébb a gázpedállal, mint az aktuális sebességünk. Gyakorolni elvételi sebességgel lehet, megfigyelve a sebesség csökkenést az elvétel távolságának függvényében.
    – Tempomatot, kizárólag tükör vízszintes talajon használjunk.
    – Mindig jobb üresben gurulni, mint üresben állni egyhelyben.
    – *Hozzá tenném még a kamion szörfhöz, hogy rá kell gyorsítani és üresbe kitenni majd hagyni, hogy magára szívjon a kamion. Kb fél kocsinyira rámegyünk és 1 kocsinyira kiengedjük.

    Prius specifikus tanácsok: (minden más tanács ugyan úgy vonatkozik ide is)
    – A gázpedál első 10%ában kezeljük 0-5% regeneratív fékezés, 5% vitorlázó mód, 5-10% villany hajtás, 10% felett benzin mód.
    – A fékpedál első 10%ban növeljük a generátor gerjesztését 10-ről 50Amperre, ez több regeneratív fékhatást hoz létre, de csökkenti a hatékonyságát, 10% felett vegyesen egyre dominánsabb a hagyományos fék. A regeneratív fékezés közel 50%át képes visszanyerni a maradék lendületünkből 12 kmh-ig.
    – A lassítási szakasz hossza és ideje alapján a leghatékonyabb felengedni a pedált és vissza tölteni, aztán ehhez még 10%ban benyomni a féket, majd betenni B állásba és csak ezután nyomjuk be mélyebben a féket. B-be azért tesszük, hogy a motor üres járatban megtekerje a második villany motort így a motoron vesztünk valamennyit de így is több mintha elfékeznénk. Nagyobb a megtermelt áram, de csökkent hatékonysággal az adott hosszon és időben.(A B fokozat 20kmh alatt nem hasznos, tegyük vissza Dbe.)
    – Annak ellenére, hogy hideg motor alapjárat az akkumlátorra termel, ne járassuk feleslegesen a motort, kapcsoljuk le az ökölszabály szerint, mert nem haladásra használunk fel energiát.
    – 70kmh alatt a belsőégésű motor automatikusan lekapcsol, így vitorlázva, alapjárati fogyasztásunk sincs, e fölött inkább forgalomhoz alkalmazkodva tartott sebességgel közlekedjünk.
    – Soha ne hagyjuk tele az aksikat, ha magas sebességgel haladunk, akkor vegyük vissza abba az állásba, ahol a lassulást csökkentve, de használjuk a megtakarított áramot. 70kmh alatt futassuk ki a sebességünket 50kmh-ig, majd újra fel 70kmh-ig, és vitorlázó gázpedál állás újra 50kmh-ig. Továbbá ha 70kmh-ra gyorsításkor az akkumlátor már nem fogad be több áramot akkor a következő vitorlázásnál a sebesség esést csökkentsük alkalmazott villany hajtással. Ezzel lehet a leggazdaságosabban haladni.
    – Ha tele van az aksi és légkondiznánk, akkor kapcsoljuk ki a légkondit és használjuk el az áramot. Csak amúgy is járó motor mellet használjuk az A/C-t. (2es és afölötti Prius-ra nem vonatkozik)
    – Padlógázos kigyorsítást maximum tele akkumlátornál, egyszer már lekapcsolódott, meleg motornál és 60kmh alatt, szabad csak használni. 450nm, a 2-esbe 515nm.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Üdv!

    Szeretnék gratulálni a tulajnak az autóhoz! Látszik, hogy szereti a verdát és a hibrid technikát. Itt már nem csak a spórolásról szól a dolog, hanem verseny folyik a legkisebb fogyasztásért és a legolcsóbban kihozható kilométerenkénti költségért. Lehet még tökéletesíteni a rendszert, de gondolom a tervezők úgy hangolták a gépet, hogy a hétköznapi felhasználónak, laikusoknak is megfeleljen. A Toyota és az LPG párosítás jó alternatíva a gazdaságos és megbízható autózás terén. Nekem egy 1,6 – os ( 4A – FE ) Carina E-m van, én is gázzal hajtom. Régebben toltam neki és nem sokat foglalkoztam a fogyasztással, de manapság inkább én is abból űzök sportot, hogy miként tudom minél lejjebb szorítani a fogyasztást. Huszonegynéhány évesen lehet, hogy nem tudtam volna elképzelni, hogy egyszer így fogok közlekedni, de ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki. Ma már csak röhögök a suttyókon, akik elhúznak mellettem. Nem mindegy, hogy 8,2 vagy 7,4 ( gázból!), – pusztán a vezetési stílustól függően – és jól esik látni, hogy annyiból eljárok, mint egy 4 litert sem fogyasztó benzines, vagy egy kormoló dízel, ráadásul nem is egy Smart nagyságú gyufásdobozzal. Sok szerencsét és kitartást a kocsihoz! Kíváncsian várom a fejleményeket, gondolom megosztod majd. Üdv.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!

