Ismét brutális szupersportkocsit fejleszt a McLaren

Megkezdődött a McLaren F1 utódjának tesztelése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Járt már Spanyolországban és Bahreinben, jelenleg Németországban folyik a várhatóan egymillió fontos szupergép fejlesztése.

Megjelenésekor, 1992-ben a McLaren F1 volt a közutak királya, és a már fejleszteni kezdett, 2014-es utódjának ugyanezt a szerepet szánják, nevezetesen, hogy lealázzon bármilyen hasonló jellegű vasat, a Bugatti Veyrontól kezdve, a valamikor elkészülő Porsche 918 Spyderen át a Ferrari Enzo egyelőre csak tervezőasztalon létező utódjáig.
A McLaren illetékesei megerősítették, hogy már megvolt a majdan az MP4-12C alfanumerikus elnevezéséhez hasonlatos típusjelet viselő szupersportgép első hivatalos tesztje Spanyolországban, lezárt utakon, most pedig Németországban folytatják tesztelését. Már Bahreinben is járt, itt azt vizsgálták, hogyan reagál a forróságra. Az autóból ötszáz darabot fognak készíteni, és igencsak valószínű, hogy a korábbi 400 ezer fontos vételárból inkább egymillió körüli összeg lesz. Az eredeti F1-esért 540 ezer fontot kértek 1994-ben, ez mai értéken számolva körülbelül 810 ezer fontot jelent, így egyáltalán nem tűnik túlzottnak az egymilliós becslés.
Az autó ötliteres, 800 lóerős V8-as motorját a Ricardóval közösen fejleszti a McLaren. Hétfokozatú, duplakuplungos Graziano váltón keresztül hajtja majd a hátsó kerekeket, legnagyobb teljesítményt pedig 7500 1/perces fordulaton fogja leadni, 800 Nm-es maximális nyomatéka 3500 és 6800 1/perc között áll majd rendelkezésre. Az Autocar értesülései szerint nulláról százra 2,8, százhatvanra 5,5, háromszázhúszra pedig 20 másodperc alatt gyorsul az egyelőre mega-Mac néven emlegetett sportkocsi.
Karbonszálas műanyag karosszériát kap, az alumíniumból készített nyomórudas felfüggesztés pedig adaptív csillapításra képes. Alapáron karbon-kerámia Brembo fékrendszerrel kínálják, és igen valószínű, hogy a versenypálya örömeinek tökéletes kihasználhatóságához kikapcsolható ABS-szel szerelik fel. Szintén ezt a célt szolgálja az ötfokozatú kipörgésgátló rendszer.
Az aktív aerodinamikai elemekkel felszerelt autó az MP4-12C-től és az F1-től is örököl majd stílusjegyeket, megjelenését tekintve pedig "nagyobb, mérgesebb és funkcionálisabb" lesz kistestvérénél. Kényelmi extrákból csak a legszükségesebbeket szerelik az utastérbe, és ennek köszönhetően állítólag minden irányba kiváló lesz a kilátás. Az opciós listáról sok egyéb mellett A menetadatokat rögzítő fedélzeti számítógépet és a versenykörök filmezését lehetővé tevő videókamerát IS lehet majd kérni a csúcs McLarenbe.
A 2014-ben kezdődő gyártás helyszínének a McLaren Technology Centert szemelték ki, és nem fogják elsietni a termelést, heti három-négy darabot építenek belőle, így nagyjából négy év alatt készülhet el a tervezett mennyiség.
Illusztráció: Autocar
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?