Ilyen M6-os BMW-t sem láttál még
A Fisker próbálkozott átépÃtéssel is, ez itt az egyetlen eredménye
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Henrik Fisker hÃres az Aston Martinról, a BMW Z8-ról, meg persze a Fisker Karmáról. De hallottál már a Latigóról? Tuti, hogy nem! És biztos, hogy nem láttad, ugyanis ez az egy példány létezik belÅ‘le
Henrik Fisker neve sokak számára csak a saját márkájáról, a FiskerrÅ‘l és annak elsÅ‘ autójáról, a Karmáról lehet ismerÅ‘s. A dán származású formatervezÅ‘ viszont több jellegzetes és örökzöld formát is alkotott, mondjuk azok sem jönnek szembe túl gyakran. Ilyen az Aston Martin DB9 és a BMW Z8 is, ám 2006-ban, jóval elsÅ‘ saját gyártású autója, a Fisker Karma elÅ‘tt megpróbált félig saját autót készÃteni, ez volt a Fisker Latigo. A képeken szereplÅ‘ autó valódi, rendszáma is van és jelenleg magántulajdonban használják, és a tervek szerint 150 darab készült volna belÅ‘le, ahogy a kis táblácskáján is olvasható, ám ezen kÃvül nem létezik több, soha nem is készült.
A fogékonyabbaknak már leeshetett, hogy mibÅ‘l készült. Igen, egy BMW M6 van a kézzel megmunkált alumÃnium lemezek és karbonszálas műanyagból készült elemek alatt. Az 5,0 literes V10-es motort újjáépÃtették és tuningolták is, az RD Sport műhelyében 665 lóerÅ‘re pumpálták a teljesÃtményét. Ami viszont igazán érdekes, az a forma. Fisker gyengéje a hűtÅ‘rács, nem hiába hajaz az Aston Martinra, amihez hozzányúl, azon megmutatja, hogy annak is jól áll. Ebben itt nem vagyunk biztosak, pláne úgy, hogy a dán tervezÅ‘ által Amerikában átépÃtett német vas orrán hatalmas KOREA feliratú utángyártott lámpák virÃtanak. A Chris Bangle által rajzolt megosztó fart elegyengették, az ötlet nem rossz, csak a csÃk lámpát nem sikerült egy vonalban elkészÃteni. A beltér Ãzlés kérdése, elég túlzó, vagy éppen egyedi, attól függ, honnan nézzük. Mindent kézzel bÅ‘röztek újra, oda is került, ahová eredetileg nem. Az alig 6000 kilométert futott sportkocsiért most kevesebb, mint 10 millió forintot ajánlottak. Elég jelentÅ‘s értékvesztés ez, tekintve, hogy eredeti ára durván 55 millió forint volt.