    Kedves fpd, köszönöm, hogy megosztottad ezeket az adatokat, jó látni az energia igényeket.
    Nekem csak a prospektusban van hogy:

    Lifecycle szerint a következő képen alakulnak a kibocsájtási arányok:

    Co2:
    Benzin 1.0
    Dízel 0,68
    Hibrid 0,58

    NOX:
    Benzin 1.0
    Dízel 1,58
    Hibrid 0,83

    PM:
    Benzin 0,08
    Dízel 0,19
    Hibrid 0,1

    Ha az üzemanyagot LPGre cseréljük a helyzet tovább javul. CO2 -15% NOX -80% PM -99%

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Akkor teljeses pozitív módon legyen szíves mutassa meg, mely cikkekben voltak ezek leírva, és az azokban szereplő állításokat mire alapozták! Mert hogy a valóságra nem az biztos, lsd. az előbbi levezetést.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Akkor összefoglalom:

    1. Nem érdekli a téma
    2. Egyáltalán nem ért hozzá
    3. Egyetlen állítását sem tudja semmivel sem alátámasztani (valahol valamikor valamit olvasott, de már nem tudja hol mikor és mit)
    4. (1. 2. 3.) dacára azért beleszól, ráadásul betonhülyeségeket.

    A történet nem különleges, mivel az esetek döntő többségében ez szokott lenni. Azért tettem fel a kérdéseket hátha most nem így lesz és maga tud valamit amit senki más a világon és ezzel fenekestül fordítja fel a több mint 10 éve tapasztaltakat, de most sem így lett. A történetben egyetlen meglepő dolog van, hogy úgy szól bele a kérdésbe, hogy saját állítása szerint egyáltán nem is érdekli. Úgy látszik, hogy a hülyeségnek van egy olyan szintje ahol már ez is előjön.

    Azon kívül, hogy minden állítása betonhülyeség volt, és a valóság az állításainak pontosan az ellentéte, még tetézi a dolgokat azzal, hogy belemagyaráz szintén légből kapott dolgokat a másikba. Én sok mindent el tudok viselni, még azt is ha valaki teljes ökörségeket állít hiszen ez igen gyakori tulajdonsága a hozzá nem értő és gondolkodni sem képes embereknek. Viszont az ilyen fórumok pont azért vannak, hogy ezekre rámutasson az ember. Nyilván lehetne azt is csinálni hogy csak legyint az ember és haljon meg ilyen hülyén a másik. Én most nem ezt választottam.

    Azzal hogy leírta, hogy az akkulumátor nem örök életű, nem mondott semmi értelmeset. Van olyan műszaki betrendezés ami örök életű lenne?

    Az Ön állítása szerint a nikkel előállítása macera, költéges és szennyező. Remélem azt is tudja, hogy a nikkel az acél egyik legfontosabb ötvözőeleme, és nem csak a NiMh akkumulátorokban használják fel, hanem az acélgyártásban és még számos más helyen is. Ha utána járt volna, akkor tudná hogy a Hummer tank méretű elemei így összességében több nikkelt tartalmaznak mint amennyi egy Prius-ba kerül akkumulátorostul együtt. Ezek után esetleg úgy gondolná, hogy a nikkel csak akkor “macerás, költséges és szennyező” ha a Priusba kerül, de ha ennél még több is kell a Hummer-hez, akkor az nem macerás, olcsó és környezetbarát?

    A Suzuki Swift teljesen rossz példa, miért nem egy kerékpárral jön már? A Prius-al ételmesen összemérhető járművet mondjon. Szintén egytlenegy számadatot sem mondott hogy az elektronika, a villanymotorok és akkumulátorok újrahasznosítása mennyi energiába kerül. Ez így csak mellébeszélés, és akkor még finoman fogalmaztam.

