Hivatalosan is megszületett az autóipari óriás, a Stellantis

400 ezer alkalmazottal száll ringbe a Stellantis

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A PSA és az FCA egyesülésével óriási cégcsoport jött létre, amely napjaink kihívásaira válaszolva már nem csupán autógyártóként, hanem mobilitási vállalatként aposztrofálja magát.

Impozáns számokat tudhat magáénak a Stellantis, amely két nagy vállalatcsoport, a PSA és az FCA egyesüléséből jött létre. Habár a Stellantis rengeteg autómárkája között akadnak gyengélkedők, mind a PSA, mind az FCA biztos pénzügyi háttérrel érkezett a házasságba. Így az új mamutvállalat is magabiztosan lép piacra 400 ezer alkalmazottjával. A Stellantis 11 tagú vezetői bizottságának elnöke John Elkann, míg Carlos Tavares vállalatvezetőként az iparág egyik legtapasztaltabb és legsikeresebb menedzseri csapatát vezetheti. Márkáik lefedik a teljes piacot, a hagyományos, a prémium és a luxuskategóriát, illetve a pickup, SUV és haszongépjármű szegmenseket, továbbá elkötelezett mobilitási, pénzügyi, alkatrészbeszállítói és szolgáltatási feladatokat látnak el. Az új vállalat már erős piaci helyzettel rendelkezik három fontos régióban: Európában, Észak-Amerikában és Latin-Amerikában, továbbá egyelőre kiaknázatlan potenciállal rendelkezik az olyan piacokon, mint Kína, Afrika, a Közel-Kelet, Óceánia és India. Több mint 30 országban rendelkezik ipari jelenléttel és 130 piacon kínálja termékeit.
Hirdetés
Az első nagy sajtótájékoztatón, ahol Carlos Tavares beszélt az egyesülésről, még nem árultak el olyan részleteket, hogy melyik márkára milyen jövő vár. Természetesen a vezér beszélt arról, hogy optimalizálják a hajtáslánc- és platformkihasználást, növelik a gyártás és az ellátás hatékonyságát, illetve nem terveznek gyárbezárást. Az elektrifikált piac növekedésével a Stellantis egyébként jó helyzetben van, összesen 29 jelenleg is elérhető elektrifikált modelljével, amely az év végéig további tíz járművel bővül majd. Ráadásul hosszú távon minden gyáregységben szeretnék elérni a karbonsemlegességet. Ez egy nagyszerű nap. Egy évvel a projekt bejelentését követően a Stellantis megszületett, a COVID-19 járvány korábban soha nem látott társadalmi és gazdagsági kihívása ellenére. Szeretném megköszönni munkatársainknak, hogy mindezt lehetővé tették, és mindenkinek, aki a kivételes évben elősegítette terveink megvalósulását. Már ez önmagában szemlélteti vállalatunk agilitását, kreativitását és alkalmazkodóképességét, amelynek célja a nagyság helyett a nagyszerűség, hogy többek legyünk, mint a tagjaink összege. Ez hűen jelzi az új vállalat elkötelezettségét amellett, hogy az autóipar folyamatosan változó környezetében vezető szerepet vegyen fel. A Stellantis célja a nagyszerűség elérése mellett alkalmazottjai jólétének fokozása” - mondta Tavares az online sajtótájékoztatón.
Hirdetés
Az új vállalat részvényei január 18-án váltak elérhetővé az Euronext (Párizs) és a Borsa Italiana (Milánó) tőzsdéken, majd a New York Stock Exchange-en, és miközben ezek a sorok íródnak, folyamatosan emelkedik az értékük.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.20. at 11:45
    Permalink

    Egy olyan márkájuk nincs, amelyik Kínában népszerű. Tavares a tegnapi sajtótájékoztatón le is nyilatkozta, hogy ennek majd ki akarják deríteni az okait. Sok sikert hozzá… (Attól a nyitóképtől most még felfordul a gyomrom(egyik fele 208, a másik Demon), de majd csak megszokom :D)

Vélemény, hozzászólás?