Hobbiterepjáróvá lett a Toyota Aygo

Hogyan lehet eladni egy miniautót? Csinálj belőle pici SUV-ot!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ízelítő fotó után, amin csak az első fényszóró látszott, most már megmutatta a Toyota az Aygo utódját. Pontosabban azt a tanulmányautót, amelyből az Aygo lesz.

Sok gyártóval ellentétben a Toyota az A-szegmensben, tehát a legkisebb kategóriában is erőteljesen nyomul, így az Év Autója díjas Yarisnál kisebb Aygo sem tűnik el a kínálatból. Igaz új karaktert kap. Engedve a divat nyomásának, „lábujjhegyre” áll az autó, szóval magasabbra nő, avagy szabadidő-autó formáját ölti. Egyelőre Aygo X Prologue néven fut, tehát még csak tanulmányautó, de szemmel láthatóan közel van a szériaérett változathoz. Hűen tartja ígéretét a japán gyártó, ez a formaterv sem lett unalmas. Sőt, az elöl egybeérő fényszórók, a hatalmas hűtőmaszk, a ködfényszórók érdekes alakja és a lökhárító széleibe vágott légbeömlők igazán egyedivé teszik az autót. Remélhetőleg a nagy részük nem tűnik el a szériaérett változatról.
Hirdetés
Hátul már jobban emlékeztet az elődre, amelyből már nem készül majd Peugeot és Citroën változat. A lámpák itt is összeérnek, de a legérdekesebb részlet a kerékpár ikon alul, ami bizony tényleg azt jelzi, hogy ott kihúzható kerékpártartót helyeztek el. Említést érdemelnek még a rejtett kilincsek, amik valószínűleg nem maradnak meg a sorozatgyártású változaton, ahogy a visszapillantók házaiba épített akciókamerák se, bár igazán nagy durranás lenne, ha mégis meghagynák. Az autó egyébként ugyanarra a GA-B platformra épül, amelyre a Yaris is, az előzetes információk alapján kicsi benzines motorokkal debütál majd. Ám azt még nem árulták el, hogy mikor esedékes a végleges változat bemutatása. Valószínűleg év végén vagy 2022 elején láthatjuk.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.03.18. at 01:14
    Permalink

    Szeretem a reális tanulmányokat amik mindig az alapfelszereltségű változatból indulnak ki 😀
    Azért majd a szériaváltozaton nézzük meg mennyi az a magasítás, mert ez így ránézésre kb. 2-4 centivel lehet a mostani Aygo hasmagassága fölött, csak igyekeztek megvezetni az optikai érzékelést. Fekete küszöbök, sárvédő ívek, nagy kerekek, felfelé ívelő övvonal, magas orr és szokásos illúziók – inkább magasnak látszik mintsem magas.

Vélemény, hozzászólás?