Idő előtt érkezett a Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Elsők közt láttuk itthon: Mercedes-Benz CLS Shooting Brake

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még nem lenne szabad itthon legyen, Jászberényben mégis megtekinthető már a Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Szemügyre vettük.


Nem szerepel még a mercedes-benz.hu konfigurátorában, állítólag még nem is lenne szabad itthon legyen, a jászberényi Jász-Plasztik Autócentrumban[/url] mégis fehérlik már egy nem kevéssé feltűnő, gyémántfehér-metál színű CLS Shooting Brake, melyre a szalonauto.hu kínálatából leltünk. Autóba pattantunk, és megnéztük személyesen is a különös ötajtóst.
Nem kombi, inkább élményautó, aminek nem mellesleg óriási a csomagtere. Neve még a motorizáció előtti időkbe nyúlik vissza: Break vagy ugyanígy hangzó Brake volt anno az angol neve a könnyű, esetenként változtatható felépítményű lovaskocsinak, amellyel vadászatra vitték ki a szükséges kellékeket. A lövészetre (shooting) járó kocsi neve Shooting Brake vagy Shooting Break volt. Különösen a hatvanas és hetvenes évek Nagy-Britanniájában kísérletezgettek Shooting Brake autókkal, azaz exkluzív kétajtós sportkocsikkal, amelyek a kupék fényűzését és stílusát egyesítették a kombik nagyobb poggyászterével és nagy hátsó ajtajával. A CLS Shooting Brake a négyajtós CLS kecsességét ötvözi a még nagyobb (520 helyett 590 literes) csomagtérrel, a jobb pakolhatósággal és bővíthetőséggel, valamint a talán objektíven is kijelenthetően még különlegesebb formával.
Hirdetés
A Mercedes-Benz CLS Shooting Brake méretei
Hosszúság x szélesség x magasság4956 x 1881 x 1416 mm
Tengelytávolság2874 mm
Csomagtér590-1550 l

Méreteivel alig különbözik a négyajtós, a márka által kupénak hívott CLS-től a Shooting Brake, mindössze a hossza nagyobb elenyésző 1,6 cm-rel. A két, egyébként rendkívül minőségi, ötféle belső színben, ötféle dekorációval, háromféle bőrminőséggel kérhető utastér akár sötét, fényes diófát, feketén fénylő tölgyfát és világosbarna, selymesen matt nyárfát is felvonultathat. A jászberényi autó mondjuk - viszonylag - alapmodell, fekete, csak a szélein bőr, középen minőségi szövet ülésekkel, fekete-ezüst műszerfallal és az ülőhelyek kapcsán a négyüléses CLS kupéhoz képest egy óriási többlettel, 5 ülőhellyel!
Ha a négyajtóshoz képest viszonylag jelentős, 546 100 forintos "Shooting Brake" felár indokoltságát kívánjuk számba venni, nem csak a plusz egy ülőhelyet, a csomagtér 70 többletliterét és komoly, 1550 literig bővíthetőségét, hanem az alapáron adott elektromos raktérajtó-mozgatást és az alapáron légrugós, szintszabályzós hátsó futóművet is értékelni kell - persze a formán túl. Így összességében a Shooting Brake nem drága, legalábbis a négyajtós és persze kupé CLS-hez mérten nem az. Egy kombinál nagyon sokat ér, hogy bármennyit is pakolunk rakterébe, nem fog leülni a feneke.
Azt persze nehezen képzeljük el, ahogyan a OBI parkolójában bárki is cementes zsákokat pakol a Shooting Brake rakterébe, melynek padlója - uszkve 4000 euróért - luxusyachtokat idéző amerikai cseresznyefa is lehet. De például búvárfelszerelés bepakolásakor és temérdek más egyéb szállításakor jól jöhet, hogy hiába pakolunk a CLS-be, menetjellemzői nemigen fognak változni. Cuccoláskor szintén hasznos, hogy a hátsó üléstámlák egy-egy gomb megnyomására, pontosabban meghúzására elektromosan buktathatók előre, természetesen úgy, hogy azok a csomagtér síkját folytatják.

