Igazán kívánatos különcség lett a Ford Focus Speedster

Szélvédőt és nyitható ajtót hiába keresünk ezen a Focuson

Az utóbbi húsz éve egyik legnépszerűbb kompaktja után kevés fej forog az utcán, az oroszok által újragondolt Ford Focus viszont egészen elképesztő.

A második generáció esetében egyszer már elvesztette a tetejét a Focus, viszont ilyen illusztris társaságba még nem került a Ford kompaktja, a speedsterek táborát manapság olyan vágykeltő modellek alkotják mint a McLaren Elva vagy a Ferrari Monza SP1/SP2. Utóbbi modelleknél nem lesz gyakoribb a Focus alapú sportkocsi sem, mivel egyetlen darab létezik a nyitott Fordból.
Hirdetés
A Focus Speedster egy hivatalos tanulmányautónak is elmenne, az aktuális generáció számos elemét hordozza a különleges modell, így egyből felismerhető az eredet. Ettől persze még komoly munkát kívánt az átalakítás, nem pusztán a tetejétől szabadították meg a kompaktot.

Az eredetileg ötajtós modell műszerfala hátrébb került, ahogy az ülések is, a sofőr és utasa a hátsó ajtó közepénél foglalnak helyet.

A kagylóüléssel felvértezett utastér nagyrészt gyárinak tűnik, de azért ezzel is akadt munka, mivel az előző generáció műszerfalát kapta meg negyedik kiadású Focus. Az átlagos ötajtósként született Focust az ST-Line szinthez tartozó első és hátsó lökhárítók varázsolják sportosabbá, emellett a légrugós felfüggesztéssel állítható a kompakt hasmagassága, a kényelmes beszállásról viszont le kell mondani, mert az ajtóktól eltekintettek a tervezők. A Ford Market nevű karosszériaépítő műhely nem árulta el, hogy milyen erőforrás hajtja a nyitott sportkocsit, azonban mivel egy kiállításokra szánt modellről van szó, lényegében mindegy is, hogy mi rejtőzködik a motorháztető alatt, a látvány úgyis ellopja a show-t.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?