Hivatalosan is megérkezett az új legkisebb Audi
Az új Audi A1 az ős quattrót idézi, akár 200 lóerős is lehet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy nappal a fotók kiszivárgása után az Audi teljes fényében megmutatta az új A1-et. A prémium felszereltség nem lehet kérdés, alapáras vezetéstámogató rendszereket is kap.
Második generációjába lépett az Audi legkisebb modellje, az A1 viszont mostantól csak ötajtós karosszériával készül
Dizájn tekintetében az Audi mostanában egyre többet használja fel az ős quattro vonalait. Nem lehetett ez másként a kis A1-nél sem, temérdek szögből fedezhetőek fől ismerős vonások, miközben a fazon teljesen más. Háromajtós már nem lesz, csakis ötajtós lehet az immár három centivel négy méter fölé nyújtózó kisautó, ami 1,74 méter széles és 1,41 magas. A ceruza bátran fogott, bár első körben a durvább vonalvezetésű S-Line modellt ismerhetjük meg, az így is látszik, hogy jóval agresszívebb a kiállása, mint elődjének. A géptető élénél lévő három felé osztott légbeömlő csak a sportmodellen lesz, az éles vonalakat követve viszont egy elég erős karaktert ismerhetünk meg benne.
Agresszív vonalvezetését az ős quattro ihlette, a háromfelé osztott légbeömlők csak az S-Line modellen lesznek
10,23 colos műszeregységi kijelző is kérhető lesz, de mindenképp jár a 8,8 colos multimédia, amit felárért 10,1 colosra növelnek
A belső hangulatát háromféle színösszeállítás teszi érdekessé, valamint a 30 féle színben variálható hangulatvilágítás
Visszakanyarodva kicsit a dizájnra, az A1 bent is követi a külső durva megjelenését, így a finom vonalvezetésű, kerek közepű kormány mellett csak éles vonalakkal találkozunk. Ipari megjelenésű a műszerfal utas előtti része, ám középen mindenképp kijelző trónol ugyanis alapáras lesz a 8,8 colos MMI infotainment rendszer. Ennek helyére lesz egy nagyobb, 10,1 colos monitorral dolgozó fejegység, valamint az A1-be is rendelhető lesz a Volkswagen 10,23 colos digitális műszeregysége. A külső színek visszaköszönhetnek majd a beltérben pár fényezett szellőző és váltóboksz keret képében, de az alap hangulatot is háromféle összeállításból választhatjuk ki. A mutatós beltérről továbbá 30 színben állítható hangulatvilágítás is gondoskodhat. Az A1 csomagtartója is nagyobb lett elődjénél, immár 335 literes alapból, de 1090 literre bővíthető ülésdöntéssel.
Az új motormegjelölések 1,0 literes háromhengeres és 1,5, valamint 2,0 literes négyhengereseket jelölnek
Motormegjelölés tekintetében az A1-nél is megérkezett az új formátum, amit első körben 35 TFSI és 40 TFSI-ként láthatunk a fotókon. Az A1 belépőszinten háromhengeres benzinessel indít mely 95 lóerős, négyhengeresből pedig 1,5 és 2,0 literes egységek lesznek. Utóbbi csúcsteljesítménye első körben 200 lóerő lesz, melyhez mindenképp hatfokozatú duplakuplungos S tronic automata váltó jár, a többihez ez kérhető lesz a hatgangos kézi helyett. Háromféle futóművel fog készülni, a hagyományoson felül kétféle sportos hangolásúval, melyek közül a drágábbik lengéscsillapítói gombnyomásra keményíthetőek, illetve puhíthatóak. A feláras Performance csomagban pedig további sportos kellékeket kaphatunk, mint a nagyobb és hűtött féktárcsák elöl 312, hátul 272 milliméteres átmérővel.
95-200 lóerő közötti teljesítményekkel indít, alapáras lesz a legtöbb hasznos vezetéstámogató, felárért pedig LED fényszórók és prémium extrák kérhetőek
fekete a oszlop nélkül jól nézne ki, így elég idétlen, bár nem sokból tart lefóliázni színre. A single frame felett az a plusz nyílás az mi? kicsit az is idétlen, lefalaznám 😀
Ez ihlette.
https://www.google.hu/search?q=audi+quattro&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi0xe2y7eTbAhXDyaYKHTueBMIQ_AUICigB&biw=1347&bih=569#imgrc=SWas57bKsjXgfM: