Az R8, majd a TT távozásával az Audinak nem maradt vérbeli sportautója az aktuális modellpalettán, az S5 nyugdíjazásával pedig kabrió sem. Ezen az állapoton változtat előreláthatólag 2027-ben a márka, hiszen akkor érkezhet a Concpet C sorozatgyártásra kész kivitele. Azonban addig is érdemes tanulmányozni a koncepciót, hiszen túlmutat önmagán, ugyanis az Audi ezen keresztül prezentálja az új formanyelvét. Ennek értelmében a tanulmányon látott megoldások később más típusokon is felbukkannak majd.
Ami a küllemét illeti, nehéz nem belelátni a TT-t, a párhuzamot pedig a nyitható keménytető is erősíti. Az első lámpatestek - néhány már piacon lévő Audihoz hasonlóan - egyedileg állíthatóak, ugyanakkor itt sokkal messzebb merészkedtek. A "hűtőmaszk" teljesen zárt, így nem nehéz kitalálni, milyen hajtáslánccal készülhet majd az újdonság. Hátul hasonlóan letisztult a kasztni, csupán a két hátsó lámpa üt el a szürke-fekete összképtől. A fényezés egyébként nem véletlen: a tanulmányt az Auto Union Type C versenyautó inspirálta.
Ami az utasteret illeti, az Audi teljesen szembemegy a mai trendekkel - legalábbis a koncepcióautók mezőnyében. A vezetőülés előtt hagyományos kormány, fizikai gombokkal, mögötte természetesen digitális műszeregység. Ugyanakkor első ránézésre úgy tűnhet, a multimédiás érintőképernyő egy az egyben hiányzik. A látszat viszont jelen esetben csal, mivel a műszerfalból "előhívható" a tablet - amely az aktuális trendeket képest viszonylag kis méretű, 10,4 colos.
A teljesítményről nem árult el semmit az Audi, ugyanakkor kiemelték, 2027-ben érkezik a Concept C sorozatgyártásra kész változata. A koncepciót pedig az idei Müncheni Autószalonon állítja majd ki először a márka.
Ez nem rossz, de a egy R8 kaliberű autón szinte minden formai elem jól működik.
Érdekes lesz majd ezt látni egy kombi A4-esen vagy Q5ösön…
Ez a beltér egy 20 éves IKEA katalógusból kiesett termékfotó is lehetne. Förtelmes – aki ezt a kilincset tervezte az nem nyitott még autó ajtót. De a kormány is csak a mai VW/Audi érintőgombos rettenethez képest tűnik előreképésnek.
A historizáló hűtőmaszk geg amúgy még tetszene is*, de a hátán a mega-diffúzorokról még mindig nem akarnak leszokni. De lehet, hogy ez a Forma-1-es szerepvállalásuk miatt válik kötelező elemmé, mint anno a Mercedeseken.
*Bár szerintem egyetlen Audi előmárkának sem volt pont ilyen orra a ’10-es, ’20-as években. Inkább ilyen kései Ford T-Model ugrik be róla. Persze a múzeumokat nézegetve lehet, hogy kiderülne, hogy valamelyik Horch vagy DKW létezett pont ilyen lekerekített sötét ráccsal, de hát ezekre a típusokra senki nem emlékszik.
Szerintem ez az orr inkább hajaz az Auto Union 16 hengeres versenyautóira (csak kiszögketesítve). Egyébbként az Audi az Auto Uniontól örökölte a négy karikát is (aki emlékszik rá, a 90-es évekig az Audi jelvénye egy audi feliratos ovál volt).
De lehet hogy csak variálni akarák a jól bevált single frame rácsot.