    “Nem fogok vitázni azon, hogy hány százalékkal környezetszennyezőbb egy másik autó legyártása vagy konkrétan egy Hummer legyártása mert értelmetlen dolog, mellesleg erősen kétlem, hogy vannak a birtokában konkrét számok a költségekről amelyek a gyártás első mozzanatától a szalonba állításig elkísérik az autót (akár a Priust akár a Hummert).”

    Teljesen biztos voltam ebben, mivel SEMMIT sem tud a témában, amit meg hisz az a valósággal gyökeresen ellentétes marhaságok halmaza. Ezzel meg nem lehet kiállni vitatkozni.

    Hogy a másik hitét is megcáfoljam, nekem vannak adataim a Prius-ra és a Hummer-re is:

    http://www.kentlaw.edu/faculty/fbosselman/classes/energyF09/Coursedocs/HollebJasonHybridPresentation.pdf

    A lényeg:

    1 Hummer H2 gyártásának energiaigénye: 59 MWh
    1 Prius gyártásának energiaigénye: 33 MWh

    Azaz, az Ön totálisan hibás tévhitével ellentétben a Hummer-nek már az előállítása is majdnem 2x annyi energiába kerül mint a Prius-é, és még egy métert sem tett meg! Arról nem is beszélve, hogy a Prius gyártásához felhasznált villamos energia majdnem fele a Tsusumi gyár tetőire szerelt napelemekből származnak és semmilyen szennyezést sem okoznak, így a gyártásból származó környezetterhelés KEVESEBB MINT A NEGYEDE az egyébként már azóta tönkrement, kipusztult és a klotyón is lehúzott Hummer-énak.

    256000 km-es átlagos élettartam futásteljesítménnyel számolva, a felhasznált üzemanyag mennyisége:

    Hummer H2: 52666 liter (463 MWh)
    Prius: 10913 liter (96 MWh)

    Gyártás + élettartam alatti energiafelhasználás összesen:

    Hummer H2: 522 MWh
    Prius: 129 MWh

    Azaz a Prius NEGYED annyi energiát fogyaszt és még ennél is jóval kevesebb szennyezést okoz mint a Hummer.

    Tanulság: ha valaki nem ért hozzá, nem érdekli és még gondolkodni sem tud, az ne szóljón bele ilyenekbe, különben csak egyet tud elérni azzal, hogy mégis belekotyog, hogy teljes hülyét csinál magából.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nem kell beírni mi mennyibe kerül, csak figyelemmel kellett volna kísérni az autonavigátor cikkeit, ahol egyértelműen le volt írva, összességében valóban környezetszennyezőbb a Hybrid hasonló kategóriájú társainál, éppen a telepek előállítása miatt.

    Az ilyen stílusról meg az jut eszembe, a lányom Florida legjobb iskolájában taníthat, és Florida legjobb tanárának választott személyével közösen visznek egy osztályt. A 9 éves gyerekekkel olyan gyakorlatokat végeztetnek, hogy jellemezni kell egymást gondolattársítással egybekötve, hasonlítva az osztálytársát valamely testrészhez (szem, fül, fog stb.). Csakis pozitív módon szabad jellemezni a másikat!!!!! Aki nem tud pozitív módon jellemezni, az fekete pontot kap. 3 fekete pont után elbeszélgetnek a szülővel, hogy gyerekkel nincs valami rendben…
    Úgy gondolom felnőttek révén mi is megpróbálhatunk legalább részben valami hasonlót stílust megvalósítani egymással szemben egy fórum keretében.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Sziasztok!

    Lexus rx400h, 3-4 éve? Akkor elvileg tied az első hazai LPGs HSD rendszer? Bár ez a kategória mindig megoszt engem, vajon azért vetted mert szükséged van a térre esetleg dombon laksz, vagy mert 190 volt a regadó egy 3300 köbcentisre?

    Pályán is járok vele, busz mögött 110km/h nál 3,2l/100km csak úgy simán 5l/100km, figyelembe véve a terepet 4,8l/100km, 40km/h-val jött ki egyszer 2,8l/100km több kmre kombájn mögé szorulva.

    Sok potenciált hagytak még benne a tervezők amit a biztonság vagy a kényelem oldalára billentettek inkább.

    Golfnak gratulálok, bár fele annyiért tudna ezzel, gázon számolva.

    Hybridfoelife örülök, hogy elolvastad. (foe=ellenség?)

