Ismét brutális szupersportkocsit fejleszt a McLaren
Megkezdődött a McLaren F1 utódjának tesztelése
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Járt már Spanyolországban és Bahreinben, jelenleg Németországban folyik a várhatóan egymillió fontos szupergép fejlesztése.
A McLaren illetékesei megerÅ‘sÃtették, hogy már megvolt a majdan az MP4-12C alfanumerikus elnevezéséhez hasonlatos tÃpusjelet viselÅ‘ szupersportgép elsÅ‘ hivatalos tesztje Spanyolországban, lezárt utakon, most pedig Németországban folytatják tesztelését. Már Bahreinben is járt, itt azt vizsgálták, hogyan reagál a forróságra. Az autóból ötszáz darabot fognak készÃteni, és igencsak valószÃnű, hogy a korábbi 400 ezer fontos vételárból inkább egymillió körüli összeg lesz. Az eredeti F1-esért 540 ezer fontot kértek 1994-ben, ez mai értéken számolva körülbelül 810 ezer fontot jelent, Ãgy egyáltalán nem tűnik túlzottnak az egymilliós becslés.
Az autó ötliteres, 800 lóerÅ‘s V8-as motorját a Ricardóval közösen fejleszti a McLaren. Hétfokozatú, duplakuplungos Graziano váltón keresztül hajtja majd a hátsó kerekeket, legnagyobb teljesÃtményt pedig 7500 1/perces fordulaton fogja leadni, 800 Nm-es maximális nyomatéka 3500 és 6800 1/perc között áll majd rendelkezésre. Az Autocar értesülései szerint nulláról százra 2,8, százhatvanra 5,5, háromszázhúszra pedig 20 másodperc alatt gyorsul az egyelÅ‘re mega-Mac néven emlegetett sportkocsi.
Karbonszálas műanyag karosszériát kap, az alumÃniumból készÃtett nyomórudas felfüggesztés pedig adaptÃv csillapÃtásra képes. Alapáron karbon-kerámia Brembo fékrendszerrel kÃnálják, és igen valószÃnű, hogy a versenypálya örömeinek tökéletes kihasználhatóságához kikapcsolható ABS-szel szerelik fel. Szintén ezt a célt szolgálja az ötfokozatú kipörgésgátló rendszer.
Az aktÃv aerodinamikai elemekkel felszerelt autó az MP4-12C-tÅ‘l és az F1-tÅ‘l is örököl majd stÃlusjegyeket, megjelenését tekintve pedig "nagyobb, mérgesebb és funkcionálisabb" lesz kistestvérénél. Kényelmi extrákból csak a legszükségesebbeket szerelik az utastérbe, és ennek köszönhetÅ‘en állÃtólag minden irányba kiváló lesz a kilátás. Az opciós listáról sok egyéb mellett A menetadatokat rögzÃtÅ‘ fedélzeti számÃtógépet és a versenykörök filmezését lehetÅ‘vé tevÅ‘ videókamerát IS lehet majd kérni a csúcs McLarenbe.
A 2014-ben kezdÅ‘dÅ‘ gyártás helyszÃnének a McLaren Technology Centert szemelték ki, és nem fogják elsietni a termelést, heti három-négy darabot épÃtenek belÅ‘le, Ãgy nagyjából négy év alatt készülhet el a tervezett mennyiség.
Illusztráció: Autocar