Hyundai i20 kombi? – Vezettük az új Bayont
Egy extrém köntösbe öltöztetett Hyundai i20 a Bayon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A B-szegmens szabadidő-autói közé érkezett a Hyundai Bayon, de nevezzük inkább crossovernek, hiszen az extravagáns formaterv egy nagyobb csomagteres i20-ast rejt.
Egy kiscrossoverrel bővült a Hyundai kínálata
Mint megtudtuk, a helyes kiejtés: "béjon"
Az infotainment egyébként a Hyundai Bluelink legfrissebb verzióját alkalmazza, így a felhasználók a legmodernebb online kapcsolódási funkcióknak örülhetnek.
Olyan új szolgáltatásokról van szó, mint az online útvonaltervezés, a naptár integráció, amelynek segítségével a vezető a fedélzeti infotainment rendszerre tükrözhető a Google vagy Apple naptár. Amennyiben egy naptárbejegyzéshez cím is tartozik, az közvetlenül átemelhető a jármű fedélzeti navigációs rendszerébe. Emellett a Bluelink alkalmazáson keresztül megállapítható a jármű tartózkodási helye, illetve reteszelhető vagy nyitható a központi zár, továbbá ellenőrizhetők a karbantartási információk vagy az üzemanyagszint.| Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
| 4180 | 1775 | 1490 | 2580 | 401-1205 |
Bent az i20 műszerfala fogad
A csomagtér alapból 411 literes
Érdekes élek szabdalják az autó oldalát
Ismét kitettek magukért a formatervezők
Ahogy fentebb említettem, ez egy manapság már klasszikusnak mondható szívómotor, annak minden előnyével és hátrányával. Kiegyensúlyozottabb a járása, egyenletesebb a nyomatékgörbéje, magyarán nem ugrik meg úgy, mint a turbós, jobban kell pörgetni, ha erőteljes gyorsulást szeretnénk elérni, viszont kényelem terén verhetetlen.
Ráadásul a fogyasztása sem vészes. Konvojban haladva, az i20 N után loholva is csak 6,1-6,4 liter közötti fogyasztást mutatott a fedélzeti rendszer. Míg a harapósabb, egyliteres turbós esetében 7 liter körüli értékeket jelzett. Bár nagyon jó munkát végeztek a Hyundai mérnökei, így a 3 hengeres motor rezonanciáiból vajmi kevés jut az utastérbe, ahogy a hangjából is, azért egymás után próbálva a két szerkezetet, mégiscsak érezhető volt a négyhengeres kifinomultsága.A rövid menetpróbán még nem sok derült ki az autó viselkedéséről, de úgy tűnik sikerült komfortosra szabni a futóművet a nagyobb hasmagasság ellenére is
| 1.0 T-GDi | 1.0 T-GDi 48 V (120 LE) | 1.2 MPi | ||||
| Emissziós norma | Euro 6d | |||||
| Hengerűrtartalom [ccm] | 998 | 1197 | ||||
| Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | ||||
| Teljesítmény [LE (1/min)] | 100 (4500-6000) | 120 (6000) | 84 (6000) | |||
| Nyomaték [Nm (1/min)] (DCT/4WD) | 171 (1500-4000) | 117 (4200) | ||||
| Gyorsulás 0-100 km/h (DCT/4WD) | 10,7 | 10,4 | 13,5 | |||
| Végsebesség [km/h] | 183 | 185 | 165 | |||
| Saját tömeg [kg] | 1095 | 1120 | 1045 | |||
| Megengedett össztömeg [kg] (DCT/4WD) | 1630 | 1660 | 1580 | |||
| Entry 1.2 MPi | 5 299 000 |
| Comfort 1.0 T-GDI (100 LE) | 6 399 000 |
| Comfort 1.0 T-GDI MHEV (120 LE) | 7 049 000 |






















Hát, ezt valószínű szombat éjszakás műszakban rajzolták.
Mindegy, hogy elefánt festette-e, mert valaki rábólintott, hogy mehet.
Ebben a zöldben vállalhatatlan, a bordó egy fokkal jobb, valószínűleg feketében lesz a legjobb, mert akkor minden bug/feature (tetszés szerint, kinek hogyan) egybe simul.
Aki ilyen stílusú autót szeretne, szerintem egy Fiesta Activval jobban jár, az egész pofás lett megemelve, de mindenképpen emészthetőbb a külső.
Mint megtudtuk, a helyes kiejtés: „béjon”
Hát ööö, nagyon nem. 🙂 „bájó” esetleg „bájon” (a kettő között valahol, magyarban nincs ilyen hang) az o /ɔ̃/ hátul képzett ajakkerekítéses
Lényeg, hogy „béjon” é-vel semmiképp sem lehet, „bejon” (magyar e-hang) lehetne esetleg, mint a pays (ország) szóban, de ebben a konkrét esetben nem 🙂
„Ismét kitettek magukért….”
Hát az holt ziher, lehet fogadásból tették, de hogy erre rá is bólintottak az nettó döbbenet.
Vállalhatatlan forma, még az elejére rálehet sütni hogy „egyedi” de a többi profilból……. a hátuljára konkrétan ha valaki azt mondja egy eltitkolt-eddig egy raktárban porosodó 90es évekbeli tanulmányautó tőlük, azt is csont nélkül elhiszem.