    Az új akkumlátorokhoz a nikkelt valóban bányászni kell, a Toyota technológiai leírásában az elhasznált nikkel oxidot feldolgozva 85%-a visszanyerhető(itt nem tudom milyen energia kell hozzá, de újrahasznosítják) 15% pedig szerkezeti iparba megy. Tehát 1 kibányászott akkumlátor nikkel atomjai többször vissza kerülnek az útra. Ezt az eljárást a kettes Priusok tömegesedésével kényszerültek kifejleszteni, mert méretgazdaságossá vált.(a kiégett fűtőelemek regenerálásához hasonló, ára benne van az autó árában) Alapvetően 13 évet adtak az 1es Priusnak és az akkumlátorokat is ebbe a tartományba optimalizálták, pontosabban szólva 13 év elteltével nem a gyári kapacitást tudja majd, rövidülnek a tiszta EV üzemek, többet jár a motor, a cellákat kettesével mérik, és egyesével cserélhetőek bontott készletből. Toyota köteles átvenni az akkumlátor alkatrészeket. A vezetési stílustól függ az akkumlátorok meghibásodása, üzemi hőmérsékletet nem elérve padlózással kényszerített kisülést okozunk, akkor az oxidáció felgyorsul. Padlózni, csak üzemi hőmérsékleten és teljes töltöttség mellet szabad egyáltalán. Az intenzív vezetési stílustól stresszesebb a töltés kisülési ciklus ez is káros. Nekem egyenlőre csak annyi érződik, hogy az egyes blokkom 1 fokkal melegebb mint a többi, ezt emisszió mérés után állapították meg, a töltési sebesség is gyári állapotú volt. Ebben a témakörben van még kérdés?

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Akkor legyen szíves írja be konkrétan is, hogy mennyibe kerülne ebbe a Prius-ba az akkumulátorok cseréje és az mikor lesz az esedékes!
    Szintén konkrét számokat szeretnék látni a Prius meghajtóakkumulátorainak környezetszennyezésének mértékéről is, mert e-nélkül csak az abszolút mellébeszélés amit csinál.

    Amúgy a Hummer-es megjegyzése pontosan mutatja, hogy a leghalványabb fogalma sincs arról, hogy miről is beszél. Ha netalán a 2007-es CNW Marketing szennyanyagot idézné, akkor tökéletesen fejbelőtte magát mivel azt már számos sok alkalommal független szervezetek is cáfolták (mondjuk már egy átlagos ismeretekkel rendelkező ember is kiugrott az ablakon akkora marhaságok voltak leírva benne, de persze ehhez ezt el kellett volna olvasni, az agyatlan szajkózása a hülyeségnek lényegesen egyszerűbb és ingyen van). A Hummer-nek már a legyártása is kb. 1/3-al több energiába/szennyezésbe kerül mint a Prius esetében, ha a teljes élettartam alatt nézzük akkor pedig már többszörös a különbség, a Hummer hátrányára.
    A tények makacs dolgok, kár hogy Önnek nincs sok köze hozzájuk.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Üdv mindenkinek, nekem egy W Golf 3 -as 1,8 injektoros van , benzin -gáz is nagyon meg vagyok elégedve, átlag fogyasztása benzin 8 L, gáz 10 L így kedvező áron autozok de attöl félek hogy nem sokáig , mert már látom hogy a gázt is emelni foglya a magyar állam , nehogy már jól járjunk mi autósok.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Érdeklődéssel olvastam a cikket mivel nekem is hibrid – gázos kocsim van mégpedig egy Lexus RX400h típusü 2006-os kiadású full extrás gépkocsim van.
    Már közel 3/4 éve megyek vel és semmi probléma nincs vele! Pedig ez egy 3300ccm-es benzines kocsi!!!!!
    Akit esetleg érdekel a dolog szívesen válaszolok neki.
    e-mail címem: bleypress@t-online.hu

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Kedves Pitta,
    Ha van villanyfűtésre megoldásod akkor várom szeretettel 274 V és 12 V egyen áram van a fedélzeten, továbbá olcsó oktán szám kihasználó módosítások is érdekelnek. Tempomat gázpedál állás szög rögzítésre átállítása, autó klíma és off állás közötti automatikus választó elégtelen motorhőfok esetén stb, van még mit alakítani.
    Kb 20 másodperc hideg motornál az átváltás, meleg motornál azonnal gázon megy, kb tized másodperc benzint kap, de a szelepeknek az jól esik.
    Márk

