Ismerős, de mégis új – Renault Clio menetpróba
A világ legkelendőbb francia autója újra támad
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formailag inkább apró evolúciós lépést tett a Renault Clio ötödik generációja, a lemezek alatt azonban már közelebb áll a revolúcióhoz a változás.
Hasonlít az előzőre, de a CMF-B platform 85 százalékban új alkatrészeket tartalmaz a Clio előző generációjához képest
A világ legkelendőbb francia autója a Clio
Mondhatni egy kis Megane néz vissza ránk. Ugyanakkor a felszereltségtől függően háromféle orrkialakítással érkezik.
A forma persze változatlan mindhárom esetben, ám a legmagasabb felszereltségű modellek elegáns, krómhatású díszeket is kapnak, az R.S Line változat pedig sportosabb, méhsejtmintás rácsozást a lökhárító alsó részén. Hátul ugyanez a modell diffúzorszerű betéttel gazdagodik, viszont közös a lámpák alól induló domborítás, ami végigfut a csomagtér fedelén. Persze a hátsó lámpák is újak, de itt is elmondható ugyanaz, mint elöl. Az egész nagyon ismerős, de mégis új.A belépő szinten is LED-fényszórókat kap a Clio
Jól illeszkedik a márkaarculatba az új Clio
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4050 | 1798 | 1440 | 2583 | 391-1069 |
Hátul gyerekek számára maximálisan kényelmes az üléshelyzet, felnőttek számára már egy kicsit passzentosabb a helyzet. A csomagtér pedig könnyen pakolható, egyenes falak határolják és alaphelyzetében 391 literes, de egészen 1069 literig bővíthető. Az anyagminőség összességében jó, kellemes tapintású műanyagok veszik körbe az utasokat, bizonyos modellekben pedig bőrborítású kormánykerék is felbukkan. Emellett a hangulatvilágítás színe is megváltoztatható, illetve színes betétek is rendelhetők, így egyedibbé varázsolva az utasteret.
A műszerfal egyszerű, jól átlátható. Minden könnyen kezelhető és megszokható, míg az anyagminőségre sem lehet panasz
Az érintőképernyő alatt látványos a zongorabillenytyűzetre emlékeztető gombsor. A digitális műszeregység grafikája kimondottan szép
Ugyanakkor ott van még a négyhengeres, 130 lóerős motor is azok számára, akik több erőre vágynak.
Ezzel az erőforrással már utazóautónak is megfelelő a Clio, a kényelemről pedig a hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltó is gondoskodik. A menetpróba során egy körülbelül 200 kilométeres etap végén 6,9 literes átlagfogyasztást mutatott a fedélzeti computer, ami eléggé ígéretes. Két 1,5 literes dízelmotorral is választható az új Clio, amelyek 85 és 115 lóerőt nyújtanak, ám a legnagyobb újdonság a hibrid. Az E-TECH hajtásláncban az 1,6 literes, feltöltő nélküli benzinmotorhoz két villanymotor kapcsolódik egy 1,2 kWh-s akkumulátor tárolja az energiát. Sajnos ezt még nem próbálhattuk ki, de kíváncsian várjuk, hiszen a gyáriak szerint városi használat során képes 80 százalékban csak villanyhajtással közlekedni.SCe 65 | SCe 75 | TCe 100 | TCe 130 | Blue dCi 85 | Blue dCi 115 | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||||
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1333 | 1461 | |||
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/8 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | automata/7 | kézi/6 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 65 (6250) | 75 (6250) | 100 (5000) | 130 (5000) | 85 (3750) | 115 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 95 (3600) | 160 (2750) | 240 (1600) | 220 (1750) | 260 (2000) |
A futómű a kényelmes suhanást támogatja, átlibbenve az úthibákon
3 480 000 forinttól indul majd a Clio árazása, amikor szeptemberben elkezdődik a forgalmazása
Első ránézésre kívülről meg nem mondtam volna, hogy ez egy új generációs Clio. Maximum egy ráncfelvarrásnak gondoltam. Gondolom a Renaultnál az volt az alapelv, hogy ami jó, azt ne rontsák el. Belülről azért látszik a megújulás. Jó lesz ez szerintem, a Clio minden bizonnyal továbbra is népszerű marad.
Sok minden tényleg nem változott rajta, viszont összességében szerintem sokkal szebb mint az előző generáció. 130 lovas benzinessel kéne 🙂