Ha pedig már menni kell, illetve lehet, arra - az általunk is kóstolgatott - alapmodellel is bőven van mód. A dupla turbós, négyhengeres, 2,1 literes dízel 204 lóereje és félezer Newtonméteres nyomatéka 7,8 másodperces 100 km/órára gyorsítást ad, 235 km/órás tempóig gyorsíthat, miközben vegyes üzemben 5,3 l/100 km fogyasztási értékkel kecsegtet. Váltója - ahogyan az összes többi motoré - 7 fokozatú automata, hajtása hátsó, nagyobb testvéréből és az "ötszázasból" kérhető 4Matic állandó összkerékhajtású is. Az alapdízelhez mérten a kínálat többi tagja még erősebb, még dinamikusabb és természetesen, ha katalógus szerint csak egy kicsit, de torkosabb is. A rekordalacsony fogyasztási adatok érdekében szerény, Cd=0,29 értékű az alaktényező és alacsony az önsúly is; alumíniumból készültek az első sárvédők, a gépház- és a csomagtér teteje, az oldalsó, keret nélküli ablakos ajtók pedig szintén könnyűfém, mélyhúzott lemezekből és extrudált profilokból állnak, összességében 32 (darabonként 8) kilogrammal könnyebbek a hagyományosaknál.
A Mercedes-Benz CLS Shooting Brake kínálata[/b]
250 CDI350 CDI35050063 AMG
HengerekS4V6V6V8V8
Hengerűrtartalom [cm3]21432987349846335461
Teljesítmény [LE]204265306408525
Nyomaték [Nm]500620370600700
Gyorsulás
[0-100 km/h, s]
7,86,6
(6,7)*
6,75,34,4
Végsebesség [km/h]235250250250250
Kombinált fogyasztás [l/100 km]5,36,0
(6,6)*
7,39,2
(9,8)*
10,1
CO2 [g/km]139159
(174)*
169214
(229)*
235
Alapár [Ft]18 638 10019 873 800
(20 699 300)*
20 364 40024 911 000,
(25 723 800)*
35 502 800

*: zárójelben a 4Matic értékei

Nem csak a CLS könnyű, vezethetősége is könnyűnek ígérkezik. Tucatnyi asszisztensrendszer segít elkerülni a baleseteket, illetve csökkenteni a hatásukat. Van aktív holttérfigyelő rendszer, sávtartó, távolságtartós tempomat és a parkolóhelyeket felismerő, sőt, azokba be is parkoló asszisztens is. Fényszórója lehet teljesen LED-es, melyben 71 dióda adja a nappalihoz hasonló fényt éjszaka is, s melyhez alapáras az automata, adaptív reflektor, mely mindig a szemből érkezők vakítása nélkül adja a lehető legnagyobb fényerőt.
Józanul gondolkodva már a CLS itt látható alapmodellje is minden igényt, még luxuselvárásokat is kielégít, aki viszont igazán exkluzív autót szeretne, az akár 525 lóerős AMG változatban is megkaphatja a valaha a vadászok exkluzív autójának számító, CLS-ként már itthon is megtekinthető, megízlelhető Shooting Brake-et. Vezetni még nem vezettük, bemutatóautóként csak az értékesítők tehették, parkolni viszont a CLS-t is láttuk, tényleg képes rá.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:53
    Permalink

    Sajnáljuk, ha így tűnik, igyekeztünk az autót ismertetni, de nyilván nem beszélhetünk klasszikus bemutatóról. Ahogyan írtuk, ez egy kereskedésbe, idő előtt kiszállított példány, egy métert nem vezethettük, éppen csak beleülhettünk, már ez is exkluzív lehetőség volt. Ennyi jött ki belőle, amit megtapasztalhattunk, azt leírtuk, elmondtuk, de egy ilyen villámismerkedésből nyilván nem lehet olyan anyagot készíteni, mint egy másfél, kétnapos autózást jelentő menetpróbából.

  • 2017.10.30. at 13:53
    Permalink

    Háát a Mercedes az Mercedes ! Tiszta minden csicsától mentes forma kívül -belül nem hivalkodó de ugyanakkor nagyon elegáns . A fogyaszási paraméterek figyelemre méltóak csak hát az ára miatt nem sokan engedhetik majd meg nálunk. Habár néhány ázsiai városi terepjárótól biztos többet ad majd a tulajdonosának és azok sem olcsóbbak !

Vélemény, hozzászólás?