Hidrogénes Toyota Yaris állhat rajthoz a raliversenyeken?
A rali-világbajnokság irányába kacsintgat a közel zéró emissziós, de kellően hangos kisautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vízpárát eregető GR Yarist komolyan gondolja a Toyota, hamarosan Finnországban indulnak a tesztek.
Sosem tudni, hogy pontosan mi lesz a jövő hajtóanyaga, így nem árt több vasat is a tűzben tartani. Jól tudják ezt a Toyotánál is: bár a japán gyártó már évtizedek óta a hibrid technológia úttörőjeként közismert, mégis folyamatosan kísérleteznek megannyi más lehetőséggel. A kínálatukban jelenleg is található villanyautó és üzemanyagcellás jármű is, a következő nagy dobás a hidrogénnel hajtott belső égésű motor lehet.
Működését tekintve hagyományosnak mondható ez a megoldás, hiszen az üzemanyagcellás társaival ellentétben a hidrogént nem áramtermelésre használja, hanem a hengerekben égeti el. Ilyen a GR Yaris Rally2 H2 Concept is, ami a szériamodell 1,6 literes háromhengeres turbós blokkját használja. Az új technológia ugyan igényel némi átalakítást, de legalább nem a nulláról kell kezdeni a tervezést, később akár az utcán is megjelenhet ez a hajtásmód, ha lesz hozzá megfelelő infrastruktúra.
Az üzemanyagrendszert leszámítva minden maradt a régi, az autó többi része állítólag teljes egészében azonos a benzines GR Yaris Rally2 változattal, ám pontosabb adatokat nem közölt a gyártó, így például a hidrogént égető változat teljesítményadatai sem publikusak. A Toyota hangsúlyozta továbbá, hogy ezzel a megoldással nem kell nélkülözni a versenyautókban megszokott hangélményt, hiszen a hidrogénes Yarist továbbra sem néma villanymotorok hajtják. Ez nem csak a versenyzők, hanem a motorsport-rajongók számára egy kiemelten fontos szempont.