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Na most látom hogy Zavoli és 18 fok így már valamivel jobb a kép, de még mindig az elektromos fűtésű reduktort hiányolom 🙂 Akksi végülis van a kocsiban amiről fűteni lehetne…

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Nekem ez ott fura, hogy a Prius benzinmotorja nem folyamatosan megy, tehát lassan is melegszik. A gázrendszernek, ahogy elnézem Landi Renzo pedig kb 40 fokos hűtővíz szükséges, tehát a sokszori leállítással arányait tekintve sokkal kevesebbet fog gázüzemben futni mint egy folyamatosan járó motorú benzines. Ráadásul vannak gyári átkapcsolási értékek. 90 fokos hűtővíznél ez 15mp mire átvált gázra, hidegebb motornál ez fél-1 perc is lehet… Ha targoncaüzemben tudnak működni úgy lenne a jó, persze részletesen el kéne olvasnom a cikket, de ha nem villanyfűtésű a reduktorja akkor nem sok értelmét látom.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Kedves “X”, a Priusom Németben 1,3-1,4 Millióból jön ki, plusz 200e Reg adó. 96-os Suzuki Swiftet ez nem terhelte.
    Valójában 1 millió Ft különbségről beszélünk és 1,5L fogyasztási előnyről. Az ár különbség 250 000 km után térül meg, gázon számolva. A Prius 400kgval nehezebb ebből 100kg az extra hajtáslánc a többi a biztonság. 400kg többlettel megy 1,5Lel kevesebbel. Ha arányosítjuk a Swifthez akkor 100kg-onként 4% többletfogyasztással kell számoljunk, a swift arányos fogyasztása, így 6,5L/100km, ebből az aspektusból 150 000 km a megtérülés, ami nálam 6 év. Fokozatmentes automata nincs egyik felsorolt autóban sem, ennek az autónak az emissziója 85g/km körül alakul, ezt egyik sem közelíti, sőt nagyságrendekkel túlhaladja. Ez a 2. cikk amit olvashatsz az autóról. Az autó tetszik a barátnőmnek, főleg, hogy a megtakarítás akár virtuálisan ingyen üdülésekkel tud járni, szereti ezt a kis dögöt. Fenntartása adók, szerviz, biztosítás is olcsóbb. Én igénylem a HSD rendszerű autókat és ez okozza a legkisebb kárt a környezetemben.
    Én úgy gondolom mindent megtettem a várható élettartamodért. A Győri Audis minőség biztosításos tag akivel közösen az OMWnél tankoltunk is meghasalt a dolog előtt. Továbbá a hangtalan érkezés indulás is sokkal jobban felkelti az érdeklődést mint egy véres torkú 911. Úgy gondolkozz, hogy melyik autóval közlekednél inkább utastérbe bevezetett kipufogó gázzal.

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Érdekes, amit x írt az előző hozzászólásban. Egyetértek vele, egy kisautóval jobban ki lehet jönni… Inkább a Prius Hybrid rendszerének LPG-vel való összekötése, mint szakmai kihívása és csemege jelent valamit. Ha már LPG, akkor hadd ajánljak egy friss oldalt e témában:
    [url]www.gazzalmegyek.hu[/url]

    Jó gázozást! :-DDD

  • 2017.10.31. at 08:47
    Permalink

    Miért van az, hogy egy Swift 1996-ból 1,3-as automata klímás, tud 5,6-ot fogyasztani Bp-n könnyedén, 400e Ft-ból. Tehát a Prius nem igazán éri meg, hiába fanatikus a tulaj. Más- van egy 1993-as Porsche 911 autómata, 3600 ccm motorral, klímával, 250Le-s és tud fogyasztani Bp-n 9,5 L-t? De ezt tudja 160-nál klímával autópályán is. Más – pl. MB ML 320 benzin miért tudja 11L Bp-n , vegyesben 9,5 körül? ezért kár ilyen kis kretén ronda kocsit venni. Ocsmány fazon. ennyiért bármi más aranyos kisautó gázosítva is jobban megéri. drága technika ,béna forma. Mégcsak nem is menő a gazdája sem ezzel, sztem nincs az a közösség aki azt mondja róla “de király vagy ! ” csak saját magának pózol az ilyen, de tegye kell a szabadság, csak az a baj erről a fazonról már a 3. cikket olvashatjuk. azért ennyire nem sztár.

Vélemény, hozzászólás?